Handcent sms

Diskussion i 'Applikationer' startad av ondjultomte, 20 maj 2010.

1. TomasL

TomasL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    151
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Lånar denna tråd lite.
    Tänkte höra mig för om någon vet om det finns en inställning man kan göra så att bara mobilnummer visas t.ex när man ska starta en ny konversation. Det är ju onödigt att alla andra nummer visas då. Har man långa kontaktnamn och sedan telefonnummrena inlagda med landsnummer så kan det vara så att man inte ser mycket mera än just landsnummret när man ska lägga till mottagare. Då är det ju svårt att veta om man lägger till mobilnummret eller det fasta.

2. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Om du går in i inställningar och sen skickade meddelande så kan du ställa in att den bara ska visa mobilnummer

3. TomasL

Mottagna gillanden:
    151
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Tackar, det fungerade fint.

4. Cyanide

Cyanide Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar också tråden lite.
    När jag får MMS så står det att jag mottagit mmset en timme senare än jag gjort, vilket gör att smsen jag får efter det ser ut att ha kommit innan mmset. Någon som vet felet?=/

5. mogge

mogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har delvis samma problem efter uppdateringen. Vibrationen och styrkulan funkar inte när den tar emot SMS.
    Har du hittat nån lösning? Jag har testat att avinstallera handcent och installera det igen, men det hjälper inte.

6. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Handcent har blivit konstigt...
    Det står att jag har 2 st olästa meddelanden, trots att jag inte har det :( Har testat att markera alla trådar som lästa, har testat att gå in och läst alla trådar, men inget verkar funka... Nått tips på vad som kan vara fel? Bara att installera om eller finns det nått annat bra sätt ?

7. Magle

Magle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Installerade och customerade precis Handcent lite, schysst app med mycket alternativ. Det jag dock tycker den är sämre på än Meddelandehanteraren är när man ska skicka ett nytt sms, alltså lägga till nytt nummer.

Jag använder Galaxy S och orginalet tar en där till kontaktboken om man vill skicka ett nytt medan Handcent tar en till Handcents egna lista över ens kontakter, vilken känns mycket klyddigare. Det som det dock är allra mest problem med är om man vill lägga till ett nummer ur en grupp man skapat. I originalet öppnas gruppen och man kan välja fritt där men i Handcent kan man endast markera hela gruppen och då läggs alla nummer till, samt att den blandar ihop folks nummer i gruppen. Någon som vet någon lösning eller som har samma bugg?

8. TomasL

Mottagna gillanden:
    151
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Om du väljer nytt meddelande i handcent och sedan trycker på + tecknet längs till höger i "Till raden" så kommer du in i telefonboken. Det är väl igentligen till för om man vill lägga till flera nummer men det går ju bra att bara lägga till ett också. Så brukar jag göra. Detta är ju mest ett problem när man installerat programmet. Efter ett tag har man ju dom flesta man brukar skicka till i konverstionslistan.

9. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Står det så i notifieringsraden? Det är möjligtvis inte den andra, HTC´s inbyggda, Meddelandefunktionen som bråkar och visar att det finns nya olästa sms? Annars har jag tyvärr ingen aning.

Egen fråga: Jag har problem med (Handcent självklart) att skicka bilder tagna av mobilkameran, eller snarare att mms:et inte når mottagarna, oavsett vilken modell (har dock inte provat till ngn HTC) de har på mobilen. Ibland kommer de dock fram men då får de ngn typ av felmeddelande, som jag tyvärr glömt bort. Om jag skickar via den inbyggda Meddelandefunktionen så fungerar det klockrent.
    Är ganska osugen på att avinstallera samt installera handcent igen eftersom man spenderat en hel del tid på justeringar, så om någon har en annan lösning vore det kalas.

10. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Både widgeten och notifieringsraden visar att jag har 2 st olästa sms... Borde inte vara den inbyggda då jag tog bort notifieringen på den för länge sedan... Men testar att gå inte där och kolla om det finns något där som är oläst...

Där fanns det något som verkade vara nån form av status rapport, så när jag läste dessa så försvann notifieringen...

11. Magle

Magle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det blir nog smidigare när man fått upp de flesta konversationerna.

En annan fråga nu då, när man får ett SMS så kommer "snabbmeddelanderutan" upp direkt och skärmen blir olåst. Går detta att ordna på något sätt, så att rutan kommer upp, men att den inte låser upp skärmen utan kan "användas" först när man låser upp skärmen. Som det är nu är det ju lite osmidigt om man har den i fickan och skärmen låses upp och meddelanderutan kommer fram.

edit: såg nu att det fanns "alternativ för popup" i inställningar, får kolla runt lite där

12. TomasL

Mottagna gillanden:
    151
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Under "Alternativ för popup" så borde du kunna bocka ur "visa vid låst".

13. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag slutade försöka skicka bilder med Handcent för längesen. Det är lika lätt att göra det med HTC's meddelandeapp och det funkar. När man sen skickat med den inbyggda kan man gå tillbaka till Handcent och beundra mästerverket där :)

14. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har defrost 2.2, led lampan funkar inte, när jag få sms, ställer in den på blå, men den lyser inte när jag har notification.... Hjälp ngn?

15. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, det blir väl att göra på detta vis, trots allt något enklare än att med ord försöka förklara en bild...;)
    Tack för responsen hur som helst.

16. rooster

rooster Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en fråga angående Handcent. I bland när jag tar emot ett längre sms så blir texten konstig. Det blir delade ord typ som man inte fattar nått av. Har frågat den som skickat och har inte alls skrivit så. I bland är det som det försvinner hela meningar. Någon som vet vad som händer och vad ska man göra för att få ordning på det här problemet?

17. Bartek

Bartek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför i hela friden stödjer inte Handcent vCards? Eller är det mig det är fel på?

18. Izual

Izual Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma problem här med, får fan inte till det :cry:

19. Benji_9

Benji_9 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Inget ljud eller vibration

Hallå!

Jag har läst att en person tidigare hade samma problem och att det löste sig med en nyinstallation.

Men jag tror det är inställningarna som inte är riktiga, jag harn ämligen samma problem och har lust att se om nån kan hjälpa till.

Jag kör med Advanced TaskKiller och där ser jag att Meddelandehanteringen startar varje gång jag får ett SMS, därför har jag lagt till det i TaskKiller Ignore list.

Mitt problem är att jag inte får ljud+vibration vid inkommande SMS, ibland får jag det ibland inte...

20. chisel

chisel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som fått problem med att LED:en lyser konstant efter senaste uppdateringen? Enda sättet att få bort den är att starta om telefonen (HTC Desire). Har fungerat mycket bra tidigare...

Förslag på lösning någon?