Hantera stor mängd filer i applikation

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av b.lindahl, 25 aug 2010.

1. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag håller på att utveckla en applikation som innehåller en mängd bilder och en del text. Jag har sökt en hel del på bla stackoverflow men är fortfarande rätt osäker på vilken lösning som är bäst lämpad.

Är det vanligast att man lägger bilderna på en server och laddar ner dem i bakgrunden och sparar dem till sdkortet, som det föreslås i den här tråden eller finns det någon annan lösning som är lämplig? Att ladda ner filerna när de behövs kan ställa till problem då applikationen är tänkt att användas på ställen där mottagningen inte alltid är den bästa och således kan det vara problem att ladda ner bilderna då.

I och med Android 2.2 kan man ju installera applikationen (och bilderna) till sdkortet direkt men det vore önskvärt att kunna köra programmet även på äldre versioner av Android vilket inte gör den lösningen så attraktiv.

Slutgiltiga apk-filen ligger på ca 17MByte. (projektnamn\bin\projektnamn.apk innehåller väl hela applikationen + resurser som jag förstår det)

2. meatsushi

meatsushi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det stämmer.

Så länge storleken känns motiverad så har jag personligen inget emot att ladda ner en app på 17 MB, och jag kör inte 2.2. För övrigt, att du möjliggör att appen lagras på SD-kortet för 2.2-användare utesluter inte att den kan köras på tidigare versioner än Froyo.