Diskussion: Har din telefon åkt i golvet?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Nappandroid, 23 nov 2013.

  1. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Idag fick min G2 för första gången umgås med golvet. Hade lagt den på laddning på armstödet till soffan och min mor gick förbi och råkade riva ner den på golvet. Hade Quickwindow skalet på men misstänker att det öppnat sig för på skärmen syns en cirka 1 cm lång reva. Dock har jag skärmskydd på så jag hoppas att det bara blivit i skyddet, men där känner man den tydligt om man drar med nageln.

    Är det värt att riva bort skärmskyddet och titta om det gått igenom? Fallet var cirka 50 cm, men telefonen verkar ha klarat sig fint för övrigt. Inga sprickor i skalet eller telefonen. Har din telefon också åkt i golvet någon gång?

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
     
  2. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Inte ännu! Men med ungar som springer runt och en galen hund är det nog bara en tidsfråga!:-)

    sent from my
     
  3. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Nej den har inte åkt i golvet,hoppas att det inte händer heller,skull inte ta av skyddsplasten om du inte har ett nytt
     
  4. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag drog upp det en liten bit nu för att kolla och skärmen ser fin ut! Däremot har jag en svart liten prick nere vid de virtuella knapparna. Jag har sett det förut och trott att det varit något skit som hamnat under skyddet, men nu har jag konstaterat att det är i skärmen eller under den på något sätt. Troligtvis har det kommit in något litet dammkorn när telefonen tillverkades. Använder jag de svarta virtuella knapparna så syns dock ingenting, så det får bli att jag gör det. Orkar inte med något garantifall för det lilla.

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
     
  5. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Japp , min åkte ner på trägolvet ca 40cm höjd utan skal
    men den klarade utan sprickor eller defekt.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    far min tappade sin när han gick ur bilen och hela luren imploderade mer eller mindre.. skärmbyte 2000 kr... numera ett dyrt köp ;)
     
  7. wahlbars

    wahlbars Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min har fått smaka på klinkersgolvet på jobbet, tappade den när jag tog ur den ur byxfickan. Så det blev väl ett fall på strax över 1m. Hade då bara skyddsfilm på, inget skal. Inte den minsta skråma blev det, men jag hade förmodligen en väldans tur. Har även provat att spilla kaffe på den, gick bra det med:-)
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tappade den igår på golvet inne i badrummet. Hade den låg i brallorna och den ramlade ur fickan när jag lyfte upp byxorna och landade med skärmen platt mot golvet. Som tur var hade jag duschat precis innan och det låg en mjuk handduk på golvet precis där den föll men lik förbannat hann jag bli skitnödig en kort sekund :)
     
  9. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Å herre, hur kan ni vara oroliga för ett 50cm fall? Jag brukar tappa minst en meter i veckan :P Kör med silikonskal å skärmplast, och den håller :)
     
  10. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Min flög i golvet från köksbordet då min treåring inte riktigt såg sig för..
    Då hade jag ett mjukskal på och telefonen landade "platt" på baksidan.
    Inga problem alls.

    Sen så tappade jag den själv då den fastnade till i jackfickan, studsade på träräcket på bron hemma och ner i golvet.
    Då hade jag ett Nillkin hårdskal på baksidan och inte heller då fick jag någon repa.

    Tålig telefon, eller tur ?
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    well eller inte... skalet gjorde ju garanterat sitt.. allt handlar nog mest om oflyt. farsan tappade sin från säg 50 cm eller så när han gick ur bilen och det blev bara skit kvar av hela telefonen.

    Min jobbtelefon iphone 4s har jag tappat från cyklen i 40 knyck utan skal... ytterst lite nött på metallkanten i ena hörnet men utöver det ingenting.
    Enligt konstens alla regler borde den exploderat mer eller mindre, det handlar nog mest om tur ;)
     
  12. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Har tappat min tre gånger nu, alla tre med skärmen neråt från ca 1 m. Tvp av gångerna hade jag QuickWindow Case, men det veks upp båda gångerna så hjälpte nog inte mycket. Har börjat få massvis med repor dessutom, så blir att inskaffa ett skärmskydd (tempered glass) med hög hårdhetsgrad och kanske ett skal. Det vore allt för tråkigt att kasta (2000?) kr i sjön...

    Sent from my LG G2