Problem: Gul skärm

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av thr, 22 dec 2011.

  1. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Gula färger och svarta streck

    Jag fick min Razr idag och upptäckte direkt att skärmen är lite gulaktig. Kanske en vanesak, men skärmen på min Galaxy S ser ju tyvärr mycket bättre ut.
    Sen det stora problemet, vinklar jag mobilen bara lite så blir färgerna mycket normalare, vilket leder till att dom ändras hels tiden eftersom man inte håller mobilen helt still. Man behöver alltså vinkla mobilen så pass lite för att det ska ändras.

    Nån annan som har samma problem? Hittills har Razr tyvärr varit en stor besvikelse... :(
     
    Last edited: 26 dec 2011
  2. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Låter som ett fel. Byt ut den!

    Min har ingen gul tint!

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  3. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Byt ut / lämna tillbaka ja. Så skall det inte vara.
     
  4. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    I natt när jag använde mobilen så upptäckte jag svarta streck på skärmen som inte borde finnas där. Efter några googlingar så verkar problemet vanligt och enligt Motorola är det tydligen helt normalt. Kan det verkligen stämma?
    Och om det är normalt, får man byta ut mobilen då eller är det bara att acceptera?

    Nu verkar det ju som att jag ändå har problem med färgerna, så jag lär väl få min utbytt oavsett.

    Testade att ta kort på strecken och färgerna, men det är ju inte helt lätt. Färgskillnaderna är större i verkligheten, den vita versionen känns lite vitare/kallare än på bilden.
    Strecken syns nere till vänster, och det finns även några prickar här och där men dom stör inte i verkligheten.

    Edit: Mobilen som ligger bredvid är min Galaxy S

    Imageshack - razr1.png
    Imageshack - razr2wdi.png
     
    Last edited: 26 dec 2011
  5. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det är normalt och beror på att RAZR använder sig av AMOLED skärm. Alla telefoner med AMOLED har samma problem, även om det är mindre tydligt på vissa (GN och SGS2 är rätt bra).

    Du kan nästan alltid byta ut den genom att hävda att ditt problem är ovanligt stort, men mest troligt så kommer du bara få en annan med samma problem. Om du har tur är det mindre tydligt och har du otur är det mer tydligt.
     
  6. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    du verkar veta såna här grejer jag har med såna transparenta märken på min skärm men kanske inte så det stör bara lite ska man elr kan man byta till en som är helt felfri?
     
  7. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det finns ingen som är helt felfri utan det är ett problem som AMOLED skärmar dras med.
    Men vissa är bättre och vissa är sämre, om din är väldigt dålig kan du testa att skicka in den och hålla tummarna att du får tillbaka en som inte är lika dålig. Om du har en som det knappt märks på bör du behålla den då du troligtvis kommer få en som är sämre tillbaka.

    Blir sur varje gång jag snackar om det här så blev tvungen att skriva av mig lite :)

    Tyvärr är det så tråkigt med AMOLED. Visst, det ger bra svärta men om det kommer på bekostnad av att vitt blir gult och svart blir fläckigt vill jag inte ha skiten. Tyvärr blev jag påtvingad det då alla performancelurar har det.