Handsfreen(mw600) till dator

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Khwaj, 13 maj 2010.

  1. Khwaj

    Khwaj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nån som testat att koppla in/upp sin HF till datorn? Vista frågar efter några drivrutiner o sen smäller det av en go blåruta med "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL", någon som haft samma problem?o_O
     
  2. mathw

    mathw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat Blåtandsheadset med Vista tidigare och det har alltid krånglat. Men jag testade det här headsetet med Win7 och det fungerade alldeles utmärkt.

    Problemet är att det inte riktigt hanterar att vara kopplat med två enheter, så det strular sen när du vill använda det med telefonen, vilket gör att det inte riktigt är värt att också använda det med datorn.
     
  3. Khwaj

    Khwaj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    har ju kört det mot 2 telefoner innan utan att ha nått strul, skulle dator va nån skillnad menar du?
     
  4. Lofblom

    Lofblom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock
    Info:
    root, TWRP, Xposed
    jag har försökt att fixa ihop den med datorn men misslyckats. Han slänger in några drivrutiner men sen händer det inte ett skit. Sitter med windows 7.
     
  5. mathw

    mathw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var tvungen att para om den med telefonen efter att jag hade använt den med datorn, föredrar att ha det snabbt och enkelt med telefonen helt enkelt.
     
  6. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig har det funkat helt utmärkt med datorn, inga problem alls. Kör Vista..
     
  7. Khwaj

    Khwaj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    men du vet hur man byter mellan enheter antar jag?
     
  8. mathw

    mathw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nämen @Khwaj nu fick du ju mig att skamset leta upp manualen till headsetet och läsa på lite :) När skall vi gubbar lära oss att läsa manualen ordentligt ;)

    För att rädda hedern för några av er andra så kan jag tala om att för musik byter man enhet genom att hålla ner play/paus knappen tills man ser en liten not och sen väljer man enhet mha volymkontrollen.

    För tal så håller man istället ner ringknappen. Observera att man kan ha olika källor för musik och tal, mao så kan du lyssna på musik från datorn, men fortfarande ta samtalen i telefonen.

    Ett tips om det inte fungerar är att vara lite mindre ivrig med att sätta på musiken efter att du har valt datorn, ge den lite tid att koppla upp sig, strular det fortfarande kan det hjälpa att starta om headsetet.

    Tack till @Khwaj, nu föredrar jag att använda både datorn och telefonen och ha det snabbt och enkelt ;)

    Tyvärr så hjälper ju inte detta er som har problem med själva uppkopplingen med Windows-datorn. Har bestämt för mig att Vista hade någon bugg rörande stereoblåtands-profilen när jag körde Vista, men eftersom @TLink kör Vista och det fungerar så har de antagligen löst det nu, så det troliga är att ni har problem med drivrutinerna till era blåtandsdonglar/inbyggda blåtand. Rekommenderar att ni kollar med tillverkaren om det finns uppdaterade drivrutiner.
     
  9. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För min del så har jag ju ett TGB/Bus som leker blåtand från microsoft och där får man ju med sig en sån dongelmojäng som kan ta andra enheter men jag fick ändå installera ytterligare enheter, tror det va nåt från Sony thinkpad som Vista kände ett visst behov för. Jag ska dock säga att vid uppstart så bråkar Vista en aning om att den vill installera mer saker som den inte kan hitta drivrutiner för nånstanns och ber mig om dessa men jag ser inget behov av att bry mig :) Det funkar och det är allt som räknas :P
     
  10. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Jag har en liten fråga ang. MW600 till dator. Hade en gammal dongel liggande (billionton) typ en sån här: http://www.billionton.com/english/product01-3.aspx?ParentID=5&id=13

    Den fungerar fint till min PC som kör XP, kan skicka filer från/till telefonen. Men hur fasen gör man om man vill skicka ljudet från datorn till MW600. Jag har parat ihop headset och dator.
    Är det inställningar i ljudkort? programvaran för blåtandsadaptern? Eller vart fasen väljer man sånt?
     
  11. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Nu sitter inte jag vid någon dator och använder dessutom inte xp längre. Jag skulle gissa på att du kan behöva gå in på bluetooth-enheter på kontrollpanelen, välja egenskaper på headsetet och därefter aktivera media-ljud.
     
  12. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Ok, kan tänka mig att det är nått sånt. Går jag in på bluetooth-enheter och på mitt headset där så finns det en flik tjänster: Denna Bluetooth-enhet erbjuder följande tjänster. Markera i kryssrutorna vid de tjänster du vill använda står det. Men sen är det tyvärr tomt i listan. Jag kanske har en för gammal dongel som inte stödjer det..
     
  13. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Personligen startar jag bara mitt BT headset sen tar Os X hand om resten, underbart!
     
  14. Marron

    Marron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OS X, allt bara fungerar :)
     
  15. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    so far, so good :)
     
  16. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Har inte kvar min MW600, men då jag hade den var jag tvungen att ladda ner extra Windows 7 drivrutiner från broadcom till mitt BT chip och sen var det ingen problem att föra över ljud till dator (det var bara att para ihop dem vad jag kommer ihåg). Var inget problem att växla mellan telefon och dator heller.

    Tror att de drivrutiner som Windows själv laddar ner kan vara gammla och bristfälliga, speciellt om datorn som min är några år gammal, så ett tips är att ta reda på vilket BT chip som sitter i datorn och ladda ner drivrutinerna från tillverkarens sida.

    För OS X hade jag samma erfarenhet som Cim-Inc, bara tuta och köra. :)
     
    Last edited: 28 jul 2010
  17. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag parade ihop mitt headset med min windows 7-maskin idag.

    Funkade perfekt, ända tills jag skulle sätta mig vid datorn andra gången, efter att ha headsetet bortkopplat. Då bara vägrar det fungera.


    Har rätt ljudenhet på datorn, ljud på, men det låter inte i lurarna. Har valt rätt enhet på headsetet. Det går att byta låt med headsetet, men det låter fortfarande inte! :(

    Nollställer jag och parar om så fungerar det.... en gång....
     
  18. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Mitt MW600 fungerar utmärkt att paira ihop med min laptop. Har för mig att det var lite meck första gången, men nu för tiden fungerar det utan krångel.
     
  19. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har visat sig att det även fungerar om man låter datorn gå ner i standby och vakna igen. förstår inte varför ljudet inte kommer fram om man slår på och av headsetet =S
     
  20. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    tjo, försöker koppla mitt mw600 till datorn, sökrutan för blåtandsenheter dyker upp men ingen enhet hittas, min x10 hittas direkt dock. Och självklart är headsetet igånng :)