"Min mast" har fått 5G och nu kan jag knappt prata telefon längre. På ställen i huset där jag tidigare satt och pratade går det inte längre, det står "Endast nödsamtal" i displayen.
Efter kontakt med hallons kundtjänst då jag bl.a. fick en lista på inställningar jag skulle kolla och stänga av telefonen och vänta innan jag startade den igen så ser det ut som att jag kommit till vägs ände med
hallon. I senaste mejlet från kundtjänst står det förutom en repris på inställningar att kolla bl.a:
"Jag förstår verkligen hur frustrerande det är när telefonen inte fungerar i ditt hem och jag ska givetvis hjälpa dig så gott det går så det kommer igång igen. I och med att de fungerar på en annan plats utanför ditt hem så låter det som att det är något problem med täckningen i ditt hem, varför det plötsligt har skett är dessvärre inget vi kan se. Detta utesluter alltså att det är fel i vårt system, alltså finns det dessvärre inget vi kan göra åt detta då vi använder 3s master.
Om inget utav det fungerar är jag rädd att det inte finns något ytterligare vi kan felsöka, om du inte vill testa att göra en nätverksåterställning eller testa SIM-kortet i en annan enhet.
Men eftersom vi inte har våra egna master utan endast hyr dem utav 3 kan inte vi felsöka något från vår sida och jag ber om ursäkt för eventuella problem som uppstår i och med det.
Ha en fin dag!"
Jag har gjort allt dom begärt och nu återstår det tydligen bara att antingen acceptera att stå utomhus eller ta bilen och åka iväg en bit när jag skall ringa viktiga samtal. Det andra alternativet är, som den första kundtjänstmedarbetaren skrev: "
... eller så kan vi avsluta." Trevlig kundtjänst på det företaget!
Detta är tråkigt nog lite av en repris då jag hade stora problem efter uppgraderingen till 4G men
Tre måste fixat lite i masten för det har fungerat bra sedan dess.
Tyvärr är
Tre:s nät det minst dåliga där jag bor så det blir lite moment 22, har inte så mycket annat att välja på.
Finns det något jag kan göra åt eländet?
Click to expand...