Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

1. mabergli

mabergli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Nu verkar deltaservice vara klara med min lur, statusen på ärendet var att den förbereds för leverans tillbaka till butiken. Så dom var ganska snabba ändå och borde få den i början på nästa vecka:) hoppas bara den blir bra, håller tummarna

2. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Tror jag fått tillbaka min gula rand, precis en sån jag fick ca en månad innan det utvecklades till en gul fläck..

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. mabergli

mabergli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Sådär, nu har min telefon kommit tillbaka från deltaservice, tog en och en halv vecka, vilket jag tycker är helt okej, snabbare än de 2-3 veckor Elgiganten sa iaf... Jag lämnade in den för gula fläckar samt lös nedre list. Dom bytte skärmen, så nu finns inga gula fläckar och förhoppningsvis kommer dom int tillbaka, återstår att se. Listen vet jag inte om dom gjorde nåt år, den är fortfarande lite lös, men kanskemlit bättre än förut, men tveksamt eftersom det inte stod nåt om det i arbetsrapporten. Dock orkar jag inte lämna in den ytterligare en gång för det, för det är så pass lite, och märks mindre när jag har mitt skal på

4. CHEMAS

CHEMAS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu har jag pratat med sony och dom säger att jag ska reklamera min lur. Pratade med 3 idag och jag måste lämna in den ytterligare 1 gång även att det står på deras sida att efter 2 reparationer så kan man reklamera. Fan vet om jag orkar skicka in igen. Hur är era telefoner? Kan ni ana en mörkare nyans(mot vit) runt skärmen? Jag har en gulare nyans mot vitt.

Från deras sida:
    Om det blir fel på din produkt kommer vi att reparera felet eller ersätta dig med en likvärdig modell. Som konsument ska du inte behöva vara med om fler än två reparationsförsök vid ett specifikt fel. Skulle samma fel uppstå en tredje gång kan du kontakta en 3Butik för att få hjälp och 3 kommer då göra en skadebedömning på produkten med hjälp av vår servicepartner Regeriensis (Anovo Nordic AB). Bor du långt ifrån en 3Butik är du välkommen att kontakta kundservice för att få hjälp med att skicka in produkten

Alltså jag behöver inte reparera en tredje gång! Ska ringa dom i morgon...

Last edited: 15 jun 2012
  5. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nej, men det står tydligt att du ändå måste skicka in den till verkstaden. Detta så de kan göra en bedömning att den andra reparationen ej lyckades och godkänna din reklamation.

6. CHEMAS

CHEMAS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sorry om jag va otydlig, jag fattade det på 3 som att dom skulle försöka laga den 1 gång till och det behöver jag väl inte gå med på?

Ingen som kan säga hur era "hela" skärmar ser ut? Kan ni ana en gulare ton runt displaykanten?

7. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nä tolkar jag texten rätt så ska du inte laga en gång till.

Jag hade en gul rand längst ned och till vänster i någon månad som sen blev en gul fläck :( Efter reparation så är skärmen bra igen, men vid ett tillfälle anade jag en gul rand, men jag kan ha inbillat mig. :)

8. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Min skärm ser lite gul ur längst ned till vänster mot vitt. Ibland märks det mycket och ibland inte alls. Jag tror det beror på betraktningsvinkeln lite. Det är inte alls någon tydligt fläck som jag hade på min förra skärm.

Att reklamera betyder för övrigt att man säger till att det är fel på varan. Det gör man alltså varje gång oavsett om de lagar den eller köpet hävs eller whatever.

9. CHEMAS

CHEMAS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ok. hur jag än vrider o vänder så han jag mer gult mot nedkanten. vet inte om jag ska ta en sxs igen efter reklamation. jobbigt om det blir fel igen. är ju annars skitnöjd även om den är i största laget.

10. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Skruva upp ljusstyrkan till max.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

11. CHEMAS

CHEMAS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

och vad borde jag se då?

12. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag såg mina fläckar bäst mot grå bakgrund..

13. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Har också fått denna gula fläck nu =/

14. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vilken tillverkningsvecka? en kul tanke bara. Ni som fått gula fläckar vilket tillverknindsvecka har ni. Vi som inte har hävdar ju detta att v 13 så är problemen fixade. Stämmer detta? Ni hittar veckan om ni tar bort bakstycket. Skulle vara intressant som sagt. :) Ni behöver inte säga veckan i sig, säg bara för eller efter v 13. :)

15. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag har AAAC 12W10 och jag hade de gula fläckarna och var tvungen att byta skärm.

16. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag är så jävla trött på det här nu, Första gången jag lämnade in mobilen tog det 3 veckor innan Anovo byte mobilen helt. Sen efter en vecka märkte jag att den nya mobilen hade samma problem fast värre. Jag lämnade in den och och det tog 3 veckor till, men gissa vad de säger? Att det inte är något fucking fel på det. De måste vara blinda.

Orkar inte lämna in den igen men jag får depressioner varje gång hela skärmen blir gul när den blir varm.

Har köpt mobilen hos Tele2 och när jag lämnade in den där såg tjejen som jobbade där att det var gula fläckar över hela skärmen.

Vad tycker ni jag ska göra? Gå till konsumentverket kanske?

Last edited: 23 jun 2012
  17. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vad jag kan se här: Du har lämnat in mobilen för samma fel 2 gånger. Och då kan du reklamera luren, och kräva en sprillans ny lur, eller samma lur. Föresten när är din lur tillverkad. För efter tillverkningsvecka 13 så har felen försvunnit. Vilket i ditt fall kan vara lösningen. En helt ny lur, som inte tillverkats innan vecka 13. Men reklamera bör du kunna göra.

18. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Eftersom Anovo påstår att det inte var något fel andra gången så kan man nog inte reklamera av den anledningen. Den ska ha varit inne två gånger för samma fel och verkstaden ska ha försökt reparera den.

Annars skulle man kunna skicka in felfria mobiltelefoner två gånger på lagning så fort man blir less på dom och vill ha en ny.

19. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Du ha rätt, han bör skicka in den en 3dje gång och tala om hur man fabricera problemet. Så kanske även anovo fattar hur man gör. Fast heter de anovo numera?

20. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ja det borde han verkligen, jag bad killen på Mediamarkt skriva att han själv såg de gula fläckarna när jag skickade in min telefon på lagning. Men min lur skickades som tur var till Deltaservice.

Nä de har bytt namn till Regenersis Nordic, men det är samma skitföretag ändå :/ När jag jobbade på en av de större mobiloperatörerna så skämdes man när kunder fick tillbaka "nya" utbytes-telefoner med andra personers bilder i. Telefoner som Anovo hävdade var felfria trots att jag själv konstaterat att telefonen var trasig o.s.v. Den tiden har format mina åsikter om det företaget.