Hallon årets skämt, tänk er för och välj annan operatör

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Hakon, 5 aug 2015.

  1. Hakon

    Hakon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har varit kund hos Hallon i tre månader.
    Väljer en annan operatör då täckningen hos mig är på tok för dålig för att kunna utnyttja min mobil hemma.
    Får bekräftat av Hallon att flytten måste göras innan månadsskifte 2015-08-01, så flytten görs innan skiftet och nya operatören gäller fr.o.m 31/7. Enl Hallon behöver jag inte göra något mer än så, alltså JAG behöver inte säga upp abbonemanget.
    Då jag inte ville ha mitt kontokort registrerat kvar hos detta företag tar jag bort det och lägger in ett engångskort som dom inte kan dra mer pengar, för det har hänt andra.
    Jag har inte överskridit varken data samtal eller SMS/MMS.
    Alla mina specar visar 0kr, alltså inget överskridit.

    Frid och fröjd ? Nä nu börjar problemen.

    Den 1/8 får jag mail att dom inte kunnat dra pengar på mitt konto.
    Svarar på mailet där jag undrar varför dom försöker dra pengar.
    Ett par dgr senare svarar dom att det blivit över 3kr .
    -Okey då är det ett överskott och då ska ni inte dra pengar, eller hur ?
    Vad gäller dessa 3kr för ?

    -Nä det fattas 3kr , svarar support, någonting har blivit knas med din senaste betalning.
    -Men det har dragits 3 x 99kr enl avtal, alltså fattas det inte pengar.
    Exakt vad skulle dessa 3 kr gälla för ?
    Jag bestrider denna faktura då jag gjort rätt för mig och således kan det inte ligga ett krav på mig.

    Nu får jag inte mer svar från Hallon, utan jag får ett mail där kravet skickas vidare till deras partner som kommer kräva mig på dessa oförklarliga 3kr, med en avgift på 49kr.

    Det går inte att ringa till Hallon ,jag fick inte svar på mitt sista mail.
    Deras support är fullständigt inkompetent som inte klarar av detta ärende, och jag vet inte vart jag skall vända mig för att få rätt och slippa denna faktura ?

    Att gå till KO tar på tok för lång tid likaså ARN.

    Hur man kan bedriva ett vinstgivande företag med bedräglig affärsmetod är för mig oförklarligt.
    Hoppas andra tänker om och väljer en annan operatör.
    För min egen del kommer jag aldrig rekommendera Hallon som operatör ej heller återvända.
     
    Last edited: 5 aug 2015
    zztop007 gillar detta.
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hur bestred du fakturan?

    De måste ju kunna ange vad det är du ska betala för.
     
  3. Hakon

    Hakon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag vet att det inte är korrekt att bestrida via mail, men jag förväntade mig iaf ett svar från support. Tror inte den som sitter på supporten har kompetens att sitta där för då skulle det varit löst.

    Edit, läste på och det går tydligen utmärkt att bestrida en faktura via mail.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har de inget Twitter-konto eller dylikt? Länka till tråden här och fråga om de kan ta tag i det åt dig. Det är ju klart att de skall redovisa varför de anser sig vara skyldiga 3 kronor.

    Edit: Nej, det verkar som att Hallon inte finns på vare sig Twitter eller Facebook till skillnad från de andra.
     
  5. Wheelie

    Wheelie Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    17 jul 2015
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre Telia och Wifog

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia och Wifog
    Ryt i ordentligt eller betala, sluta lägga energi på småproblem som detta..


    Mvh Wheelie
     
    torbjorn gillar detta.
  6. Hakon

    Hakon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Och varför skall Hallon klämma obefogade slantar av sina kunder ?
    Jag har ju försökt att få dom och fatta att jag inte är skyldig dom ett dugg.
    Inte lätt att få rätt med puckon.
    Dom har gjort fel och inte jag, så jag har ingen anledning att vika om det så gäller 3 kr eller 3000kr.
    Men är man en feg skit betalar man å sen tiger.
     
