Haft min X10 mini sen i oktober - nu kommer frågorna!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Timilim, 28 jun 2011.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Jag har haft min X10 mini sen i oktober, man har nästan inte hunnit pilla med den alls, så här kommer en hel drös med frågor :)

    * Kan man avinstallera de förinstallerade programmen som "inte går" att avinstallera?

    * Kan man installera program på minneskortet istället för i telefonminnet? Det blir ju fullt hur snabbt som helst...

    * Ibland kan Telefonen få för sig att inte ladda.
    Kopplar man in laddaren så händer ingenting, utan man måste starta om telefonen för att den ska gå att ladda. Och precis när man stänger av telefonen låter den "polooong", som när man kopplar in något. Precis som att telefonen skulle hakat sig i ett läge där den istället väntar på att bli kopplad till något, och därför inte kan ladda...

    * Jag har ofta problem med att spela upp strömmande video ifall telefonen förlorat mottagningen. Även fast dne får tillbaka full mottagning igen står det ofta "Det går tyvärr inte att spela upp den här videon". Sjukt irriterande eftersom det är ett fruktansvärt mäck för att få det att fungera sen igen.
    Ibland fungerar inte ljudet i tex SVT-play.
    Och ibland så "hakar" sig första bilden i videon och går inte att få bort, även om man byter till ett annat videoklipp.

    * Det är ofta svårt att lägga på luren ifall man befinner sig i ett mörkt rum. Telefonen fattar inte alltid när man tar den från örat.

    * Det är fruktansvärt irriterande att inställningen för samtalsvolymen är samma både med och utan handsfree. Går detta att fixa?
    Med handsfree har jag på lägsta, och utan handsfree på högsta. Mindre trevligt att ha på högsta ljudvolym med handsfreen...

    * Jag har dubbla kontakter i adressboken.
    "Anders Andersson" samt "Anders Andersson/1".
    Kan man fixa detta utan att behöva radera alla dubletter manuellt?

    * Jag har även fått en massa facebookkontakter efter att jag loggade in på facebook genom mobilen. Telefonboken är en enda röra. Även dessa facebookkontakter, som inte har ett nummer inlagt utan bara "facebooken", skulle jag vilja ha bort på något smidigt sätt.

    * Kameran tar ofta suddiga bilder, trots att det är ljust. Finns det något bättre program än standardprogrammet för att ta kort?
    Har även problem med att ta bilder i närbild, måste befinna mig minst 10 cm ifrån motivet för att den ska kunna ställa in skärpan, trots "humleinställningen".

    * Jag skulle vilja ha något program som kan spela in ljud. Helst ett "dolt" program som fortsätter att spela in även fast man "låser" telefonen, ringer ett samtal eller startar kameran.

    * Även på jakt efter ett ordbehandlingsprogram. Har ett "notepad"-program som är rätt bra, men för längre texter blir det väldigt pilligt och oöverskådligt.

    * Vilket är det bästa programmet för att kuppla telefonen till datorn? Tex. för att kunna skicka SMS, föra över program smidigt etc. etc?

    * Vad mer bör jag veta? :)
     
  2. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    För att avinstallera de förinstallerade programmen så måste du roota telefonen, finns gott om info ang detta i denna forumdel.

    Ang att installera apps på sd kortet så krävs det igen root och en funktion som heter apps2sd även detta finns mer att läsa om här på forumet.
     
  3. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    * Kan man avinstallera de förinstallerade programmen som "inte går" att avinstallera?

    -Roota och avinstallera med titaniumbackup, orkar man lägga ner tid på det så är det helt klart värt det. Riktigt enkelt när man vet hur man ska göra. https://swedroid.se/forum/28145-guide-root-nastan-alla-smartphones.html

    * Kan man installera program på minneskortet istället för i telefonminnet? Det blir ju fullt hur snabbt som helst...

    -App2sd, tyvärr är jag inte instatt i detta. Finns massa info på forumet

    * Jag har dubbla kontakter i adressboken.
    "Anders Andersson" samt "Anders Andersson/1".
    Kan man fixa detta utan att behöva radera alla dubletter manuellt?

    -Jätte joobigt, det borde ju finnas ett smart sätt, men jag raderade alla som var fel, sedan synkade jag alla kontakter mot gmail/google. nu för tiden sparar jag bara kontakter på gmail. Smidigt om man byter telefon eller installerar om telefonen.

    * Jag har även fått en massa facebookkontakter efter att jag loggade in på facebook genom mobilen. Telefonboken är en enda röra. Även dessa facebookkontakter, som inte har ett nummer inlagt utan bara "facebooken", skulle jag vilja ha bort på något smidigt sätt.

    telefonboken/kontakter att visa/visa endast kontakter med telefon nummer.

    * Kameran tar ofta suddiga bilder, trots att det är ljust. Finns det något bättre program än standardprogrammet för att ta kort?
    Har även problem med att ta bilder i närbild, måste befinna mig minst 10 cm ifrån motivet för att den ska kunna ställa in skärpan, trots "humleinställningen".

    -personligen tycker jag Vignette är bra, men det är tyvärr inte gratis

    * Jag skulle vilja ha något program som kan spela in ljud. Helst ett "dolt" program som fortsätter att spela in även fast man "låser" telefonen, ringer ett samtal eller startar kameran.

    * Även på jakt efter ett ordbehandlingsprogram. Har ett "notepad"-program som är rätt bra, men för längre texter blir det väldigt pilligt och oöverskådligt.

    -Jag använder quickoffice pro, kostar oxå en slant tyvärr

    * Vad mer bör jag veta?

    -Allt man behöver veta finns här på swedroid, och finns det inte här så finns det på XDA.
     
  4. mikael.xD

    mikael.xD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    om du vill av avinstallera måste du gå in på inställningar och klicka på "nytta och nöje"
    och sen gå in på hantera program och leta det programmet som du vill avinstallera, när du har hittat det klicka på det och avinstallera det sen :) :S
     
  5. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Prova att söka så får du säkert svar på nästan alla frågor.
     
  6. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Du har inte en x10 mini / pro va?
    OnT gör som hund säger

    Sent from my U20i using Tapatalk