Precis vad jag försökt säga till henne...

Det går inte fram nån signal säger hon, utan det dyker upp i displayen att 'nätet är upptaget'.
Hör kanske inte hit egentligen, men hon vill nog helst slippa
Telenor säger hon. För hon blev lurad av en ung o entusiastisk Telenorsäljare förut. Hon hade ett förmånligt ab. med hemtelenumret kopplat till mobilen.
Eftersom hon är 75 år så har hon inte stor koll, så när det ab. bindning gick ut så traskade hon till telenorbutiken för att förlänga ab. som hon trodde man måste göra. Hon förklarade för säljaren att hon ville ha det EXAKT som hon hade, men killen borde ju då sagt att hon skulle ge fanken i att göra nåt alls, om han hade varit serviceminded istället för girig säljare.
Så istället lurade han på henne en ny ZTE mobil (som hon inte klarade av alls..hon kör med sin vikbara Samsung) , ett dyrt surfabonnemang som hon aldrig nånsin använt o får dessutom betala för allt hon ringer, samt att hennes hemnummer i mobilen byttes ut mot en fast trådlös telefon som hon inte ville ha o med nytt nummer dessutom!!
Den hemtelefonen lyckades hon själv sätta stopp för med kundtjänst när hon fick den hemskickad. Men tyvärr blev hon fast med ett ab. som var myyyycket dyrare än det hon hade haft.
Nu har även den bindningen gått ut, så jag tänker nog hjälpa över henne till
Hallon...
Det här är väl iofs inget som är unikt för just Telenor...ruttna säljare finns det tyvärr i alla läger!! Men såna säljare gör att man tappar förtroendet för hela bolaget...faktiskt.
Click to expand...