Halebop noll till alla 24mån

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av eXeem, 22 sept 2011.

  1. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Abonnemang till mobiltelefon - Halebop.se
    Hej sa upp mitt telia abb max 25 för 2 månader sen då jag nu fyller 26.
    funderar på att byta till halehop noll till alla ser ut som ett trevligt abb. 10 första månaderna halva priset... det enda tråkiga är att det bara är 2gb data men jag tror jag klarar mig på det.

    enda funderingen jag har är
    "**** 2 GB mobilsurf ingår, Surfar man mer än så blir man yr i huvudet. Därefter förbehåller vi oss rätten att begränsa kundens hastighet till 120kbit/sek. I Nollan Till Alla ingår all typ av surf i mobilen inom Sverige utom trafiktypen ip-telefoni och fildelning."

    vad betyder det att ip-telefoni och fildelning inte ingår? jag vill kunna använda tjänster som skype, viber och liknande. har testat att lägga in en torrent klient på mobilen.. funkar bra inte så användbart kanske men kommer inte det heller att fungera?
     
  2. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Voip tjänster lär inte fungera, och torrentklienter är ju fildelning så det kan man glömma.
    Sedan beror det på vad de faktiskt spärrar i praktiken, vissa grejer kan ju fungera ändå beroende på protokoll och portar,fast man bör inte räkna med det. Är just ip-tele och fildelning krav så ta annat abonnemang. De har ju något som heter super som inkluderar voip och fildelning som datatillval till sina andra abonnemang men då blir även priset ett annat.

    Just Nollan till alla erbjudandet är ju bra rabatterat just nu så jag beställde precis en SE Active med det.

    Däremot verkar det som om det går att köpa till mer datamängd om man gör av med mer än de 2Gb då det står under prislistan en länk där det kostar 29kr för 1Gb extra och 99kr för 5Gb extra som beställes via sms och det är ju bra att det går att göra om man gjort av med sin datamängd.
     
  3. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    eXeem du kan alltid höja data mengden, men aldrig sänka
     
  4. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nej det som är poängen med det här abonnemanget i detta fallet är faktiskt att man bara behöver betala för extra dataförbrukning de gånger man förbrukat upp de 2Gb som ingår för varje månad om man vill kunna fortsätta surfa i normal hastighet. Eller så nöjer man sig bara med den strypta 120 kbit/s hastigheten resten av den månaden utan att betala något extra alls.
     
  5. Hyppe

    Hyppe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kollade just in detta abb lite närmare.. verkar ju vara helt sjukt billigt om man har köpt en telefon kontant :) <3? konstig att inte mer personer kollat in och diskuterat abbet?
     
  6. charta77

    charta77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tja för mig som ringer typ... relativt lite.

    Ett 'dyrare' abonnemang hos Tre med minut kostnad, tex pottabonnemangen som kostar 69 öre per minut/uppkoppling. Så kostar det mig 82 per månad att ring 40 samtal a' 2min. Där klarar jag mig med 99kr pott, fast givet utan surf :( så det funkar inte.

    Nollan till alla, med surf, skulle kosta mig drygt 230 kr.

    En pott for 199 inkl liknande surf ger mig,110 kr att ringa för, varav 82kr förbrukat enligt ovan.

    Nollan till alla, och liknande abonnemang är nödvändigtvis inte så billigt som det låter när man börja jämföra och granska. Men pratar man länge och ringer lite mer sällan är det riktigt billigt. Men många korta samtal blir snordyrt, man får helt enkelt inte glömma bort uppkopplingsavgiften (på nollan till alla är det 1kr).


    Ett annat exempel också hos Tre.

    Tre Prat för 49 kr med medium bredband och om vi räknar på en projekterad kostnad på 200kr/mån.
    49 kr är en samtalspott också och bredbandstjänsten kostar 89kr. 110 kvar som med 199kr potten. 39 öre minut 79öre uppkoppling.

    80 samtal per månad, samtalslängd genomsnitt 1½ minut
    (189+80=269kr för nollan till alla)

    För 269kr kan jag med Prat49 ringa 80 samtal med genomsnittlig samtalslängd på 3,7 minuter.

    Lägger till lite mer snabbmatte.
    Halebop: Fixar en ny telefon, Xperia Ray 3000 kr + 269/mån. Ett år (3000+3228-950) = 5278kr (två år 8506kr)
    Tre: Fixar ny telefon, Xperia Ray med 24m abb. 0kr + 299/mån. Ett år = 3600kr, 2 år 7200kr.

    Byter du telefon om ett år till motsvarande model som finns om då för 3000kr i det fallet olåst och kontantköp. Kör med samma Tre abonnemang 10200kr efter 2 år, Halebop mede nyköp av av telefon efter är 11506 kr.

    Med samma samtalskostnader som i andra exemplet tillagda, därav 269kr månaden för Halebop, så blir det lite dyrare med Halebop.
     
    Last edited: 26 okt 2011
  7. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Alla jagar det billigaste alternativet.... :)
    Ingen som kollat upp Tele2 Netto?
    12:-/mån i fast avgift. Lägg på 1 Gb surfpaket för 59:- (eller mindre/större paket om man nu behöver det). Sen kostar det 19 öre/min, 19 öre/sms, 79 öre startavgift, 69 öre/mms.

    Jag har ett snarlikt ab. nämligen det första Snackis 19 öre. Det kostar 19:-/mån. Annars är det likadant som Netto. Numera kostar det ab. dock 49:-/mån....så därför ringde Tele2 o ville att jag skulle förlänga mitt ab. eftersom bindningstiden gått ut. Tur man har lite koll på det hela, för hade jag förlängt det så hade det ju blivit dyrare! Hon lät lite sur när jag sa att jag inte ville förlänga pga det... :)