[Halebop] Någon mer som har problem med datatrafiken runt Falköping?

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av virgin31, 2 jan 2012.

  1. virgin31

    virgin31 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej.

    Skriver mitt första inlägg i detta eminenta forum efter att nyligen inhandlat en SGS2 till mig och en likadan till min sambo.

    Jag har haft Halebop som operatör sedan april 2009 och täckningen när det gäller datatrafiken har alltid fungerat klanderfritt. Hade iPhone inledningsvis, men från och med oktober 2011 alltså en SGS2.

    I början av november började det bli svårt att komma ut på datanätet och när jag väl kom ut visade Bredbandskollen på ett snitt kring 0,05-0,3MBit/s nedströms (3-5 tester). Hastigheten var alltså dålig fastän symbolerna 3G/H/H+ visades. Vissa dagar har det sedan visat roamingsymbol och några stycken telefonsamtal har ej gått fram till mig... Samma har hänt en kollega på mitt arbete.

    När jag åker utanför Falköping och testar i exempelvis Askersund/Göteborg/Kungsbacka/Falkenberg som jag varit i sedan dess, ja då fungerar datatrafiken utan problem och med hastighet på +1,5MBit/s.

    Har givetvis felanmält det till Halebop, men de gångerna jag haft kontakt med dem under dessa sex veckor som gått sedan felanmälan gjordes säger de bara att teknikerna inte gett ärendet något svar ännu. Jag har provat de åtgärder som de vill att jag ska göra med min telefon i inställningarna och det har inte hjälpt.

    Tråden skall inte bli någon pajkastning angående operatören/supporten eller liknande, utan jag undrar bara om fler än mig har upplevt denna försämring i mina hemtrakter under hösten och vad ni i så fall gjort? Har det löst sig för er, har ni fått någon kompensation?

    Vad kan jag göra?