Tja! Jag tänkte flasha cm10 nu för första gången och har lite amatör frågor.
1. Måste man först flasha cm9 stable innan? Tror jag läste det någonstans.
2. Eftersom jag använder Mac till det mesta så tänkte jag flasha direkt i mobilen genom rom manager men jag har hört att twrp recovery är bättre än cwm och jag gillar faktiskt twrp bättre. Så frågan är, finns det en twrp recovery app där man kan ladda ner cm10 precis som rom manager? Jag vet att mobile odin är ett sätt att flasha men då måste man väll ladda ner cm10 från hemsidan?
3. Jag flashade cwm direkt i appen rom manager. Kan man göra samma sak med twrp eller måste jag använda odin på datorn? Går det att flasha över twrp direkt på cwm?
4. Vad jag förstår så är cm10 nightly tillräckligt stabil för daglig användning. När cm10 övergår från nightly till stable kommer det vara en vanlig uppdatering då som varje nightly?
5. Uppdateras gapps samtidigt som cm10? Dvs om gapps från 4.2 kommer ut. Kommer det ingå i uppdateringen från cm10? Om det inte gör det. Kan man flasha gapps 4.2 över den nuvarande cm10 versionen?
Det var alla frågor jag hade
Är tacksam för all hjälp jag kan få. Jag är haj på det mesta nu då jag läst på väldigt mycket. Detta är mina sista frågor innan jag börjar flasha som en galning
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Click to expand...