Problem: Hänger sig vid uppstart & inga volymknappar...

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Fredarp, 16 jun 2013.

  1. Fredarp

    Fredarp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hallå
    I fredags la jag in ny Rom igen det som är lite knixigt nu är att mina volymknappar inte finns längre, rent tekniskt inte finns de ligger vid sidan om telefonen.
    Då uppstår ju det problemet att jag inte kommer in till fastboot eller rommanager så jag kan restora eller lägga in en annan Rom.
    Tänkte att jag skulle prova CM 10 igen iom att jag kört AOKP länge nu, allt gick bra botade som den skulle fixade allt med konton & körde titanium men när jag startade om den efter det så stannar den vid bootloggan.
    Nu undrar jag om ngn vet ngt trix för att få in ny Rom eller hur jag kommer åt Recovery.

    Väldigt tacksam för tips Fredrik
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du kan pusha upp en ny rom med hjälp av adb och fastboot, eller så kan du använda dig av avancerad power meny och reboot to recovery, eller använda dig av appen Rom toolbox av jrummy där finns ett skript alternativ som heter reboot to recovery
     
  3. Fredarp

    Fredarp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack
    får testa det men funkar de programmen även om jag inte kan starta luren?
    den hänger sig på cyano loggan nu & mina volymknappar har "gått sönder"
     
  4. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Lättast av alla metoder är säkert om du laddar hem ett root tool kit, då brukar det räcka med att jacka i tfn i datorn, följa instruktionerna och trycka på en knapp.http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766475 den här kan du använda, länken leder till nexus 7 forum på xda men det är samma och du väljer bara Galaxy Nexus som enhetsval och sedan flashar stock
     
  5. Fredarp

    Fredarp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Joo den e bra men kan inte starta telefonen...
    Därför undrar kag om det finns ngt prog som man kan starta telefonen med via typ Usb .
    Lite Hitech men man kan ju hoppas.
     
  6. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Finns ett program till Samsung som heter odin som ska kunna lösa "alla" mjukvaruproblem, har själv inte hamnat i någon situation när jag varit tvungen att använda det själv med på xda hyllas det som en frälsare (eller vad man ska likna det med). Kanske kan vara värt ett försök.
     
  7. Fredarp

    Fredarp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kollar ;)
     
  8. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Är usb debugging aktiverat? adb funkar nämligen efter ett tag på bootanimationen. "adb reboot recovery" utan citationstecken för att komma till recovery och "adb reboot bootloader" för att komma till fastboot.