Halebop Hallå 3/4g extremt långsamt (Galaxy S4)

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Minigre, 22 jun 2013.

  1. Minigre

    Minigre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag gar haft ett halebopabbonemang i drygt 3 år nu, och alltid varit nöjd med det. Därför var det ett självklart val att förlänga det när jag köpte ny telefon. Problemet är att alla typer av 3 och 4g nu är väldigt långsamt. När ikonen i notifikationsfältet visar H+ mäter jag ändå bara ~0.03mbps med bredbandskollens app. Jag har inte mätt på min gamla telefon, mem sett till hur det känns så är det bra mycket långsammare än när den visade H.

    Vad tror ni kunniga att detta kan bero på? Är det "vanligt" när simkortet är så pass nytt och intr hunnit "anpassa sig"? Jag har inte hunnit kontakta halebops support än eftersom det nu är helg, men vill gärna ha ett svar.

    Tack på förhand!
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 956
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det skulle vara bra om du kunde testa i din gamla telefon också, då med samma simkort, för att se om det fungerar bättre.
     
  3. Minigre

    Minigre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, kan prova när jag kommer hem imorgon kväll. Är inte säker på att jag har kvar det där kortet det satt i, men ska kolla. Har jag inte det blir det supporten, har ingen lust att lägga pengar på en adapter bara för att testa.