Häva köp?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mint, 27 maj 2012.

1. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hej skaffade för ca en månad sedan abbonemang hos telia! Och fick då med en galaxy s2! Den strulade med wifi så lämnade in den mot en ny! Den nya strulade med kameran att den fick en lila nyans vid sidan om bilderna! likså den nästa galaxyn! Så jag har alltså doat 3 stycken galaxy s2! Valde sedan en xperia s eftersom jag var trött på den modellen!

Har nu haft min Xperia s i 6 dagar och har varit väldigt nöjt med den! Tills idag! Då jag går in på aftonbladet och scrollar lite och då hänger sig mobilen och startar om! Sen har den gjort likadant 4-5 gången idag! Drog in till telia och berätta detta för dom! Och dom sa att butiks chefen skulle ringa mig imorgon på grund av att jag har haft så många problem med deras mobiler!

Så nu till frågan! Finns det nån chans att jag kan häva köpet av abbonemang hos dom iomed att jag fått fel på alla min mobiler?

2. djohansson

djohansson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Tror nog det blir ganska svårt att häva köpet, men man vet ju aldrig... Frågan är ju vad du ska göra istället? Byta operatör?

3. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Är det fel på varan har du alltid rätt att häva köpet efter 2 försök till att åtgärda problemen.

4. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Även om det varit DOA? Alltså utan reparation?

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Kolla vad konsumentverket skriver:
    http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/
    "Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Om det är olika fel kan säljaren få göra fler än två reparationer innan du kan vägra fler försök."

Det är olika fel som du råkat ut för så det blir lite annorlunda + att du faktiskt fått nya telefoner varje gång.

6. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ok! Då skippar jag det! Tycker det är en väldigt bra affär eftersom dom inte klabbar med att acceptera doa när där är fel! :)