Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

1. Sphex

Sphex Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Jag ringde först Sony och kollade läget, sedan gick jag till Phonehouse och gav mig inte förrän de ringde någon högre uppsatt och fick sedan beskedet att det stämde och att jag skulle komma tillbaks imorgon om jag inte fått något sms om att reparation var klar då morgondagen är arbetsdag 10 på min reparation.

2. AmbientTime

AmbientTime Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 VII 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 VII 16GB/512GB
    Telefon 2:
    Sony Xperia™ 1 VI 12GB/512GB
    Jag har inte sett någon gul fläck på min, men har kanske inte stressat den.

Har du något tips om hur jag kan stressa? Spel förstår jag mig inte på.

3. PatrikF

PatrikF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ringde just TPH. Han reklamerar serviceärendet till Tillverkaren (utan att jag bad om det) och butiken där jag lämnade in den skulle kontakta mig om hur det blir.
    To be continued..

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Phonehouse kan helt klart inte lagen. Det står skälig tid. Och det är inte fyra veckor. Bara å ta fram lagtexten

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

5. CHEMAS

CHEMAS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ambienttime: För mej räcker det med att surfa en del så luren blir varm. Då ser man runt kanterna att det gulnat. Mot vita sidor.

Sent from my LT26i using Tapatalk

6. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har även den där jävla gula fläcken. Jag ser den på typ grå bakgrund bättre. Då iform att det ljusnar där istället för gulnar. Så gult på vitt och vitt/ljust på grått

7. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag frågade verkstaden om de hade reservdelen på lager och fick beskedet att den är försenad till den 29 juni. Nu tjatar jag på min återförsäljare (Halebop) för att få besked om det innebär att de eller verkstaden kommer att byta ut telefonen mot en ny för reparationen ska ju inte ta två månader. Sony har ju skrivit så här i tråden men jag vill gärna höra det från min egen återförsäljare innan jag skickar in telefonen.

8. Jockejo

Jockejo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

29:e juni? Sony har verkligen gjort bort sig här...
    Jag har också Halebop så det blir intressant att höra vad de svarar. Min telefon är redan utbytt en gång men den nya har samma gula fläckar...
    Nu vill jag ju inte skicka in den igen när alla sitter och "väntar på delar".

9. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, min. Jag har ägt den sedan lanseringsdatumet och använt den varje dag, och det finns inga gula fläckar på den. Jag har granskat den ingående när jag kört Dead Pixel Test, både vid vanlig användning och vid användning av appen "StabilityTest", och det finns inte tillstymmelse till gula fläckar på den. Om min telefon lider av gula fläckar som inte går att se trots ovanstående tester, då är det i mitt tycke ett akademiskt problem:-)

10. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Samma här.. ta i trä :) men jag har å andra sidan råkat ut för glappande nedredel :(

11. CHEMAS

CHEMAS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ok ok. Jag gör nog som Jockejo o väntar med att skicka in min nya lur.

Sent from my LT26i using Tapatalk

12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men varför saknas det delar? Har det hänt något? Eller är det så många enheter som måste fixas till, än vad som är tänkt. Har Sony faktiskt klantat sig här, eller? Men som lagen säger, det Återförsäljaren kan säga är, att det saknas delar och det tar tyvärr lite längre tid än det bör göra. 1 månad är alltså inte en skälig tid för en reparation. Några dagar upp till kanske 10 arbetsdagar anses som skälig tid. Efter detta, så kan man som kund kräva reklamera vara, eller att man faktiskt får en enhet som gör att man kan klara vardagslivet. Återförsäljaren kan inte säga att de har 1 månad på sig, för det har de inte.

13. silverkillen

silverkillen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Här kommer min lilla historia om den gula fläcken/fläckarna.....
    Jag köpte min på Mediamarkt i Örebro samma dag den kom.
    Jag lämnade in min den 16/4, ringde den 26/4 å frågade hur det gick, dom kollade å såg att delar skulle ha kommit den 18/4, dom ringde å kollade om delen kommit (antagligen nya skärmar) nej inga skärmar i sikte å deras nya lev datum var den 29 juni
    VAAAAAAAA ! ! ! ! ! ? ? ? ? ? ? ? ? ok tänkte jag, jag väntar under valborg innan jag tar fram stor släggan !
    Ringde i går 2/5 och var väldigt saklig och säker på min sak, predikade lite trevligt om konsumentköplagen, klockan 13:00 ringde dom å sa att jag var välkommen till butiken för att hämta ut en ny nalle som än så länge funkar fint.

Kom ihåg att ALLTID vara trevlig, det lönar sig i längden!

14. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Fankens, har du också fått den gula fläcken Silverkillen? Men visst, du var ju nästan först med luren. Får hoppas den inte har har några fläckar. Men vad jag förstått så har ju visserligen inga av dessa lurar med fula fläckar i sig funkat dåligt, eller hur? De flesta lurar har ju funkat till stor del som de ska, eller?

15. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Halebop säger bara nej nej nej. De upprepar att de har rätt att försöka reparera telefonen in absurdum fast det är känt att det inte finns några reservdelar att laga den med. Verkstaden sa först att jag kunde vänta med att skicka in den tills det finns reservdelar och när jag gnällde att två månader var för lång tid att vänta så sa de att de "hittar på en lösning ändå" om jag skickar in den nu. Jag hoppas och antar att det innebär att de byter ut hela luren om de inte har reservdelar men jag blir lite orolig för att de inte skrev det rakt ut.

16. encmac

encmac Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

:-( min drygt en månad gammla sxs har fått gula fläcken... Tråkigt... Får se om man orkar med att reparera den eller försöka skita i det!?
    .

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

17. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Slängde iväg ett mail till CDON nyss. Skrev att eftersom verkstaden haft den i två veckor eller tio arbetsdagar så vill jag ha en ersättningstelefon eller pengarna tillbaka. Detta eftersom jag även använder mobilen i arbetet och i skolan. Min ersättningsmobil, en gammal K800 har nämligen pajat även den och jag tänker inte köpa en ny telefon till.

18. BruceTheDwarf

BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hur länge var din inne på service? Ska själv skicka in min för gula fläckar + en nederdel som inte riktigt sitter på telefonen...

19. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    En kille från PhoneHouse i Linköping ringde mig förut runt 16 och sa att min mobil är fixad och klar, den är på G tillbaka.

Hade även fått igenom en reklamation men jag skippar den och väntar på min (går snabbare så tydligen).

Hoppas man slipper mer problem med telefonen nu!

20. ivind

ivind Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp - same here - med TPH! Kollade nyss emrox support sidan - äntligen står det

"Workshop: External repair: finished"!! Och under "Work Notes":

"byte av frontmodul test ok! uppgradering mjukvara."

Det verkar som de har bara bytt skärmen! Hoppas att jag får den snart, utan vidare krångel :D

[Skickade in den 12:e, alltså tog det drygt tre veckor]