    Westholma4t gillar detta.
  7. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Kan du ringa deras parternföretag och be dem hålla fakturan till ärendet är utrett?
    De har inte rätt att kräva dig på pengar utan att speca vad fakturan avser.
    Du kanske kan få tag på någon från via deras ägare TRE.
     
  8. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Hallon är rätt värdelösa ja, fick tex betala 260 för utlandssamtal fast jag aldrig lämnat Sverige eller ringt utomlands . Fick inget svar på varför..
     
  9. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
  10. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Problemet är ju att det inte går att ringa till deras support.
    De går bara att nå via mail, och det här är inte första exemplet på att deras kundtjänst/support visar sig göra ett undermåligt jobb.

    Visst handlar det om 3 kronor, men de ska ju fortfarande kunna redogöra varför han ska betala för dessa.





    Hyfsat onödigt inlägg. Men du kanske vill få upp din postcount lite..
     
  11. Hakon

    Hakon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kan du ta fram ett telefonnummer man kan ringa till då ?

    Att du uttalar dig ang mitt "sociala spel" är begåvat , du känner mig inte och då du inte sett hela min konversation med Hallon tyder på högt "socialt spel" hos dig själv.
     
  12. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Haft Hallon över 1,5 år utan problem, men bytte till Halebop för mindre än en månad sedan. Blev väldigt missnöjd med deras samtalskvalitet här där jag bor och har nu bytt tillbaka till Hallon och det går nu att prata igen. Har inte fått några konstiga fakturor eller avgifter hittills.
    Det kan inte vara så att TS har gjort nåt med mobilen som inte ingår i dom 99kr och som därför har missats? Ett betal-sms?
    Klart man inte ska betala saker som är fel, men den här tråden känns lite övereagerad ...
     
  13. Hakon

    Hakon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nej det har jag inte , alla mina specar visar 0kr, ändå kräver dom mig på pengar.
    Än en gång JAG har inte gjort något fel och då ska det inte finnas krav på mig.
     
  14. Wheelie

    Wheelie Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    17 jul 2015
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre Telia och Wifog

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia och Wifog

    Jag tänker inte lägga ner någon mer tid på dig jag har sagt det jag vill säga i denna fråga.

    Trevlig kväll.

    Människor som gapar och härjar till höger och vänster som ALDRIG blir nöjda kommer ALLTID finnas, istället för att försöka lösa problem så skapar dom problem och jag föraktar dom.
     
  15. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Du var ju inte ens intresserad från första början av att hjälpa till, utan endast för att spy galla.
     
  16. Hakon

    Hakon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tydligen inte...;)
     
  17. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 828
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Försök att ringa till Tre kundtjänst, dom sitter tydligen precis intill Hallon på samma kontor och bör då kunna snacka med dom om ditt problem eller om dom kan koppla dig till någon på Hallon.

    Ringde själv till Tre då jag ska byta från Tre till Hallon ganska snart och hade lite frågor angående nummerflytt osv, han på Tre säger då att Hallon sitter precis intill så jag fick hänga kvar i luren så snackade han med dom och jag fick svar på min fråga.
     
    Rospigg gillar detta.
  18. Wheelie

    Wheelie Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    17 jul 2015
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre Telia och Wifog

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia och Wifog
    Men hujeda mig är ni 10 år?

    Jag bröt mitt löfte ... ingen är felfri inte ens jag.
     
  19. Hakon

    Hakon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Intressanta får testa detta imorgon.

    En sak är konstigt, jag fick inte möjlighet att reda ut detta med Hallon via deras support förräns det gick till inkasso. Hallons support tar typ 2dgr på sig att svara på min första förfrågan, på detta går det ytterliggare x antal dagar innan svar på nästa mail. Under tiden går fakturan till inkasso utan förklaring från Hallon. Så ni som tycker att detta är ok att hantera ett ärende på detta vis kan ingenting om kundomhändertagande.
     
  20. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 828
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ja prova det så ska det nog gå att reda ut problemet. Ring även till inkassobolaget och förklara situationen så kan dom nog skjuta upp sista betalningsdagen ifall allt drar ut på tiden.