Hantera kontakter i Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av kristian83, 26 april 2012.

1. kristian83

kristian83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar hur man hanterar/ändrar sina kontakter i android. Även fast man bytt telefon plus abonnemang och man gjort en ny kontaktlista så finns gammal information kvar.
    Jag vill redigera alla kontakter på nytt. Även simkortet är bytt så där finns inga nummer lagrade.

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Du syncar förmodligen dina kontakter med din gmail, använder du samma gmail-konto i den nya telefonen? I så fall så loggar du in på din gmail via datorn och klickar på kontakter så kommer allt upp och du kan redigera din kontaktlista.

3. faidros

faidros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag saknar också alternativ för kontakter.
    - Visa SIM/Telefon
    - Radera flera
    - Radera alla
    mm

4. happyoccasion

happyoccasion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Faidros: du får gärna utveckla vad du menar - visa sim/telefon är väl inga problem? Radera flera eller alla fungerar mycket enkelt om du till exempel utnyttjar ditt googlekonto.

Kristian83: med största sannolikhet har du i din gamla mobil lagt till dina kontakter i ditt googlekonto istället för sim/telefon. Därför har de hängt kvar. Loggar du in på googlekontot och trycker där det står "Gmail v" i rött till vänster strax under loggan - kan du välja kontakter - som då sorterar på ungefär samma sätt som dina mail annars gör. Mycket enkelt och överskådligt att både rensa och redigera bland sina kontakter.

5. faidros

faidros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

-> happyoccasion
    Jag vill ha möjligheten att manuellt i mobilen gå in på inställningarna för kontakter
    Välja att visa enbart de som finns på SIM, radera alla förinlagda tex väder, börsinfo, taxi mm, brukar ligga ett tjugotal förinlagda.

Jag vill också kunna hantera mina kontakter manuellt i mobilen utan att gå via google contacts.
    Precis det jag är kritisk mot apple för, de styr hur man använder deras produkter.

Visst, jag kan ju manuellt radera konatkterna en efter en men det hade varit trevligt om det hade funnits inbyggda funktioner i inställningarna.

6. happyoccasion

happyoccasion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Här följer en guide från Sense 4.0 - fungerar ungefär likadant i AOSP och antagligen också i andra anpassningar som TouchWiz - kan inte säga det säkert dock.

Dropbox folder med bilder

Så, det var väl enkelt?

Last edited: 26 april 2012
    HomieX gillar detta.