Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

1. PatrikF

PatrikF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja om det är så kan man tänka sig stå för kostnaden av glaset men inte för displayen. Jag kan stå för min klumpighet men inte för Sonys produktionsfel.

2. johan1234

johan1234 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gula fläckar

var inne på tre idag ännu nya personer att förklara för men till slut så ska min doa whateve bli klar och de vill ha kartong . Kartong säger jag har jag slängt inget man brukar ha liggande och skräpa .. så ingen telefon för mig idag ska dit i morgon när butikschefen är där de andra får,vill inte göra något utom att sälja nya telefoner att de är helt ointresserade av att fixa problem snabbt och smidigt jaja blir fjärde gången jag går dit imorgon och hoppas då på en lösning ..

3. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Skall man DOA så skall ALLT INKL KARTONG lämnas in. Alltså gjorde personalen helt rätt i detta fallet.

Sent from my S(E) Xperia arc using TapaTalk

4. johan1234

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

de kan ju ta den kartongen från den ny jag får inte intresserad av den bara telefonen jag vill ha

5. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Om du läser här vad Johan på supporten har skrivit så ska kartongen med. (https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=946064#post946064)
    Är reglerna så från tillverkaren så är det så, inget att snacka om.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

6. donuts

donuts Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236

MINA ENHETER

Jag har exakt samma status, varför har inte Sony förklarat problemet för dem!. :mad:

7. Jungelbobo

Jungelbobo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    IMEI-nr osv. På luren och kartongen brukar behöva stämma överens för att DOA'n ska godkännas, så det kan nog bli problem...men får hoppas på snäll butik! :-)

Skickat från Xperia S via Tapatalk 2!

8. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

De har GARANTERAT förklarat för dom. Problemet är i vanlig ordning den "kompetens" som finns hos Anovo. Inte första gången de har problem med solklara direktiv som dom fått.

Sent from my S(E) Xperia arc using TapaTalk

9. johan1234

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

bytt

Sådär nu byttes telefone och utan kartong de i butiken skulle fixa resten så nu är man nöjd med en splitter ny sony xperia s tack butíken

10. gibbon

gibbon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tråden är lite tl;dr, någon som har lust att sammanfatta vad som händer? Jag har haft min i lite över en månad nu och märkte inte problemet förns idag.

11. Jungelbobo

Jungelbobo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    Såå....någon som fått tillbaka sin SXS med ny display som funkar? Tänker inte låta Anovo köra sin mjukvaru service och sno min lur i 1 månad!

Skickat från Xperia S via Tapatalk 2!

12. Audiman

Audiman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också drabbats utav den gula fläcken men man vill ju inte skicka in förräns man vet att dom har kommit tillrätta med problemet.

13. Inky

Inky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t
    Så har även jag drabbats.
    Jag installerade appen Sleep for Android, slog på den, satte den på laddning och la telefonen i min lilla pouch och lät den sedan ligga bredvid min kudde under natten.

När jag sedan vaknade var telefonen skitvarm (jag har använt appen mycket förut på min Galaxy S utan några problem), batteriet var på 80% trots att laddaren varit i hela natten (är inte det jävligt skumt? Så nu är jag rädd att batteriet tagit stryk också) OCH skärmen hade fått den berömda gula fläcken i nedre mitten av skärmen. Fläcken försvann när luren svalnade, men det känns ju lagom kul. Jag har haft telefonen i 2-3 veckor och den är köpt på The Phone House.

Är det någon som har erfarenhet av deras bemötande och hur de behandlar ärendet?

Sleep for Android lär jag inte använda igen, iaf.

14. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 642
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    dom skickar in den till anovo, säger att det bör ta 2 veckor men att dom har lagligen 1 månad på sig att laga
    Du blir erbjuden en dumbphone som går att ringa och smsa på. Kort och gott

15. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag har skickat in och fått tillbaka. dom bytte display... så långt är det väl bra, men telefonen var nött i vänstra nederkanten sådär så det "glänser" lite. detta brukar jag få på telefoner på något ställa efter.. tja 1,5 - 2 års dagligt användande. när jag påpekade detta sa dom att dom kunde skicka in den igen men att dom säkerligen kommer att avisa problemet som ett skönhetsfel... ja såklart, det är ju det det är men det är ju inte jag som gjort det. hade knappast rört telefonen innnan jag lämnande in den.

skitsurt, telefonen känns gammal och nu på kvällen när jag spelat lite osv med den nya displayen så blev telefonen 43 grader varm och... ja gula fläckar. dock inte där nere utan på sidorna. det var ju en bra ny display jag fick så nu får jag skicka in den igen. tur jag har en annan ny telefon.

16. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade tänkt lämna in min idag men blir ju tveksam när man läser detta. Verkar vara 2 i denna tråden som har fått tillbaka sina mobiler, du och en som hade kvar gula fläckar...

17. vardagsrum

vardagsrum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vore ju bra att även dom som fått tillbaka telefonen där skärmen verkligen är åtgärdad skriver det här så man kan ta beslut om det är värt att skicka in den eller inte.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

18. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Hände samma sak med mig när jag lämnade in min HD2 fast det var en stor fet repa på den baksidan. Sa att de inte var så när jag lämnade in den men han som jobbade på netonnet sa att du kan inte bevisa att de var Analvo som har gjort så. Därför när jag lämnade in min sxs sa jag till tele2 du ser att jag lämnar in utan repor därför ska jag ha den utan repor tillbaka. Hon sa självklart om Analvo gör repor på din telefon skickar vi den igen så ska de fixa det.

Tack så mycket Analvo för att ni är den sämsta och mest hatade företaget genom historien.

I en vecka har det stått Vi har registrerat din vara och nu har det gått en vecka till och det står Vi väntar på teknisk upplysning om produkten från tillverkaren XD

Hittade en bild på Anovos arbetare [​IMG]

Last edited: 17 apr 2012
  19. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Finns ju andra företag att lämna in de till som är godkända. Min Arc lämnade jag in till mobilbyrån när den lagades för sprickor. Var SE som tipsade mig om dom.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

20. pingo

pingo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Deltaservice är en annan firma. Jag hämtade ut en ny telefon igår och nog fan dök dessa gula fläckar upp igen efter att jag använt telefonen som GPS under 20! minuter och tja sen var dom där tills telefonen kallnade. DOA nr 2..