Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

1. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag lämnade in min i butik (Mediamarkt Gallerian).
    Står det en adress på kartongen så tejpar du bara ihop den och lägger på lådan? Du behöver inte återställa den om du inte har något emot att de som jobbar på serviceverkstaden snokar igenom din mobil.

2. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

I
    Jag har inget att tillföra vad gäller paketeringen men vad gäller återställning så måste man väl inte göra det men jag rekommenderar att du åtminstone loggar ut från dina konton och tar bort bilder, meddelanden och liknande om du inte vill sprida dem. I värsta fall kan de ge din telefon till någon annan konsument utan att ha återställt den.

3. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lämnade in min mobil idag hos phonehouse för gula fläckar bland många andra fel som löst bakstycke, lös underdel, på tok för varm (blev varm av att tex skriva mail), stänger ner samtal, byter tid på klockan ;) han skrev en hel roman av fel. Han sa att det kunde ta 2-3 veckor beroende på hur mkt dom hade att göra.

4. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Yes, kommer uppdatera i den andra tråden.. Just nu ligger den i fickan och maxar ;) Men inga gula fläckar när jag fick den i alla fall.

5. Inky

Inky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t
    Fick ett sms om att phonehouse reparerat min SXS och att den fanns att hämta i Gallerian. Jag hade lämnat in den för gula fläcken OCH glappande underdel, och den glappade fortfarande. Inte lika mycket, men fortfarande glapp. Jag blev så less att jag skickade tillbaka den igen... Jag kanske var för petig, men vadfan.

6. Ludwig

Ludwig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag har skickat den nu :D Var för lat för att återställa så jag backupade mina bilder och skickade iväg den :) Paketeringen var jag bara lite förvirrad med men det löste sig :D Ska blåsa liv i en 3gs nu..

7. CHEMAS

CHEMAS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skickat in min sxs till för andra gången till anovo i söndags. Enligt posten så mottog anovo den 29e kl 0800. Anovo har ännu inte uppdaterat att dom mottagit telefonen och det stör mej. Dom kan väl inte göra en fuling för att tjäna "antal dagar på service"?

8. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det är nog så att den hamnar i högen av lurar, längst ner. :-) Och anovo folket betar av dem på detta sätt. Till slut kommer de nog till din lur.

9. Majk_

Majk_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har jag oxå upptäckt ett gulaktigt område nere till höger på skärmen. Ska man genast lämna in den eller kan man köra vidare utan att nån garanti eller dyl. försvinner?

Orkar inte bli av med mobilen ett par veckor nu när sommaren står i antågande :-/

10. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Gör som du vill, för mig tog det två veckor och Mediamarkt erbjöd mig en lånetelefon under tiden..

Jäkligt skönt att slippa en gul fick som växte sig större ju varmare det blev ute.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

11. Inky

Inky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t
    Har nu fått tillbaka min telefon efter andra reparationen (första gången fick den vända i dörren, då underdelen fortfarande var glapp). Skärmen har inga gula fläckar än så länge och underdelen verkar sitta som sten. De verkar ha bytt ut allt utom bakluckan typ? :S Jag hade en minimal bump i ena hörnet som är borta nu, så de verkar ha bytt hela kroppen. Nu håller jag mina tummar att allt fungerar som det ska :) Andra gången lämnade jag in den på onsdagen och den var klar igår, så det var iaf rätt snabba ryck!

12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hehe... de hade bytt bakluckan om du sagt den varit glapp. hihi

Last edited: 5 jun 2012
  13. mabergli

mabergli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Även jag fick för någon vecka sen lite gula fläckar, tänkte först kolla ifall dom försvann men det vart bara fler och större med tiden när den vart varm samt att nedre listen var glapp... Så fick åka in till elgiganten idag och lämna in den, dom sa 2-3 veckor men hoppas på snabbare. Fick en lånetelefon, en stenålders nokia, så skrapade fram min tjejs gamla SE Aino som nu får agera stand in tills jag får tillbaka min SXS.

Någon som har några erfarenheter från att lämna in sin på elgiganten om tid/resultat och så?

14. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    2 -3 veckor? Säger Elgiganten det? Det är fortfarande 2 veckor som är tiden som som enligt konsumentverket anser vara skälig. Över det, så är det inte skälig. Du skulle kanske ha frågat Elgiganten varför den oskäligt långa tiden, eftersom konsumentverket anser att skälig tid är 5-10 arbetsdagar eller 14 dagar. Och är det lång reparations tid skall du få erbjudandet, enligt konsumentverket, att låna en enhet i klass med den som du lämnar in. NOkialuren var troligen inte det antar ja... hihi. Med det sista menar jag alltså inte att det måste vara samma lur, men mobilen bör ha liknande funktionalitet som den du lämnat in har.

Last edited: 5 jun 2012
  15. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Lite svårt (?) att hitta en sämre lur med motsvarande funktionalitet (Android + Micro-SIM) så de får nog leta upp en som du kan använda... ;)

16. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Mediamarkt erbjöd mig en ZTE med microsim. Men jag avböjde, tänkte att det är bättre att någon med absolut behov av lånetelefon kunde ta den istället :)

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

17. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Fick tillbaka min lur med ny skärm, nytt "skal" men med den gamla nederdelen. Tog knappt en vecka för deltaservice att fixa allt. Hade gula fläckar och skavda hörn. Jag är nöjd med den snabba servicen.

18. mabergli

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Ja jag tyckt det var lit länge med, men han sa att han int kunde göra nåt annat åt saken... Och nej, nokian har int direkt samma funktionalitet.... Kanske kan man wappa på den..:P får hoppas att dom är snabbare än han sa, men dom skulle skicka till serviceverkstad i Malmö, nånting med data hett företaget.

Det där med att jag bara har ett microsim påpekade jag också, men han på serviceavdelningen sa bara att jag fick köpa en adaptet (liten sken plastbit för 79:- !) men att eftersom servicen skulle ta kortare än 30 dagar och dom har 30 dagars öppet köp så tyckte han jag kunde lämna tillbaka den då när jag hämtar ut min telefon igen....

Känner mig smått handikappad dock utan en vettig telefon...

19. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, så han hade ingen bättre förklaring? Jag menar, om det skulle vara så mycket jobb på deras reparationsfirma så att det berodde på det, så kan jag ju förstå det hela. Men bara kommentaren att han inte kunde göra något åt saken, skulle nog fått mig å rabbla upp hur det faktiskt skall vara. Jag tar däremot tillbaka min kommentar av likvärdig vara vid reparation. Så står det tyvärr inte, ser jag nu. däremot om man kräver omleverans, kan man få det. Men så här skriver de i konsumentverkets lathund för kml.

"Köparens rättigheter
    När det är fel på varan har köparen rätt till någon
    av följande åtgärder.

Avhjälpande – reparation utan kostnad för
    köparen inom skälig tid. Skälig tid innebär
    oftast ett par dagar. Säljaren bör erbjuda en
    ersättningsvara om reparationen tar längre tid.
    Om säljaren inte avhjälper felet kan köparen få
    ersättning för att själv ordna med reparation.

mabergli gillar detta.
  20. mabergli

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Okej då vet jag. Så nu att det var deltaservice dom hade skickat den till, och Enligt tlubtu så fixades ju hans telefon snabbt så jag håller tummarna.

Det står på Elgigantens hemsida att normal tid för garanti- och reklamationsnämnden är 2-3 veckor, så antagligen därför han sa så i butiken...