[GUIDE] |CWM Recovery|Baseband|Kernel|Stockfixes|

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av FearKill, 25 mar 2011.

1. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Yays, det funkade! Märkligt nog var den inte återställd utan det var bara att köra på som om inget hade hänt :)

Jag vill dock fortfarande ha ClockWorkMod på telefonen, för det skulle kännas så bra med en backup-ROM nästa gång något oplanerat händer...
    Har det funkat för er att byta från "adb-windows" till bara "adb", och tror ni det blir lösningen för mig?

Tack så hemskt mycket allihopa!

EDIT: Tilläggas bör kanske att det som funkade inte var custom recovery:n utan att boota telefonen som vanligt.

Last edited: 26 mar 2011
  2. Fiddelito

Fiddelito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det funkade inte för mig... Däremot funkade det finfint att göra som jag skrev på föregående sida...

Glömde nog dock att tillägga att clockworkmod.img ska man lägga in data/local i telefonen...

3. mac666

mac666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Schysst guide ... men vad är det skillnad på en Baseband version? är det en ren variant av original romen?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4. swefse

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu gjorde jag som du beskrev på föregående sida, och är snart färdig med min första Nandroid-backup, sweet!

Kan nämna att för mig funkade det att göra allting från kommandotolken; jag tror inte någon emulator behövs.

5. isaollie

isaollie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Änligen

Så nu har jag gjort enligt den exemplariska guiden som du gjort.
    Det som fattas är väl att efter varje installation så behövde jag iaf starta om telefonen för att clockwork osv skulle fungera.

Jag har även köpt modacos lilla program som fungerar som den ska .
    Testade utan den o då hoppade den över till normal uppstart efter att man såg Recovery menyn , kanske ja som släppte on knappen fel vem vet :).

Nu har jag även installerat ny versionen av baseband och det funkade lika lätt som det står i guiden för er som undrar.

Men läs detta nu .....

Jag har pillat massvis me telefonen sen jag fick den o inte tyckt att den inte va så mycket bättre o snabbare än en Desire HD som ja hade innan.

Men efter en ny installation av programvaran som det blev efter basebands bytet så måste ja säga att då blev det fart i telefonen.

Det flyter som bara den samt att öppna säg program eller titanium så är det stoooor skillnad när den ska visa programmen som är installerade i telefonen..
    Jag tycker även att skärmen flyter bättre med följsamhet efter fingret.

Så jag tackar så mkt FearKill för detta .

Sponsra modaco genom att köpa appen det är han värd

6. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kommer avvakta ett tag med att lägga in Pauls custom ROM tills den är åtminstone halvklar. Samt tills Fearkill gjort en lika bra guide som i början på denna tråd.

Det där med att flasha basebands osv känns lite sisådär, men känner jag mig själv så kommer jag hoppa på det ganska snart bara för att..

7. Fiddelito

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alltså... Du måste skriva in kommandot i telefonen! Därför behöver du en terminal-amulator! Skriv inte in kommandot i kommandotolken på datorn, då funkar det inte. Clockworkmod.img ska ligga i /data/local på telefonen. och i telefonen via terminal-emulatorn, ska du skriva det jag posta innan.

Jag håller med. Min telefon blev bra mycket snabbare och jag märker redan att den drar mindre batteri, vet inte om det hade med baseband att göra eller att jag rensade devkin-grejen... Men batteritiden är fett mycket bättre nu än innan :)

8. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

tänk på att version 2.1 (och inte 2.2 senaste) av LGs drivisar funkar med SmartFlash, kanske inkludera i guiden om baseband

jag hade 2.2 och det har skrivits på modaco (eller vart de nu var) att den inte funkar

9. Fiddelito

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Va? Jag hade dom senaste... När jag ville installera dom som paul rekka på modaco så fick jag "your currently installed drivers are more up to date then this one" eller nått liknande, och jag körde på dom jag hade. Funka ju finfint :)

10. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Lite det som jag är fundersam över också.. jag har samma basebandsnummer som den Paul vill att man uppdaterar till, dock har jag ett tidigare datum på min.

Min har 2011-02-23. På hans står det 2011-03-15. Behöver man uppdatera då eller är det samma? Någon med mer info?

11. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Det är en nyare. Och är absolut inget måste att uppdatera. Det är bara att folk tycker att batteri tiden är bättre och telefonen flyter på bättre med den versionen. Kommer säkert komma i någon update från LG sen.

12. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

toppen då fungerar 2.2 för vissa.. det är ju bara bra

jag läste nånstans (modaco eller xda) att version 2.1 funkade bättre om man hade problem med 2.2

13. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

paul har lagt upp CWM beta 2 nu :)

14. swefse

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag installerade den just, ser ingen skillnad på förstasidan (förutom "Beta 2" då förstås). Finns nog lite grann under skalet förstås.

Jag skaffade precis den nya baseband och nu undrar jag bara hur jag på bäst sätt får tillbaka alla appar och inställningar jag hade tidigare (om det går). Jag har dels en Titanium-backup och dels Nandroid; kan jag återställa den senare utan att baseband-versionen påverkas, eller måste jag använda Titanium?

15. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

tror nog titanium vore enklast? då är det ju bara att välja "återställ saknade appar med data"

och titanium borde du väl ha installerat ändå eller? för att frysa fsecure och carhome ?

swefse gillar detta.
  16. Fiddelito

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Utan tvekan titanium ju... "Batch --- > Återställ alla anv. appar"

17. swefse

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag skaffade Titanium Pro nu efter cirkus tio manuella "batch"-installationer.
    Var ju oändligt många gånger bättre och smidigare än tidigare :)

18. FearKill

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Guiden är uppdaterade med Beta 3.
    Och installation om man har EXT3 eller EXT4. Läs noga vilket ni ska ta!
    Även navigerinen i Clockworkmod recovery har ändrat enter till Power knappen.

Last edited: 26 mar 2011
  19. swefse

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är inte Beta 3 för både EXT4 och EXT3-enheter, eller är min engelska värre än jag trodde?

20. FearKill

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Hehe såg det själv nu att han har skrivit ditt båda 2. Men såg att det fanns bara en fil. Så ska ta bort det.