Halebop Försärkring

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Odenryo, 22 dec 2018.

  1. Odenryo

    Odenryo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej jo jag hade en Samsung 7 Edage kostade 10.000kr ny när jag tecknade abonnemanget men så hände det en olycka jag tappade den i sjön och försvann detta hände i sommar anmälde detta till polisen och allt som man skulle göra nu var frugan i väg till telia butiken för några dagsen och betalde 750kr i självrisk och fick en Samsung 8 som kostar 4355kr är detta verkligen ok ? när det står klart och tydligt att det skall inte vara någon "Inget åldersavdrag (inget ersättningsavdrag om mobiltelefonen är några år gammal)" det var fortfarande abonnemang på mobilen som var under 72 månader under den tiden när olyckan hände. hoppas att någon kan hjälpa mig här tack på förhand.


    Premier och självrisker


    Mobiltelefon Självrisk Månadskostnad
    Mobilvärde 0 - 2 499 kr 300 kr 79 kr
    Mobilvärde 2 500 - 4 499 kr 500 kr 99 kr
    Mobilvärde 4 500 - 9 999 kr 750 kr 129 kr denna betalde jag för detta gäller för mobiler som är upp till
    Mobilvärde 10 000 - 14 999 kr 750 kr 149 kr
    Mobilvärde 15 000 kr - uppåt 750 kr 169 kr

    Halebop - Den schyssta mobiloperatören
     
    Last edited: 22 dec 2018
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Inget åldersavdrag innebär ju att du ska få motsvarande mobil som du har förlorat. Och det har du ju fått. Att den kostar mindre nu än den gjorde då har i princip inte med saken att göra. Hade det fortfarande funnits nya likadana som den du förlorade är det var du hade haft rätt till.
     
  3. Odenryo

    Odenryo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Helt jävla sjukt varför ens ha med detta då helt jävla fel om dom ändå skall ge en likvärdig mobil när priset på en ny mobil är lägre i priset än vad min mobil kostade ny det är väl så... för att dom skall känna pengar på det hela. samt att jag fick ingen ny försäkring på den ny mobilen jag fick.
    • Inget åldersavdrag (inget ersättningsavdrag om mobiltelefonen är några år gammal)
    • Mobilvärde 9 999 kr 750 kr 129 kr
     
  4. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Du har helt fel förståelse av försäkringar märker jag. Tanken är inte att du skall få bättre prylar än du blev av med. Du skall få en likvärdig produkt naturligtvis. Om din stuga brinner ner får du inte en herrgård av försäkringsbolaget. Allt detta borde vara självklart men nu vet du iaf!
     
    Nikolodien, 6150 och Asawi gillar detta.
  5. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Hade du haft åldersavdrag så hade du fått en galaxy a6. Du har fått en mobil med samma specar, var nöjd. Undra hur du resonerar om du fått en 7edge igen när de inte ens finns nya längre.
     
    Asawi gillar detta.
  6. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Som jag ser har han fått en samsung s8 som klart är bättre än s7 så han ska inte gnälla!

    Dock stirrar han sig blind på att han betalade 10000kr och vill ha en 10000kr telefon igen typ S9+ prismässigt!

    Vilket kan kännas lurad med tanken som det står så är det lätt att tro du får en 10000kr telefon igen pga inget åldersavdrag eller värdeminskning!
    Kan hålla med att det missvisande att skriva så
     
  7. Odenryo

    Odenryo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Var tillbaka till butiken idag och prata med dom och det stämde det som jag misstänkte i och med att jag betalade en premie på 129 kronor i månaden är mobil värd 6500 -9999 750 i självrisk så har jag rätt till en Samsung 9 plus som ligger på 8500 så sa han och att hon som frugan var hos hade gjort fel. får fixa detta på måndag.
     
    Last edited: 22 dec 2018
  8. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Återkom hur det går på måndag (julafton)
     
  9. Odenryo

    Odenryo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Han sa också att det är upp till varje butik hur dom gör med dom här sakerna. dom vill ha så nöjda kunder som möjligt för då kommer dom tillbaka.