Har du beställt, skall du beställa eller äger du en Nexus One?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av bernard, 20 jan 2010.

?

Äger du eller har du beställt en Nexus One?

1. Jag är en lycklig Nexus One-ägare

189 röst(er)
    38,1%
  2. Jag har beställt en

158 röst(er)
    31,9%
  3. Jag skall beställa en

100 röst(er)
    20,2%
  4. Äger ingen och tänker inte beställa någon

49 röst(er)
    9,9%
  1. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ser inget om transport. Det enda jag har att gå på är ordernstatus på google checkout. Lade beställningen den 19:e & sedan står det att ordern har mottagits den 20:e.

2. Vespera

Vespera Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag beställde i Onsdags och det står fortfarande "Not shipped" på Google Checkout.
    Men för några minuter sen fick jag mail om att den anlänt till Borderlinx UK, så lita inte på informationen på ditt checkout-konto :)

3. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, tack för tipset. Man är lite otålig just nu. :)

4. makikaltio

makikaltio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vet inte om förra tråden var rätt ställe att fråga, så frågar igen.

"Oops. We encountered unexpected error processing your request. Please try again in a few minutes."

Får denna text då jag anget mina person uppgifter på google.com/phone. Någon som vet hur man kringår detta? Kör med hotspot shield. Vill beställa så fort som möjligt. Googlat runt riktigt noggrant, men inget hjälper.

5. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag var tvungen att fixa google checkout innan via denna länk http://checkout.google.com
    Angav ingen alternativ leveransadress där utan gjorde det vi beställningen.

6. Strix

Strix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min idag! Köpte på Tradera för 5601:- Whoooooo..... Laddad o klar! Fungerar kanon.
    Enda e, var e betal appsen på market??? Har köpt en del till min hero, o nu kan jag inte få tag i dom.

7. Yoojimbo

Yoojimbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Finns inte till N1 än. När den släpps i Sverige blir nog betalappsen tillgängliga.

8. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du måste roota den & köra market enabler om du vill ha det nu.

9. makikaltio

makikaltio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hur fungerar betalningen med borderlinx? Har ett paket som ska ha kommit dit idag, vist betalar man efter att de har bekräftat att de har ett paket åt en? Innan paketet skickas alltså

10. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du får ett mail när din order har kommit till dom, då väljer du bara ship now & hur du ska betala.

11. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

För att vara lite OT måste jag säga det att jag absolut inte ser varför den här tråden är klistrad? Tar bara upp onödig plats och det blir jobbigt att läsa för många klistrade trådar.

OnT: Ska beställa imorgon, min verifikation blev klar nyss :)

12. Droid110

Droid110 Guest

Beställde imorse och jag slapp verifiera då jag tidigare har köpt via google checkout :).

Status på order:

Feb 26
    Google Phone Webstore received your order.

Feb 26
    You placed an order with Google Phone Webstore on Feb 26. Google Checkout sent a copy of this receipt to [email protected]

13. xjml

xjml Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är en mycket lycklig ägare av en N1. Men tycker nog att OHA har massa att göra, Google likaså. Men wow, vilken tele.
    Jag bytte rakt av med en 2 dagar gammal 32 3GS, ångrar inte en sekund.

14. cocacola30cl

cocacola30cl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känns som att det är bäst att fråga här. Jag funderar på att köpa en N1 och hade först tankar på att importera den via USA-proxy och så, men kom sedan på att jag ändå ska till England över två dygn i mitten av mars. Hur dyrt är det att köpa där, någon som vet? Känns lite enklare att köpa en rakt av där, men vill ju inte vänta i onödan ifall den skulle vara dyrare där borta.

15. TossiToker

TossiToker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan inte köpa den rakt över, isf får du beställa dagen innan du åker till england o lev till hotellet eller vart du ska bo

16. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag antar att du inte har läst första inlägget i den här tråden, där skriver trådskaparen att vi inte ska diskutera telefonen fram och tillbaka här, utan istället hålla oss till själva statusen på våra beställningar.

Men men, för att svara på din fråga så säljs inte Nexus One i butik, utan endast via deras hemsida. På hemsidan är det bara 4 länder som den säljs i, däribland England och vi importerar via England eftersom deras momstillägg är mindre, 17.5% istället för Sveriges 25% vilket drar ner totalkostnaden några hundra kronor..

Men övrig diskussion om mobilen som sådan kan vi försöka hålla här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=5284&page=57

17. cooleidolon

cooleidolon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nöjd ägare

Har nu haft min Nexus i fyra dagar och är supernöjd! :) Beställde hos Google med proxy och skickade via Borderlink UK. Funkade jättebra tills den kom till Sverige då DHL strulade i tre dagar innan de fick fram den. :ehm: Kör den orotad, känns tryggast så. Vissa betalapps kan man ju köpa ändå direkt som en apk som man installerar via sd-kortet.

18. ebest

ebest Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv så skickade google min den 22. DH fick/skrev in fel digital signatur på paketet så det var på väg till Sarajevo. Har fått ringt till Google + DHL USA 3-4ggr för att få mitt paket ändrat samt ringa till DHL Sverige 4 ggr. Nu måste jag tydligen ringa till DHL uk för att ge dem en adress som redan står på paketet. Som grädde på moset så fick min kollega sin telefon den 26/2 och vi beställde samtidigt med samma kontaktperson i UK.

Ringde uk igår, så förmodligen kommer den fram imorgon:)
    Känns jäkligt risigt av google/dhl

19. ojoj

ojoj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde från en kollega som for till NY förra veckan. Passade även på att beställa en docka att ha på jobbet... Vi får väl se om det blir så, eller det blir hemma vid stereon ;-D
    Det kommer att bli en lång vecka innan kollegan kommer tillbaka!

20. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vad kostar Nexusen nu om man beställer via google? Har en syster i USA nämligen så jag har funderingar på att göra en beställning.