Tips: Gul nyans

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av baxee, 14 feb 2012.

  1. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Alla ni som klagar på att skärmen är gulaktig, har ni testat ta bort automatisk ljusstyrka och sätta den på 100%
    Min kändes lite gul också men inte nu längre!
    Så ni som testar detta, kom gärna med svar om det funkade för er också
     
  2. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Har du bilder på hur det ser ut när det är "gul nyans" vill gärna se det då jag överväger att köpa en Razr. Gäller det alla Razr eller enstaka batch?
     
  3. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Det är inte så på alla telefoner tror jag men det är inget som syns jätte mycket. Min bästa telefon jag ägt iallafall.

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  4. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Det finns bilder i https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=61751
    Min var så gul så jag lämnade tillbaka den. Razr var tyvärr en stor besvikelse, laggig, irriterande skärm och så var det lite störande att dom har gjort UI:t vitt istället för standard-svart. En del program kan se lite skumma ut med typ vit bakgrund och svarta knappar istället för att allt är svart som det borde vara.

    Men det var skärmen och lagget som gjorde att jag lämnade tillbaka den.

    Angående att köra skärmen på 100% så hjälper det faktiskt, även om man fortfarande ser att skärmen är gul (vinklar man mobilen det minsta så blir den mycket vitare). Men man kan ju inte använda den i 100% hela tiden?
     
  5. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Fick hem ett nytt exemplar idag efter en lång retur historia med posten.

    Jag tror alla skärmar är gula men lider olika mycket av det.

    Det gula på mitt nuvarande ex försvinner strax efter 50% ljusstyrka men ganska mycket gul är den när man har på auto ljusstyrka.
     
  6. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Ladda den över natten och använder du inte mobilen 24/7 så går de nog bra.
    Och laggig? Aldrig upplevt det med den någon gång.
     
  7. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Mitt råd skulle vara, köp inte Razr. Den är snabb å snygg men det e allt.
    Bytade den första jag fick pga skärmen. Den jag har nu är bättre men fortf gul/blåaktig när man vinklar den. Det är inget jag iaf har vant mig vid och kommer byta till Sony S elr sgs 3, om man orkar hålla ut tills dess :).
    Kameran kass, funkar dåligt skifta mellan minneskort och inbyggt minne, kass wifi, mobilen "tappar" simkortet, hörlursuttaget glappar, jättedåligt batteri osv osv.

    Nu gick jag lite off topic men eftersom du går i köptankar ville jag dela med mig. Av fyra androidlurar jag haft är detta den sämsta/mest buggiga.
     
  8. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Vet inte om det var menat till mig, men med 100% ljusstyrka så var inte batteritiden det största bekymret utan att det blir för ljust typ över allt förutom när man är ute i dagsljus.
    Och om ditt tips då är att ändra styrkan/ställa på auto när man är där det är lite mörkare så är ju det en helt galen lösning för något som beror på en dålig skärm. Mer eller mindre alla andra mobiler lider inte av det, så varför skulle man acceptera det på en Razr?

    Angående lagget så märks det ju tydligast i webbläsaren. Det var bättre flyt i min gamla Galaxy S. Och har du inte testat webbläsaren i Galaxy S2? Scrollning och zoomning. Det är omöjligt att inte märka skillnad och det var inte mitt exemplar som var dåligt, även Swedroid påpekar ju att det är sämre flyt i Razr.
     
  9. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Finns gott om webbläsare att tanka, jag kör Opera inte original på min.
     
  10. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Nu hann jag inte testa någon alternativ webbläsare på just Razr men på alla övriga mobiler jag har testat det på så är det ju ingen som är bättre än stock-webbläsaren.
     
  11. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Jag tycker i princip alla webbläsare på market är bättre än original.
    Att det hackar i webbläsaren lite då och då ser jag inte som något alls problem då det alltid gör det på alla mobiler mer eller mindre.
    Dolphine HD browser är bra samt Maxthon.

    Razr är grymt mycket snabbare än min Incredible S i webbläsaren men beror väl mest på dubbla kärnor.

    Upplever aldrig att min Razr är laggig. Inte så att det är nämnvärt iallfall.
     
    Last edited: 17 feb 2012
  12. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Nu har jag ingen Razr, men om jag inte har helt fel så har den en superamoled skärm? KOmmer ihåg på min nexus s att i webbläsaren så var det inte vitt, utan mer vanilj, gulaktigt..
    Testa att köpa voodoo control plus på market, där kan du ställa in olika rgb värden i grön,blå,röd, o s v. Sök på google om just vilka inställningar som passar bäst till Razr..

    :)Så skall du se attdet blir bättre.
     
  13. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Är inte vodoo endast till mobiltelefoner av märket Samsung?
     
  14. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Nja alltås det jag tycker är jobbigast med detta är att när övergång från ljust till mörkt eller tvärtom så blir det gulaktig dimma lika så med skuggor och sådant.
    Vid 100% är det borta och vid lägsta ljusstyrka är det massor ;) Jag kör på 55-60% ljusstyrka hoppas bara inte det drar för mycket batteri.
    Är inte voodoo control bara för ljud?
     
  15. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Nej tro inte de är bara för samsung.. Men glömde säga, du måste vara rootad, samt ha en kernel som har voodoo colors inbakad i..

    Nej, det står inget att det är för voodoo färger, men garanterar att det är det fast det inte står.. Dock bara på pro versionen.
     
  16. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Har du kvar mobilen? För jag vet att första batchen av Defy:s var det också fel på, men nu tror jag Motorola har åtgärdad de flesta felen. Så du menar att du skulle välja SGS2 över Razr?

    Det är synd att EG i mitt område har tagit bort Razr, fick känna på den en gång men tänkte aldrig på skärmen.
     
  17. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja jag har kvar den och hmmm, ja med det jag vet idag hade jag valt SGS2 över RAZR. Det har kommit en uppdatering sedan jag köpte den men inget av de saker jag nämnde tidigare har förbättrats. Kanske får Motorola ordning på RAZR lite längre fram..
     
  18. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Jag tror inte att de ändrar någonting, en del tycker det är ett problem en del tycker det inte.
    Sen är det nog inte motorola som kan göra någon snarare den som tillverkare skärmen, samsung är det väl.
    Känns ju något säkrarae att välja SGS2 kanske men jag skulle inte valt den framför Razr. Samma skärm-typ liknande missfärgningar?
    Hoppas på stora förbättringar med ICS.
     
  19. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Okej intressant, skärmen har fått både ris och ros. Jag har tidigare haft SGS I9000 och vad jag förstått så har den Pentile också, det störde mig inte så mycket. Sen verkar det inte vara så stort problem med den s.k "gula nyansen" (?) eftersom jag har kollat runt lite på XDA och det fanns en tråd om just detta men det avfärdades och sades att det inte är något fel utan det är så amoled-skärmar är. Tydligen visade även g-nexus samma tendens dvs lite gult i vissa områden.

    Just nu lutar det åt en Razr faktiskt, ska nog beställa den snart från Elgiganten. Sen får jag hålla tummarna att Motorola låser upp bootloadern när ICS-uppdateringen kommer. Ser vi på den läckta ICS som visades för någon vecka sedan ser det lovande ut, mycket vanilla. http://www.androidpolice.com/2012/0...up-online-all-other-details-seemingly-absent/
     
  20. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag var i morse hos EG och testade telefonen. Fick åka x antal mil bara för att känna på luren. Jag kunde ingenstans se någon gul nyans på EG's testexemplar. Provade både att lägga den i 0% ljusstryka, automatisk och 100%. Gick in i ett par hemsidor och provade på där om man kunde se nåt men icke.