Har du köpt, eller planerar du att köpa, en Defy?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av mannyb, 12 dec 2010.

?

Har du köpt, eller planerar du att köpa, en Defy?

  1. Ja - har redan köpt.

    63,0%
  2. Ja - kommer köpa.

    24,2%
  3. Nej.

    12,7%
  1. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Gissar att vi är få men rätt aktiva vi med Defy'er :) Är väl också lite mer den "typen av person" som kanske har tagit klivet och beställt. Måste säga att jag aldrig varit mer nöjd med en telefon än denna.
    Men så länge inte motorola gör någonting på vår front verkar vi klara oss grymt bra utan forum då det som tidigare nämnt inte direkt flödar av kommentarer i de andra trådarna i Motorola Allmänt. Jag skulle säga köp, men snåla på hörlursuttaget så mycke som möjligt innan motorola fått ut en ordentlig fix som de börjat implementera... Lite tråkigt, men det är den är grym :)
     
  2. elvings

    elvings Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köp en,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jag har en själv.:D

    Nädå, jag har köpt två och båda från amazon.uk. Köpte med cirka en vecka tio dagars mellanrum. Jag har inga problem med min/våra och använder min i en bröstficka utomhus och inomhus i så väl snö som regn.

    Det jag gjort är att jag även köpte till plastfilm för cirka 100 kr inkl. frakt för tio styck(varför vet jag inte med gorillaglass men det skadar inte) samt plast/gummi fodral i grälla färger så att alla ser att jag inte har en fjantig iphone.
    Gummitjosanfodralen kostade cirka 80 spänn styck med frakt.

    Det är lite kul och fråga de stolta AJ-FÅN ägarna om de vill tappa sina i golvet eller skvätta vatten på dem eller om de bara får ringa och använda dem i dammfria laboratoriemiljöer.
     
  3. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    finns det någon chans att man kmr få se defy delforum? hur många röster krävs egentligen?
     
  4. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Troligen inte då vi inte fått ett eget än.
    Telefonen är inte tillräckligt populär som andra telefoner som t.ex. <a href="https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=81">HTC Gratia</a>, <a href="https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=62">Acer E110</a>, <a href="https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=63">Acer E400</a>, <a href="https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=71">Huawei U8150 Ideos</a>. :sealed:
     
  5. Anderoid

    Anderoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter att under lång tid gått och funderat på att köpa en HTC Legend framför allt pga av det robusta och snygga chassit blev jag omvänd när jag fick höra talas om Defy. Efter att ha läst igenom alla trådar här på Swedroid kommer jag troligen köpa en om ett tag.
    Jag känner till problemet med högtalaren, och hoppas på att de lurar som säljs om någon månad inte kommer att ha problemet. Vad tror ni om det? Någon som hört något mer om detta?

    Sen undrar jag också om det är någon av alla här som haft Defy ett tag nu som har upptäckt något negativt som man kan ta hänsyn till innan man bestämmer sig? Hur är erfarenheterna efter ett tags användande?
     
  6. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag har haft min en vecka nu och precis som alltid när man precis fått en telefon intensivanvänt den hela tiden.

    Jag är helt vansinnigt nöjd. Jag installerade en uppdatering, 2.34.1, som är "DeBlurred", dvs utan de flesta av de skräpappar som finns med när man plockar den ur lådan. Efter det blev den rent vansinnigt rapp, allt flyter på utan en antydan till lagg.

    Nu gick jag från en Huawei U8220, som är en erkänt föråldrad och klent utrustad telefon, men en sak som slog mig så sent som igår var att jag pluggade ur telefonen vid tolv, sen åkte jag skidor en och en halv timme med CardioTrainer och därmed GPS igång, samtidigt som jag lyssnade på musik, en timmes Spotify på det, ett par timmars surfande och Tapatalk till det, och när vi var hemma vid åtta på kvällen hade batteriet bara sjunkit med ca 30%.

    Om jag ska leta upp något negativt...

