Hallon årets skämt, tänk er för och välj annan operatör

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Hakon, 5 aug 2015.

1. inact_0027

inact_0027 Guest

Använd deras chatt istället. Det hela blir mycket enklare om man kan ha direktkontakt och kan få svar inom några sekunder. Ibland kan det vara lite svårt att få tag i Hallon via deras chatt, men var ute i god tid imorgon så kommer du nog få den hjälp du behöver.

Chattens öppettider är 9-16 på vardagar.

bernard och Sweden2 gillar detta.
  2. Hakon

Hakon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Som det ser ut nu är fakturorna makulerade.
    Kl 9 i morse hängde jag på chatten , fick svar ganska snart.
    Men jag undrar vad det är för folk dom har i supporten , helt klart borde dom syssla med något annat.

Chatten sa att dom kunde göra ett undantag och ta bort avgiften på 49kr i administrationen för sen betalning och då räckte det att jag betalade endast dom 3kr. Detta efter att jag påtalat att detta är fel. Så än en gång fick jag säga till att jag skall INTE betala något alls då detta måste vara fel. Än en gång "kollar" hon mina fakturor, nån minut senare svarar de att nu är fakturorna makulerade, utan förklaring.
    -Alltså var felet hos er, eller ?
    -Ja det låg kvar en felaktig kostnad som skulle tagits bort när abonnemanget avslutades, troligtvis ett systemfel.

Så enl chatten skall det inte ligga något krav kvar längre, och de hade gjort fel och inte jag.
    Nu vet jag att det finns dem som tycker si och så om detta. Men det struntar jag i. Att Hallons sk support skall ha en känga för uselt hanterande kan vi nog vara överens om. Detta skulle varit löst vid första mailkontakten. Den som satt vid mailsupporten har inte lyft ett finger för att göra något åt det. Sen är summan det handlade om oväsentlig.

Last edited: 6 aug 2015
    niclasc, Tokas, jogge och 3 andra gillar detta.
  3. osvanberg

osvanberg Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Så bra. Då kan du sova igen då hoppas vi alla. Känns dock som det kanske vore att rekommendera att du skaffar dig någon lite större mening i livet än att "go bananas" för en enligt dig felaktig kostnad på 3kr! Det är inte bra för blodtrycket/hälsan.

Wheelie gillar detta.
  4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 887
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Frågan är varför han skall acceptera att Hallon utan anledning debiterar honom 3kr. Det handlar ju uppenbarligen om ett systemfel enligt Hallons support. Ett fel som kan komma att drabba andra också och då är det väl inte helt omöjligt att det kan handla om större belopp.

Sedan gäller också "många bäckar små" - reagerar ingen och man som Tre har nära 2 miljoner kunder blir 3 kronor per kund rätt mycket pengar (om det nu mot alla odds skulle visa sig att felet är utbrett).

Från mitt perspektiv har TS gjort alla som abonnerar på Hallon en tjänst.

Last edited: 6 aug 2015
  5. randomkontot

randomkontot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Du ska inte acceptera det oavsett hur liten kostnaden är. Om det är för en obeställd tjänst kan det bli jobbigt om de drar 500:- nästa månad och hänvisar till att man uppenbarligen accepterat att abonnera på tjänst X i och med att man betalade den förra fakturan. Dessutom, om Hallon har systemfel, så är det bra att man meddelar om detta så att inte nästa kund får 3000:- draget utan förklaring och kanske hamnar i ekonomiskt trubbel den månadne.

6. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Bra jobbat Hakon!

Jag har var med om något liknande förra året när jag skulle testa Hallon kostnadsfritt via Smartson, och ändå drog dom en kostnad på någon tia.

Efter en JÄKLA massa tjat så löste det sig, men det är bara att konstatera att Hallons support helt enkelt inte håller måttet när det väl kommer till kritan.

Att något blir fel spelar ingen roll för min del, kan hända den bästa, allt handlar om hur man hanterar det efteråt!

7. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Lesson learned: Man får det man betalar för. Hallon kan hålla aningen lägre priser än andra operatörer eftersom de dragit in på sånt som kostar pengar, t.ex. kundsupport över telefon. Det är inte bara storleken på månadsfakturan som spelar roll när man ska välja operatör. Andra viktiga faktorer är täckning, tjänster som ingår, subventioner på hårdvara och servicenivå hos support och kundtjänst. Jag förstår inte att det sistnämnda inte jämförs mera när olika operatörer och abonnemang ska jämföras i media.

8. nictc

nictc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8+
    Min flickvän betalar 500 kr för Comviq fastpris och har inte ens 3G (kan varken surfa eller skicka imessage medan hon pratar i telefon) och då bor hon ändå i Stockholm, där kan vi snacka årets skämt. Snart blir det Hallon för hennes del precis som det varit för mig och hela min familj det senaste året, så jävla nöjd. :)

9. Fredz

Fredz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    740
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
  10. Hakon

Hakon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Stämmer ju inte.
    Jag har Tele2 mobilt bredband , 149kr /20GB mån, samma pris som Hallon.
    Vilken tror du har riktig support ?

Jag har mitt mobilabb numera hos Vimla, kostnadsmässigt ganska likvärdigt Hallon.
    Vilken tror du har riktigt bra support ?

Tidigare hade jag Telia ADSL 24 Mbit bredband a' 359kr/mån + fast telefoni a'165kr/mån = 524kr/mån
    Om prisbilden höll sig konstant dom närmsta 5 åren = 31440kr
    Tror ni Telia klarade av att skicka fakturor till rätt adress ? Nä inte ens efter kontakt med supporten
    Tror ni Telia ville skicka ett nytt modem a' 199kr ? Nä det ville dom inte förräns jag sa upp allt , då ville dom både sänka priset och skicka modem.

Om vi kalkylerar på att prisbilden håller sig konstant på Tele 2 så sparar jag en bra slant varje år.

Telia 359kr + 80kr/mån (för koppartråd utan fast telefoni ) =5268kr/år
    Tele 2 149kr/mån = 1788kr/år + 995kr för hårdvara (engångskost)
    Vilken support tror ni har varit bäst ?

PS Med konstant prisbild 5år för bredbandet ger det mig en lägre kost på 16405kr.

Man blir inte rik på de höga inkomsterna utan de låga utgifterna

Last edited: 8 aug 2015
  11. ziggezig

ziggezig Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Om inget annat hjälper så förklara för dem att du tänker gå till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Dessutom begär ett svar via fairshopping.se. Det brukar ta skruv.

12. hjorten66

hjorten66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6p
    Jag har haft Hallon snart 2 år och har inget överhuvudtaget att klaga över. Bra täckning inga avgifter över det jag ska betala. Så jag är mycket nöjd. :)

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Jösses så fult. Är det inte så att fakturor ska stoppas om de bestrids, trodde det var standard. Är det något man måste be om?

För om det ska ske automatiskt blir det ju dubbla fel från Hallon. Att låta fakturan gå till inkasso med extra kostnader trots att fakturan har bestridits. Så sjukt fel att de kan bjuda på kostnaden först men ändå ha in pengarna. Bara för att tvinga kunden att kämpa för sig.