Jag följde denna guide. Först gick det inte, sen ändrade jag den där sökvägen. Fungerade! Unbrandad telefon, men den fick inte kontakt med 3G-nätet. Jag körde uppdateringen via SEUS... Den vägrar, "Installationen misslyckades". Testar fler ggr, kommer till ca 20%. Då kör jag unbrandingen igen, misslyckas. Min telefon går nu inte ens igång, det blir lite bakgrundsbelysning som flimrar till ibland. Går inte ens att sätta den i flashmode nu. Blir Mobilakuten för denna, hoppas de kan fixa!
EDIT: Nu gick det att få igång flashmode iaf, men uppdateringen funkar inte. Hur brandar man den igen?
Detta är felmeddelandet från .batfilen som jag fått ett antal ggr:
Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
at java.lang.String.<init>(Unknown Source)
at X10flash.testCmd01(X10flash.java:139)
at X10flash.run(X10flash.java:376)
at X10flash.main(X10flash.java:417)
EDIT2: Nu gick det att unbranda igen, nu går telefonen igång. Dock funkar det inte att uppdatera varken med SEUS eller PC Companion. Har fortfarande inte kontakt med 3G-nätet. Och så fort jag försöker uppdatera den så blir det fail, och så går det inte att sätta på telefonen. Då unbrandar jag, och så funkar telefonen.
EDIT3: Nope, telefonen fungerar inte, kommer bara till Sony Ericsson-logon eller triangeln med utropstecken.
Last edited: 1 november 2010