Guide: [GUIDE] CWM & ROOT på 5 minuter [i8190]

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av T4JZ0N, 2 mar 2013.

  1. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    ROOTGUIDE

    Kastar in en länk till min rootguide på xda så länge men uppdaterar snart med en svensk.
     
    ASR gillar detta.
  2. keesen

    keesen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snart?

    När är det "snart" så den svenska varianten kommer?

    MVH
     
  3. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag har tröttnat på min Samsung. S3 mini och gör ett försök att installera ett renare operativ än denna trista Samsungversion.

    Rootguiden ovan är nerlagd till förmån för en guide med dropboxlänkar som inte fungerar. Men det största problemet är att jag inte kör Windows på min dator.

    Det var mycket mycket länge sedan jag fastnade i Windowsfällan. Tror jag låste upp ett modem och behövde det totalt ointressanta operativet till det. Ja ja.

    Okey, jag hämtar en Windowsmaskin och ska nu fixa detta. Cwm hittade jag snabbt, liksom Odin3. Rootfilen hittar jag ännu inte.

    Vill ni coacha mitt pyssel denna fredagseftermiddag?

    (tapatalk)

    Dagen efter:
    Hur löser jag att jag vill kommentera mig själv utan att Hund tar bort mina inlägg? Lätt: jag fortsätter på gårdagens inlägg.

    Ett visst knåp att roota denna Samsung. Dock var det första gången jag envist ville få det gjort, och efter att ha läst och laddat hem saker i fyra timmar, blev jag mer måliniktad efter midnatt - för att avsluta det i morse.

    Problemet med att min mobil inte ansågs ha Recovery-mode via de egna tangenterna, drog på mig en massiv installation av Android SDK. Well, min S3 Mini har faktiskt den egna Recovery med tangenterna.

    Dock underkände mobilen alla root.zip jag kunde hitta.

    I morse lät jag Odin3 pillra in en rom i mobilen och - tio minuter senare var det färdigt. Mycket odramatiskt och enkelt via Odin3.

    Nu skulle jag vilja ha en mer basic version av Andoid 4.1.2 i mobilen. Tycker att originalets alla exploding-windows gör mobilen för långsam. Min LG är långt snabbare, trots sämre processor och alldeles för lite arbetsminne.


    Senare den dagen:
    Med CWM installerat trodde jag att det var just CWM jag tog mig in i med treknapps-recovery. Men det var mobilens egen variant. Det var därför den underkände alla rootfiler av olika slag.

    Genom att roota den med Odin kunde jag sedan ladda ner Quick Boot som har ett Recovery-omstarts-läge: och det var något helt annat än mobilens eget.

    Så, nu har jag Virginity14 i den och tycker det är en smula klädsammare än originalet.

    Tre mobiler kvar att roota: LG, HTC och min gamla Alcatel.
     
    Last edited: 9 nov 2014
  4. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Bara Alcatelen kvar. Någon som behöver en Samsung-root-instruktion?
     
  5. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Efter några dagars pysslande noterade jag att cyanogenmod var det jag letade efter. Och med cm10.1_golden.nova.20140430 i mobilen (och gapps) har jag äntligen en rimligt vacker Samsung som jag ibland också använder. Därtill med en smula bättre minneshantering, även om det inte direkt är problemet med Android 4.2.2 på 1 Gb Ram.