Halvdöd Light-NUMERA HELDÖD

Diskussion i 'ZTE' startad av gugge, 15 okt 2011.

  1. gugge

    gugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skulle starta om min Light och när den startar om blir displayen konstig, se bilder.
    Kan inte heller få någon kontakt med Ligten via Vol + & Power, Vol - & Power eller Vol +, Vol - & Power. Lighten blinkar till rött och blir helsvart, datorn säger bara att det är en okänd USB-enhet. Ingen com-port.
    Om jag gör en vanlig uppstart så hittar datorn ZTE Mass Storage, men inget mera, kan inte klicka på enhetsbokstaven för att öppna mappen.
    Tips på vad det kan var mottages tacksamt.
    Kan det vara displayen som gett upp? Har garanti kvar.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 21 okt 2011
  2. J.K Nilsson

    J.K Nilsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ser ut som ett garantiärende ja...

    J.K Nilsson
     
  3. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    kolla om några timmar utan ström hjälper.
     
  4. gugge

    gugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har haft den avslagen hela natten, med samma urkassa resultat. Men jag glömde ta ur batteriet.
    Har tagit ut det nu, och skall låta den ligga ett par timmar för att se vilket resultat det blir.
     
  5. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Håller tummarna
     
  6. gugge

    gugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Den har legat nästan en vecka nu, den är helt stendöd nu.
    Så jag kastade skiten.

    Köpte mig en annan platta-Huawei Ideos S7.
    Den är jag jäkligt nöjd med.
    Pris 1499:- N.o.N. har den, men specarna stämmer inte riktigt.
    Cpu´n ska vara 768 MHz, men min visar 998 MHz enl. Quad-prog.
    Minnet skulle vara 256 MB, min visar 408 MB, och drygt 300MB ledigt när jag stängt prog. med Battery Doctor.
    Har uppdaterat den till Android 2.2.2 inga problem, men gör det enklast via SD-kort och kör flashen 2 gånger. Den tar även Adobe Flash Player.

    Denna platta kanske vorde något för kallt_kaffe och sätta tänderna i och modda en rom.
    Har inte haft den mer än någon dag, men jag tycker den är bättre än ZTE Lighten, utom på en sak vikten, är lite tyngre men robustare än Lighten.
    Den är också lite mer långsmal än Light samt något tjockare.
     
    Last edited: 21 okt 2011
  7. J.K Nilsson

    J.K Nilsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej vad onödigt. Jag som har skit mellan skärm och batteri kanske kunnat lösa något.... :cry:

    J.K Nilsson
     
  8. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Den måste ju ha varit så gammal att garantin gått ut, annars kastar man väl inte en ZTE Light :-D
     
  9. gugge

    gugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fanns lite garanti kvar.
    Jag vart så f-b att den rök, när jag senare hade sansat mig så var den redan borta i soprummet.
     
  10. gaffaman

    gaffaman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tja...
    Min är ju inte stendöd, men den har åtminstone fastnat i startskärmsläge, och visar en glad robot på skatebord.

    Har under en veckas tid låst sig efter olika lång tid då jag testkört den mot wifi via min motorola defy.
    Men igår började den låsa sig även utan att vara uppkopplad.

    Har ej kört fabriksåterställning än, iom att jag inte hunnit mellan låsningarna, och man har ju levt på hoppet, om att "men denna gången funkar det"

    Jag kör kallt kaffe's CM7, enheten köpt via forumet.

    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  11. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Kommer du in i Clockwork om du startar den med volym-ner?
    Om du gör det så prova en Wipe av data/cache :) factory reset)
     
    gaffaman gillar detta.
  12. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Okej... för mig är det alltid en avvägning mellan att starta ny tråd/"robba" någon annan, men eftersom vi är inne på skumma problem så tänkte jag passa på att fråga här istället... Jag kan ta om någon väljer skälla ut mig för det.

    (Kanske kan vi be någon döpa om tråden till nåt i stil med "min light beter sig konstigt" eller likn)

    Jag har sedan några dagar problem med min light, som kan - helt spontant - få för sig att göra en slags "halv reboot"

    Det som händer är att jag helt plötsligt får den "spinnande" boot-animationen (Android gubben i mitten, "spinnande" cirkel) som normalt är vid var uppstart. Detta pågår någon sekund, innan hemskärmen kommer upp och alla "tjänster" startas på nytt, så det är med andra ord inte en full reboot som sker. - Ingen gubbe som far förbi på skatebord eller liknande...

    Jag har kört fabriksåterställning (från recovery), jag har kört wipe av data, cache, dalvik etc. Jag har testat 3 olika roms och ändå sker detta igen och igen och igen.

    Någon som råkat ut för något liknande?

    Skall tillägga att jag bytte minneskort för några dagar sedan - kan ett dåligt minneskort vara orsaken till mina problem? (Sandisk 16GB Class 4 - köpt på Mediamarkt).
     
  13. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Det där händer mig ibland när jag labbar med saker. Det som händer är att "Android" startar om. D.v.s. inte linuxkärnan eller hårdvaran utan själva operativssystemet.

    Antingen är det någon app eller inställning du alltid gör av "gammal vana" efter wipe som ställer till det eller så är det som du redan är inne på, minneskortet. Kanske räcker att formatera om det.
     
  14. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Om det vore så väl att det räckte med att formatera om... det har jag gjort ett par gånger.

    Är frestad att börja om helt från början - nyinstallation och stoppa in app för app utan att blanda in någon som helst backup av "data"... köra helt rent liksom.

    Det jobbiga är att minneskorten är så förbaskat små, så det jag bytte ut har jag ju givetvis lyckats slarva bort... :o Kan mao bli jobbigt att testa om det funkar bättre med ett annat kort.

    Vet du förresten om det finns nån "SMART"-liknande funktion i minneskort? Att man kan typ köra en lite mer grundläggande formatering och få kortet att registrera fel som otillgängliga men att resten av kortet funkar?
     
  15. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Testa att köra utan kort.

    Ingen aning men jag använder Panasonic SD-formatter som gör en formateringen som är optimerad för SD-kort. Har inga bevis för att det är bättre men det rekommenderas lite här och där.
     
    gosa gillar detta.
  16. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Intressant - får jag igång det i Wine eller Virtualbox ska jag testa SD-formatter...
     
  17. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Det som du beskriver kan hända mig när jag har överklockat för mycket. Det kan inte vara det?

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk