Haipad M7 med Samsung A8

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Slimme, 31 jan 2011.

1. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

nu har jag fått market att funka, in med ny firmware, det flyter förvånansvärt bra tycker jag. har inte hunnit testat allt, ska götta ner mig ett par timmar nu när jag har tid.....

2. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kul att höra, ska bli kul att få en liten recension av dig senare(?) Har precis avbeställt en HC platta för att man är sjukskriven och prylnörden i mig skriker efter en platta att leka med och denna är lockande likaså nook color så får se vad man satsar på.

3. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

recension vet jag inte, men lite tankar och åsikter ska du få
    hade lite strul i början med att market inte fungerade men det löste jag med en ny firmware så nu flter allt på.
    angry birds och stupid zombies funkar riktigt bra det är väl igentligen det jag spelar inget avancerat.
    spotify funkar kalas även om ljudet ur högtalaren är sådär. dumma med ljudet är att det finns inga fysiska knappar att höja/sänka på så det får man göra innan man startar upp ett spel eller vad det nu kan vara inte direkt optimalt.
    lite strul med att alla mina apper inte kan hittas av market vet faktistk inte vad det beror på om det är upplösningen eller vad det nu kan vara, tex hittar den inte swiftkey och det tycker jag inte vara något problem.
    tethering via min desire funkar kanon bra (behöver skaffa mig ett extern batteri som klarar av att ladda både padden och min desire)

4. Slimme

Slimme Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nice nice! Vart fick du tag på ny Firmware? Min är i landet nu, vilket borde betyda att den dyker upp idag.

5. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

på slatedroid forum under herotab c8, den senaste gjorde så jag kom i en boot loop kinda så jag tog den näst nyaste och den funkade fint löste mitt market problem åxå

Last edited: 23 feb 2011
  6. Slimme

Slimme Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Perfekt! Fick hem min igår. Blev dock en present till bruden, men jag ska konfigurera den åt henne i helgen. Några fler tips på vad som måste göras?

7. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

uppdatera mjukvaran finns guider på slatedroid under herotab c8 delen.
    sen är det väl bara personliga preferenser skulle jag tro, jag trog in några spel (angry birds stupid zombies) rss läsare,unifide remote, rootade den.

8. Suddenjr

Suddenjr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eine fraaaaage

Tja grabbar.

Har just beställt en Haipad M7, är det den modellen ni pratar om?
    http://www.haipad.net/EnProductShow.asp?ID=6

Finns det ett specifikt forum för just den modellen? är dålig på kinesiska så jag vänder mig ogärna direkt till säljaren om jag får problem :o

verkar som att de flesta är rätt nöjda med den (eller snarlika modeller) med tanke på priset..:)

9. Suddenjr

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

inser att det inte är nån haipad, är en Herotab C8.

10. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Heropad C8 och Haipad M7 verkar vara samma hårdvara, bara med olika branding.

11. Suddenjr

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja det verkar så, fast enligt säljkinesen jag chattade med på dhgate så var den jag beställde självklart "one of a kind". Men hur är det med rootning osv, skiter det sig om jag installerar en custom rom på min Haipad?

Enligt säljkinesen: (pad not made for root communication), antar att det betyder "aja baja" när det gäller rootning. men min åsikt att det som inte går att roota, det finns inte. funderar på om det skiter sig med hdmi, usb och andra portar om jag bara slänger in nån rom på måfå. nån som vet?:)

12. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Var bara tvungen att svara, även om jag inte denna plattan själv :)

"pad not made for root communication" betyder "jag använder google translate när jag chattar, men det funkar inte så bra för mig verkar det som" (ingen aning vad han/hon ville ha sagt, antingen visste denne inte själv ens :)

Att "slänga in en rom på måfå" kommer nästan garanterat resultera i en död platta. Har du tur kan du flasha tillbaka orginalfirmwaren om du har tillgång till den, men du kan också döda den totalt. Om du inte vet att den firmware du tänker prova är för en identisk plattform, testa INTE.

13. Suddenjr

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej jag insåg ganska fort att engelska inte är andraspråk i kina ;) jag tar det som att man ska ge f-n i att leka med mjukvaran för att det förmodligen kommer skita sig totalt :)

Förmodligen så kommer jag få ut det jag vill av den utan att behöva bry mig om att ha gingerbread i den. Det enda som är synd är att den inte har 3g inbyggt, men det löser man med wifi hotspot :)

Det ska väl gå att ta ur originalfirmware ur den? Nån som vet?

Den är påväg från Arlanda till vackra Norrland nu, som jag längtar!!!

14. Suddenjr

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

förresten Twk, du verkar ju ha koll på läget. Plattan har ju stöd för 3Gdongles, men jag måste väl ha ett specifikt simkort från t.ex halebop för att det ska fungera va? eller har jag läst på för lite? hursomhelst så kommer det ju funka med wifi hotspot.

15. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Har den stöd för 3G-dongles så handlar det bara om att 3G-dongeln du tänker använda inte är operatörslåst, eller om den är det, att du använder den operatör den är låst till. Teoretiskt kan de såklart aktivt förhindra vissa operatörer att fungera även på operativsystems-nivå, men det ser jag ingen anledning till att de skulle göra.

Vad gäller att läsa ut befintlig firmware så kan man såklart läsa ut de rådatat som ligger på flashdisken, åtminstone om man har root-access, men resultatet blir inte nödvändigtvis något man kan flasha tillbaka med de officiella verktygen (det brukar finnas checksummor osv som ska stämma).