Gyron eller vad den kallas

Diskussion i 'Xperia X8' startad av mjolnir, 11 okt 2010.

  1. mjolnir

    mjolnir Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tangentbordet vänder sig inte alla gånger i min x8 när jag vänder telefonen. Riktigt irriterande. Nån som känner igen det? Barnsjukdom bara, vänta till ny Android-ver? Eller individ-fel?
     
  2. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att ibland ligger nån app i bakgrunden och ockuperar gyron i min X10, för att gyron ska bli ledig igen måste man döda appar med nån taskkiller.

    Det verkar också som de har kalibrerat gyron i X10 för tangentbordet och webläsaren så att man måste luta telefonen lite bakåt när man vänder telefonen från horisontellt till vertikalt läge eller vice versa.
    Det är speciellt märkbart då jag ligger i sängen å surfar på min x10 eftersom jag då ligger ner så lutar jag telefonen frammåt istället mot mig för att se bättre. Då fungerar det inte alls att vända mella vertikalt och horisontellt.
    Då lutar jag bara bak telefonen lite och vips så växlar telefonen precis som jag vill.
    Det är med andra ord inget fel, de har kalibrerat känsligheten så för att av naturliga skäl så använder de flesta en mobil när man sitter eller står upp och då håller man ju alltid telefonen bakåtlutad i handen.

    Gyron som du säger heter Accelerometer i SE-telefonerna vad jag vet.
     
    Last edited: 12 okt 2010
  3. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    På min X8:a fungerar vändningen mycket bra. Telefonen måste bara vara lutad mot mig, minst ca 15-20 grader, innan man vänder den, då fungerar det alltid.
    Precis som niod beskriver så fungerar vändningen dock inte alls om telefonen hålls uppåt.