Hållbarhet på Samsungs produkter

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av rullskidan, 6 jan 2018.

  1. rullskidan

    rullskidan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har haft en note 3 sedan den lanserades och det har aldrig varit några problem med telefonen. Visst batteriet är inte som det var en gång i tiden men det är förväntat och kan inte skyllas på telefonen, tväret om så är det förvånansfärt hur bra det fortfarande håller laddningen. Jag har inte varit speciellt försiktig med telefonen heller. Kan minnas att jag hört någon som sagt att elektronik är byggt för att hålla 3 år. Det uttalandet måste vara fel eftersom nästa all elektronik som jag har håller betydligt längre.

    Vad är era erfarenheter?
     
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Min gamla S3 gick sönder efter nästan 4 år (jag använde den 2 år, sen övertog min mamma den så den fick jobba betydligt lugnare). I familjen har vi kvar 2 st S5, min S5 gick sönder efter drygt 2 år, men de andra 2 tuffar på fint, inga problem alls med dem. Givetvis har det varit en del batteribyten dock. Jag och ena sonen använder telefonerna väldigt mycket, flera timmars SOT dagligen, maken är väl mer sansad användare. Den andra sonen hade en S4 active, men den gick sönder efter 2 år.

    Får väl säga att vi är hyfsat nöjda med kvaliteten på dessa telefoner, i alla fall S5orna. Det blir spännande att se hur länge S5orna hänger med, varken maken eller sonen vill byta ut dem.
     
    bernard gillar detta.