Guider & Recensioner Remix (€ric.feat.adminz)

Discussion in 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' started by Cire, Apr 29, 2010.

1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Guider & Recensioner glöms helt bort känns det som och används inte på rätt sätt, dvs av "nya användare".

Jag vill därför föreslå nya förbättringar för denna forumdel som ska öka läsningen på den och på så sätt kanske få ner "spammningen" av nya inlägg.

1. Flytta upp den ifrån Övrigt till Allt om Android för att man lättare ska se den.

2. Lås forumet, endast trådar som blivit godkända ska flyttas dit, möjligtvis lägga till ett underforum där man får lägga in sin guide tills den är godkänd eller alternativt att man får PMa en Mod/admin. Anledning till detta är för att höja kvalitén på dessa samt så ingen ska kunna lägga in en guide som är helt sneknullad.

3. Alla "recensioner" på swedroid.se (dvs själva hemsidan) av telefoner/appar ska hamna här och de ska diskuteras här, inte genom kommentarer.

4.Guiderna ska taggas i rubriken vad de tillhör och vara enkel att förstå så man lätt hittar guiderna till sin telefon. Tex. [Nexus One] Hur du gör xxx, [2.1+] Hur man gör xx (då detta är bara för telefoner med 2.1+ och inte en specifik telefon.) Gärna att man har en speciell FAQ tråd där det ska finnas betäckningar och förklaringar vad de betyder.

5. FAQen ska uppdateras när de finns trådar med guider på detta med länk, gör det enklare för alla!

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tack för förslagen!

3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

4. robot

robot Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Konstruktiv kritik är alltså förslag till förändring. Du gav oss förslag till förändring på forumet. Bernard tackade för förslagen (som du tycker behövs för en förändring).

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

jag pushar för en recensions sektion just nu. men vi kan ju vara lite trevligare kanske??

Swedroid är ett kaos just nu enligt mig och först och främst måste röran redas upp.
    Iom att desire kom så formligen översvämmades forumet med enkla frågor och det måste redas upp.
    Sen kan man lägga till ytterligare sektioner och ideer.
    Personligen gillar jag recensions idéen och det kommer komma om jag så ska åka hem till Bernard och kapa hans dator :)

6. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det om för helvete benard var ett skämt, mer som att han kunde gärna skrivit något mer ;P

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har lagt fram lite förslag nu som ska göra röran mindre, dock kunde inte en av dem fungera än, men fick löfte om att de kommer komma vid senare tillfällie.

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

mest jobb är just nu att flytta trådar till rätt sektion i app. sen försöker jag rensa i liquid forumet.

9. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Punkt 2 är definitivt vettig, iaf om man låser forumet för nya trådar (undantaget de som flyttas dit av moderatorer alternativt skapas av moderatorer). Det kan vara bra om folk kan skriva i befintliga trådar. Dock vill det till att det modereras flitigt så att trådar inte svämmas över av irrelevanta inlägg.