Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    fan de e ju så man nästan skiter i å skicka iväg den om risken finns att problemet kvarstår känner inte för att skicka iväg den i nån vecka för att skicka iväg den återigen nån vecka efter det
     
  2. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra, men som sagt så är det inte alla återförsäljare som nyttjar DOA garantin och det är upp till dom. Du kan läsa mer om DOA i länken jag postade tidigare.

    Men om du fortfarande har problem med gula fläckar/skuggor trots att den vart hos Anovo för detta så PM'a mig med dina kontaktuppgifter och serviceinformation så ska jag titta på det.
     
  3. johan1234

    johan1234 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    doa

    jo ärdendet som ligger är en doa efter 14 dagar som regionchefen ska ta beslut om men varför fick jag inte doa direkt när jag kom in med den .
    Och anova känns ju stabila vi kör en uppdatering och det löser alla problem såg direkt i butiken att det gula var kvar tänker inte vänta 2 veckor till på reparation men som sagt vi får se vad de säger imorgon annars får man reklamera hela köpet vägrar bli blåst .
     
  4. wmb

    wmb Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 761
    Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Anova är kända för att göra en uppdatering för alla problem i första försöket

    Det gör en riktigt förbannad eftersom Sony säger att det är problem med limningen och därmed hårdvarufel.

    Att detta kan få inträffa är skandal
     
  5. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    man borde få rätt å byta sin telefon vid fabriksfel sen att doa är inom 7 dagar borde dom ha överseende med eftersom att displayerna levererades med fläckarna fast att man kanske inte upptäckte dom förens telefonen blev riktigt varm...
     
  6. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Någon som har skickat in sin telefon till CDON/Delta Service? Får man tillbaka en fungerande telefon eller får man tillbaka en med lika kass skärm?

    Sedan är det fantastiskt sniket av CDON att inte bjuda på fraktkostnaden till serviceverkstaden. Det är ju inte jag som har pajat telefonen, det är ju Sony som har fuckat upp det hela med kass kvalitet. Screw internethandel säger jag bara.
     
  7. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag köpte min xperia play från cdon och fick faktiskt en post klister lapp hem i bfevlådan när jag skickade in den. Sa du inte att du skulle ha en sån, eller fick du inte?

    Skickat från min Sony Xperia S
     
  8. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Har inte fått hem något än, de skulle skicka det i dagarna. Men vad jag förstod skulle man skicka det i något säkrat emballage som säljs av posten. Men det var kanske jag som missförstod.
     
  9. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ok.. Men skicka telefonen i kartongen och lägg klister lappen över öppningen. Så gör alltid jag, har aldrig hört nåt om det. Vill dom ha de mer packat än så, så tycker man ju att dom ska stå för emballaget

    Tapatalked!
     
    H3rr4n gillar detta.
  10. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Gött. Tack för hjälpen :)
     
  11. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Lämnade den in hos Tele2, de skickade den till Anovo. När jag söker efter min serviceorder står det "Beskrivning av nuvarande status: Vi väntar på teknisk upplysning om produkten från tillverkaren"

    Jaha, vad nu? Trodde Sony hade gått ut med att de skulle byta ut telefonen om det är fel på skärmen?
     
  12. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Tror att det är tänkt att de i första hand ska byta ut skärmen och inte hela enheten.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  13. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Hur har det gått för er andra som har lämnat in den hos anovo? Har ni fått tillbaka mobilen med en ny skärm? Eller har ni inte fått svar än?
     
  14. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Lämnade in min igår så det har inte hänt mycket än.
    Så fort jag hör något eller får tillbaka den skriver jag hur det gick.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  15. PatrikF

    PatrikF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lämnade in min i Onsdags. Efter lite bråkande om den kostnadfria servicen/utbytet så tog försäljaren emot den för att skickas till service.

    "gula fläckar på skärmen vid värme. Detta fanns innan kund tappa telefonen. Kund vill skicka in den för att kolla om detta går på garanti."
    (Vet ju dock redan att det inte går på garantin, då den, Poff! försvann, eftersom det är "yttre åverkan")
    Väntar nu på att få bråka lite per telefon när de förmodligen ska ge ett kostnadsförslag. Får hoppas att det finns lite "goodwill" där.

    Annars hoppas jag på att Johan-SonyXperiaSupport lägger sin hand på axel och viskar några lugnande ord som visar servicemind från storföretag och visar empati för den enskilde konsumenten.:)

    Eller så blir det ett ärende för ARN.:cry:
     
    Last edited: 13 apr 2012
  16. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    Sony supporten här på swedroid har själva skrivit att i första hand byts displayen mot en ny utan fläckar och endast ifall det är slut på displayer så byts telefonen. :-)

    Sent from my A200 using Tapatalk 2
     
  17. wmb

    wmb Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 761
    Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Japp. Problemet är bara att dom har en månad på sig att laga eller byta. Om dom förväntar sig att få in nya displayer till verkstaden om 3 veckor kan dom med all rätt vänta tills dess, och sedan skicka en ny i sista sekund
     
  18. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    572

    MINA ENHETER

    Du kommer inte komma någonvart med ARN eftersom du tappat telefonen och glaset då spruckit. Spelar ingen roll om ett fel fanns där innan utan dom kommer lägga ner det fortare än du hinner fylla i anmälan.

    Sedan förstår jag inte hur man kan förvänta dig eller ens tro att ett företag skall ställa upp och bjuda på det bara för att du säger att det fanns ett problem där innan.
     
  19. PatrikF

    PatrikF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Just för att det finns ett fel från början.. Sedan kom en spricka och då är det som om det första problemet är som bortblåst. Jag kan leva med en spricka i glaset men inte med en massa gula fläckar. Samma service kommer väl ändå behöva göras?
     
  20. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Om det visar sig att glas och display går hand i hand dvs. man kan inte byta den ena utan att byta den andra, så får du nog problem. Men det kostar ju (förhoppningsvis) inget att försöka. ;)