Har det sista skeppet just gått för oss med Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Dr.Smith, 6 dec 2010.

?

Har skeppet med fler uppdateringar just seglat?

1. Ja, Samsung lägger redan krutet på kommande lurar och med 2.2 får vi se oss som nöjda

31 röst(er)
    23,5%
  2. Mja, en uppdatering kommer om 5-8 månader efter påtryckningar av en pressande kundkrets

24 röst(er)
    18,2%
  3. Nej, hårdvaran är så lik, så Samsung sitter redan och gör det som behövs - snart ser vi läckta betor

77 röst(er)
    58,3%
  1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Några bra funktioner i TouchWiz:

• Twitter/Facebookintegration i kontaktlistan och svep höger/vänster för samtal/sms.
    • Slå på/av funktioner i notifikationslisten
    • back+home för screenshot

Att man bytt till LauncherPro betyder inte att man övergett TouchWiz. Har du ens använt en AOSP ROM någon gång? Att hävda att "typ ingen bryr sig" är bara oinformerat nonsens.

Last edited: 9 dec 2010
  2. Kristers Bensin

Kristers Bensin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Men din lista poängterar de väldigt få finesser man vill ha från TW.
    Svep höger/vänster för samtal/sms och Slå på/av funktioner i notifikationslisten är väldigt smidigt, men de ända funktioner som TW utmärker sig med.
    back+home har jag aldrig använt och kommer nog aldrig göra, shotme fungerar smidigare.

Jag tror de flesta simpelt nog skulle välja vanilla android. Då skulle man få snabbare uppdateringar och inget överliggande UI som tar på prestandan.

Last edited: 9 dec 2010
  3. sivo

sivo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
  5. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

6. Kristers Bensin

Kristers Bensin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kommer ihåg ett par killar på MoDaco som jobbade på att porta 2.2 till Acer liquid. De använda sig av olika ROMs från Nexus One och källkoden till 2.1 och gårmade på i månader. Men allt deras jobb var för jäves, då acer läkte ut 2.2 betan osv.

7. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Borde ju dock gå lite enklare med att få det till SGS från GNS. Då telefonerna är rätt lika varandra, både av tillverkare och hårdvarumässigt. Men man vet ju aldrig. Men man kan ju hoppas.

Nexus One ROM kom väl rätt fort till Desire har jag för mig? Samt Sense rätt fort till Nexus One?

8. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Det är mycket möjligt att det är så, men det finns säkerligen en stor majoritet med användare som INTE använder sig av XDA-byggen och faktiskt flashar med KIES, som också använder Swedroid. Å för dem så tror jag det blir som i min första post. April-Maj. Att det läcker ut nya byggen och att folk kan knacka hemma är inget som Samsung har något att göra med.

Jag använder faktiskt min telefon och då vill jag inte heller köra in någon asiatisk-2.3-beta på telefonen. Speciellt när vi såg hur det gick med 2.2 som Samsung drog tillbaka.

Angående att TouchWiz skulle vara dåligt säger jag bara, smaken är som baken. Jag tycker TW fungerar utmärkt och har provat både ADWLauncher och Launcher Pro och känner att ingen av dem är något för mig. Kanske skulle jag kunna tänka mig att köra Vanilla då om alternativet fanns. Men än så länge inte.

9. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Absolut, den stora majoriteten av dom som faktiskt uppdaterar(säkert många som aldrig gjort det eller ens vet att det går) lär göra det via KIES.

Ang. stabilitet så är min erfarenhet att rätt custom ROM/kernel är mycket stabilare än stock ROM. Detta förutsatt att man har installerat på rätt sätt osv. såklart :)