guider?

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av Fifyphone, 8 mar 2011.

  1. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla nexussare.:)

    Jag har precis gått från x10:an till Nexus S. Jag uppfattar telefonen som helt underbar på alla sätt. Dock så vill jag öppna bootloadern och slänga in cm7. Finns det någon guide eller någon som snabbt kan kraffsa ner något? Jag har letat dock utan resultat.
     
  2. martin

    martin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54
    Övrigt:
    Amazfit GTR Mini
  3. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men är inte den där endast för root? Jag vill ju öppna bootloadern också.
     
  4. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Du behöver inte låsa upp bootloadern för att flasha en ny rom, om du följer guiden martin länkar till så kan du installera Rom manager från market efter du följt hela guiden och flasha CM7
     
    martin gillar detta.
  5. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Olej. Då tackar jag er för hjälpen!:-)
     
  6. Blu3D

    Blu3D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    FYI, har du 2.3.3 så måste du läsa upp bootloadern för att kunna roota. Kommandot "fastboot boot" kräver en upplåst bootloader efter 2.3.3.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  7. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Förlåt en fattig Nexus One-ägare för eventuell ignorans, men jag är lite nyfiken på varför man inte tar den, enligt min mening, något enklare vägen och låser upp bootloadern?

    Iom Nexus S kan man låsa bootloadern igen och på så sätt återställa den till, såvitt jag fattat det, samma läge som när man köpt den.

    Jag förstår att man på en Nexus One kanske inte vill låsa upp sin bootloader pga hänglåset under uppstart, men med Nexus S och låsningsmöjligheten så blir väl det hela rätt mycket smidigare med bootloader-upplåsning? Kan jag tycka.

    Sen finns det självklart andra anledningar, som tex den ViLANDER nämner; att man får behålla inställningar på nallen, osv (gött mos med guiden för övrigt, VL, kul att se att du gett dig i kast med att fixa fram en!), men är det något annat väldigt uppenbart jag missar?
     
  8. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Nope, du missar inget. Det är snarare så att låsa upp bootloadern har blivit "något man inte vill göra" bland alla användare men jag kan lika gärna göra det, om jag nu samtidigt vill resetta telefonen.
     
    DrLaban gillar detta.
  9. Blu3D

    Blu3D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Faktum är att fastboot oem lock - fastboot oem unlock numera sägs vara den bästa metoden för att helt wipa en telefon om man får problem eller flashar mycket olika roms.

    Finns som sagt ingen annan anledning att inte vijla låsa upp än att slippa en fabriksåterställning.
     
    DrLaban gillar detta.