Hållbarhet och byggkvalite på Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av laika, 23 jan 2012.

1. laika

laika Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är extremt imponerad av byggkvaliten av min desire. Jag lyckades tappa telefonen medan jag pratade i den så den flög i marken. Batteriet och luckan flög åt H-vetet, telefonen slog i marken som var täckt i snö/is. Den låg i snön ett tag medan folk trampa på den tills jag hittade alla delar. Skakade av det mesta av snön, satta ihop starta igång den. Otroligt nog så fungerade den, dagen efter så öppna jag telefon igen och det fanns fortfarande vatten kvar bakom batteri och på batteri. Telefonen har ingen synlig skada och funkar som den ska.

Skapa mestadels tråden för att dela med mig av hur jävla nöjd jag är med telefonen men också för att fråga vad ni som har haft sönder telefonen har gjort? Det är ju nästan omöjligt att ha sönder den med ren otur.

rolle_84 gillar detta.
  2. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Håller med.

rolle_84 gillar detta.
  3. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Ja det här var ju väldigt intressant, och givande för den delen med tanke på hur pass gammal den är idag. Påminner lite om Nokia 3310 som man kunde spola ner i toaletten och plocka upp på reningsverket och fortfarande ha den fungerande.

Tycker det låter som att du hade mer tur än vad telefonen är bra, det behövs bara lite väta på moderkortet för att den ska få en kortslutning och aldrig mer gå att starta.

rolle_84 gillar detta.
  4. laika

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Asså gammal och gammal jag köpte den våren 2010 och jag har fortfarande inte betalat tillbaka den för att jag frös mitt abb. när jag åkte utomlands. Vår syn på vad som är gammal har verkligen ändrats.

Vettefan om det jag som har tur, jag har sedan tidigare också lyckats kasta iväg den på hård betong och inget hände förutom lite skrap på plasten skärmen har fortfarande ingetting. I mitt tycke så är det bra byggkvalite om du kan tappa telefonen i snö och gå omkring med vatten i telefonen och den fungerar fortfarande.

rolle_84 gillar detta.
  5. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

För att vara en telefon så är det gammal, det kommer ny teknik varje dag nu, det är inte som det var för 8 år sen då man kunde gå runt med samma telefon i flera år utan att någon annan fick någonting värre. Jag köpte min innan nyår 2010.

Byggkvaliteten är väl bra men du kan ha den innanför din jacka på vintern och det räcker med att lite fukt tränger in i telefonen så kan jag lova att det aldrig mer vaknar opp. Det sker med alla nyare telefoner, ingen är bättre än någon annan, det behövs inte mycket för att "fuktskada" dem och då är det du som får stå för kalaset när den ska repareras.

Jag tappade den på asfalten i höstas, fick sig några kyssar på kanterna men ja, den håller fortfarande, det gör dock min fars iPhone 3gs också som är betydligt mer nött och använd än vad min är.

rolle_84 gillar detta.
  6. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag hällde cola över min och i stort sett varenda krets blev socker belagd. Skruva upp den och rengjorde den och den funkar fortfarande som den var ny! :) Kanske var jag som hade lite tur med mig dock.

Är nog den nya 3310:an, vägrar verkligen att gå sönder.

rolle_84 gillar detta.
  7. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ok, här är min desirehistoria: när jag var ute och löptränade i höstas hade jag telefonen i löparbältet för att lyssna på spotify och logga rundan med en sportapp. Plötsligt blev det tyst i lurarna. När jag kollade var telefonen inte kvar i fickan i bältet. Den låg i tre bitar på asfalten 10 meter bort. Well. Stoppade i batteriet, satte dit luckan och slog på samtidigt som jag bad till någon högre makt. Och se: allt funkade! Så jag hör också till skaran som imponeras av Desirens tålighet.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

rolle_84 gillar detta.
  8. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

dock så tycker den inte om minusgrader, åkte några varv på lugnets 5km skidspår igår och den dog för att sedan vakna upp när jag kom hem till värmen. Idag körde jag dock med telefonen i en gammal strumpa, då höll den värmen :D Den funkar även endast med en laddare och usb. Den som följde med till min gamla nokia 5310. Allt annat glappar. Det är mycket fulmek med den här gamla räven ;)

rolle_84 gillar detta.
  9. laika

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min tappade jag ju nar det var minus 15 ute sa det kan nog variera fran telefon till telefon.

rolle_84 gillar detta.
  10. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tappade min senast idag mot is från 1m höjd, inte ens luckan lossna, landade på skärmen :P tappat den x antal gånger mot stengolv, grus, asfalt etc. (it's a phone, not my life)
    Morsan har haft sin uppe i minus 45 och fotat/ringt etc och i plus 35-40 utan problem där heller.
    Vi har varken repor eller defekter på telefonerna, helt amazing.
    Dock var man ju tvungen att roota för att kunna stå ut med det unikt låga lagringsutrymmet så klart.
    Haft dem sen releasedagen.

rolle_84 gillar detta.
  11. laika

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det verkar ju verkligen som att de håller för det mesta, dock så håller jag med om att lagringsutrymmet är uruselt. Men HTC gjorde ju samma sak med HTC Diamond, den hade bara 4gb internt och ingen möjlighet till extra minne. Det är ju någon på HTC som verkar tycka att det är kul att jävlas med sina kunder och ge dem så lite lagringsutrymme som möjligt.

