Halebop och EU-priserna

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av inact_0025, 1 maj 2016.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Lite komiskt med Telias inkompetens och framförhållning. De vet fortfarande inte de nya EU-priserna för Halebop. Priserna har ju nu redan trätt i kraft sen några dagar tillbaka. En kollega har i tre veckor försökt få reda på priserna, och inte ens idag, fyra dagar efter införandet, vet de något. De vet inte ens NÄR det nya priserna dyker upp. :)

    Det kan ju knappast vara nån överraskning för Sveriges största operatör att priserna skulle förändras.

    Vad säger man????
     
  2. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Ingen ordning ännu. Halebop har, 12 dagar efter de nya prisernas införande, ingen aning om de nya EU-priserna. Jag var i Estland och Finland förra veckan. Då fick jag i båda länderna två olika prislistor i sms...
    Tillbaka i Sverige kollade jag med Halebop och de visste naturligtvis inget nu heller. De visste inget heller om de dubbla prislistorna eller vad som gäller.
     
  3. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Var i Tyskland tidigare idag (16 maj) och Halebop debiterar fortfarande efter gamla prislistan!
    De drar 2.12kr/min iställer för 0.58kr som de påstår att det kostar.
     
  4. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nu finns i alla fall EU-prislistan på Halebops hemsida: https://www.halebop.se/utlandspriser
    Debiterar de fel får man väl ta en match med kundtjänst (säkert jättekul... eller inte...).

    Tillägg: Noterar att Halebop faktiskt är ovanligt tydliga med sina priser i och med att man skriver "som hemma + xx" och sedan ett maxpris. Så 58 öre gäller alltså om man har fria samtal i Sverige, max 2.12 om man inte har fria samtal i Sverige, till exempel.
     
    Last edited: 17 maj 2016
    inact_0025 och bernard gillar detta.
  5. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jag har försökt mig på "kundtjänst" men det är ju meningslöst. Jag är inte ens säker på att han ens förstod vad jag tog upp. Han påstod att han inte kunde göra nåt alls om jag inte kunde ange en exakt tidpunkt för när feldebiteringen skedde. Sen avslutade han chatten utan att ärende ens var i närheten av att vara klart.

    Jag försökte på nytt och kom till en tjej som både lyssnade och förstod att det rimligtvis inte kunde handla om bara mig och mina futtiga ören, utan att de har ett problem som DE borde vara intresserade av att lösa.

    Vi får väl se om det rättar till problemet.
     
  6. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nu sent omsider har jag fått svar från Halebop att de visst hade fel på debiteringen av roamingsamtal på kontantkorten. Det har de tydligen haft i nästan en månad nu. Det blir svårt för alla kontantkortskunder att få tillbaka sina pengar. Man har ju väldigt sällan nåt att styrka det med.

    Telia har nog gjort sig en rejäl extrahacka på detta "fel". De påstår nu att felet är åtgärdat.
     
    Last edited by a moderator: 27 maj 2016