12. rolle_84

rolle_84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är tok nöjd med min Desire. haft den sedan releasen men fick tyvärr lämna iväg den ganska fort på garanti/service för att moderkortet pajjade. Men efter 3veckor var den tillbaks igen.
    Då blev det rootning och började med att flasha in Leedroid i över 6månader sen lämnade jag Sense och har nu provat de flesta radios och romar. flashar fortfarande olika romar just nu kör jag Elelinux CM7 baserat

Luren har hållt extremt bra jag har utsatt den för det mesta miljöer och sitvationer. Haft den med mig den på många tränings pass på cross/enduro banor. Den har varit uppe i fjällen med riktigt kallt åkande av skidor/snowboard/snöscooter. Cyklat i regn, Man har tappat den många gånger på olika underlag.
    Den har alltid varit med när jag mekat med bil/cross och varit med varje dag på jobbet/lagret.

Luren är värd att få en efterföljare nu, väntar på den spännande Mobile World Congress där jag fann Desiren för snart 2år sedan :)

I dag så har luren helt klart ett gäng krockskador på skalet (inte så farligt ändå), inga repor på displayen, har aldrig kört med extra skydd av något slag.

Grattis Htc mycket nöjd kund ;D

edit: Jag väntar inte på en ny Htc kan bli vad som helst. Är väldigt sugen på Galaxy Nexus men ska vänta tills mässan visat vad som kommer :)

Last edited: 27 jan 2012
  13. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Även jag tillhör den skaran som är ruskigt nöjd med min Desire. Den fungerar bra och håller bra.

Prylgalen som man är sitter man alltid och kollar på nya telefoner och läser för att få lite koll på vad som händer. Men jag inser allt som oftast att jag inte behöver en ny telefon då min rootade Desire gör precis allt som jag känner att jag behöver göra med en telefon och lite därtill.

Som någon tidigare sa, hoppas att det kommer en värdig uppföljare när denna verkligen har gjort sitt. Vilket den tyvärr snart har gjort då jag aldrig tror att man kommer att få ICS att rulla på perfekt på den.

14. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min desire har tålt mycket genom tiden när jag använde den,. jag skojar inte nu.. jag tappa den kanske 40 ggr, taskiga tappningar! Jag fick lite repor på kanterna om jag inte hade skydd. Men displayn, inte ett skråma!

15. werty

werty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Snart två år med denna telefonen. Amoled skärm, gorilla glas. Har haft telefonen i fickan med nycklar, mynt. Tappat den fler gånger än jag kan räkna till. Inte EN repa på skärmen än så länge. Kommer dock köpa en ny mobil till våren/sommaren. Jag bara hoppas att glasen idag håller samma klass som på min HTC Desire! En fantastiskt bra telefon... om man roota den! Vilket jag gjorde alldeles för sent! :)

16. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tappade min på en grusstig från ca 1,5m, då rök glaset som jag bytte själv. annars har allt funkat ok efter Cm 7.1 och A2SD. Blir nog svårt att byta till en lur med sämre känsla, även om den nya gärna får vara lite lättare.

17. robe42

robe42 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Lika nöjd som alla andra, känns och är en rejäl telefon som står pall för det mesta...men dessvärre är det dags att byta ut den gamle bruna trofaste nu.

...mot en vit ^^

18. JonteeU

JonteeU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det där med ICS har du fel om, dom har precis fått igång HW och är väldigt stabil! :)
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660

19. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Ännu ett vitnessmål...

För att kombinera nytta med nöje cyklar jag 20km hem från jobbet varje dag, vilket för mig är ett praktiskt sätt att hålla mig i form utan att dedikera tid till träning. Och när det inte tar mer än en kvart extra att cykla jämfört med att åka kollektivt. Och eftersom det är "hålla sig i form" det handlar om så brukar det gå ganska fort när jag far fram.

Vid normalt dagligt användande har jag min Desire i ett tunt åtsittande "fuskläder"-fodral som jag när jag cyklar sedan stoppar ner i en lite robustare grej som är permanent fastspänt på styret. Till detta har jag kopplat in ett par Nokia-högtalare av "butterfly-typ", och sedan "rockar" jag på hela vägen hem.

Hursomhelst - kom i fredags framdundrande i nedförsbacke lyssnades till musik på hög volym. Plötsligt - just som jag "går ner" i lutning lite för att svänga så tystnar musiken mitt i en låt, och det är inte förrän jag kommit ur samma sväng som jag inser att "pluggen" till högtalarkabeln hänger löst dinglande från cykeln. Den "flärp" med kardborrband som spänner fast telefonen i fickan på styret har lossnat, och telefonen bestämde sig för att den ville ut på egna äventyr.

Vänder mig om börjar söka efter telefonen, och upptäcker att där jag svängde - där hade telefonen fortsatt rakt framåt en 10 meter. (Minns det gamla skämtet "vägen svängde, men int' f-n svängde vi! :D)

Just när jag kommer fram till telefonen så kommer en joggare upp jämsides, böjer sig ner och plockar upp den åt mig, och ger mig den med något sorgset i blicken och han tänker förmodligen att "stackare - det där kan den aldrig överlevt".

"Vaya vuelo!" (typ "Vilken flygtur") säger jag, tackar och ler men känner nog ungefär samma sak "F-n också - nog för att jag skämtat om att min telefon ska råka ut för en olycka så jag kan motivera en ny men inte ännu!".

Telefonen - den funkar idag alldeles utmärkt. Pluggade in högtalarkabeln, drog igång FM Radion och fortsatte hemresan. Och sånär som på några nya repor i ett av hörnen så går det inte att gissa sig till vad som hände.

- Desire - hårdare än hårdast!

20. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

För ett tag sen köpte jag en Galaxy Nexus, ibland känner jag att jag saknar min Desire,
    vet inte varför men jag gör det. Just nu ligger den på sängbordet som en reservtelefon
    och inte gör någon nytta alls. Men jag vill/vågar inte göra mig av med den. Var så otroligt
    nöjd över den och dessutom var det min första Android telefon =P

// Freddan