    Den har inga fysiska knappar eller styrkula (kan vara lite pilligt att rätta text, men skärmen är tillräckligt stor och känslig för att man ska hitta rätt ändå, speciellt nu efter en hel del användande).
    Den är löjligt lätt, smaksak naturligtvis, men jag har fortfarande inte vant mig jämfört med Huawein.
    Medaljens baksida vad gäller vattentåligheten - man måste hela tiden hålla på med pluggar/luckor till usb/hörlursuttag. Jag har ett BT-headset jag hellre använder än de mediokra lurar alla tillverkare envisas med att skicka med, hörlursuttaget har jag inte använt än.
    Återigen en vanesak, men skärmen är LITE för känslig för mina fingrar än så länge. Det händer lite då och då att jag kommer åt att trycka på något jag inte hade tänkt trycka på, men egentligen är det ju ganska angenäma bekymmer. :P
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Vart hittade du den uppdateringen och hur laddade du ner den
    till telefonen ?
     
  8. Anderoid

    Anderoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag misstänker att man måste rota för att kunna installera den, eller?

    Det där med avsaknad av styrkula funderar jag lite på. Jag har ännu ingen erfarenhet alls av android (så jag kommer ju bli sjukt imponerad av vad som helst) men jag har inte fattat om alla eller de flesta androider har styrkula eller liknande. Jag vet ju att Hero och Legend har det. Men hur fungerar det på alla andra? Iphone har ju t.ex. ingen, fungerar det inte på samma sätt ungefär då, om man t.ex. ska redigera i text?
     
  9. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Kolla på XDA, där finns länkar och guide. Jag kan skriva ihop en på svenska lite senare.

    Sent from my Defy using Tapatalk
     
  10. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Nej, det är en officiell uppdatering.

    Vissa har ju styrkula/kors, andra inte. De gånger jag använde den på Huawein var de gånger jag inte lyckades hitta rätt eftersom skärmen inte svarade som jag ville. Så problemet är ju inte speciellt stort...

    En sak: jag gillar TouchPal bättre än Swype, som är förinstallerat, så jag drog hem både app och svenskt språkstöd här från forumet.

    Sent from my Defy using Tapatalk
     
  11. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Den enda gången jag saknar styrkula är i ConnectBot (SSH) som använder den för CTRL och ESC (inkl ALT och META), men det finns alternativa lösningar.

    Några andra problem jag haft med Defy är att FM-radioprogrammet ibland förlorar kontakten med hårdvaran och att radion inte går att stänga av eller byta kanal.

    Webbrowsern har också slutat svara på klick ibland.

    Samt jag har inte hittat något VoIP-program (SIP) som inte ger eko, men jag vet inte om felet ligger i telefonen, programmet eller VoIP-tjänsten. Jag har lite misstankar om att programmet måste anpassas till CrystalTalk som Defy har.

    Utöver det är jag mycket nöjd. Använder version 2.21.0.
     
  12. Anderoid

    Anderoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Intressant att höra era åsikter om styrkula. Låter ändå som att man överlever utan.
    Funderar också på det där voip-ekot, eftersom det är något jag tänkt mig testa. Jag har läst att den hos någon operatör i USA kommer med voip-app. Jag tycker spontant att det känns som ett mjukvaru- eller nätverksproblem, men det borde väl finnas info att hitta om man söker lite? Någon annan som lyckats med voip?
     
  13. jonas_s

    jonas_s Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställt en DEFY på Webhallen

    Hej!

    Var inne på Webhallen tidigare idag och pratade med en av säljarna, han berättade att man kunde beställa telefonen och sedan bestämma sig om man ville ha den när man kollat på den i butiken...

    Troligen tog det ett par veckor innan de hade den i butiken så vi får se vad som händer under tiden, kanske hittar man någon annan spännande modell...


    /Jonas
     
    Last edited: 30 dec 2010
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Hur uppdaterade du till den versionen?


    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  15. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Cdon har plockat in den. Där går den t o m att få med abb, om nu någon är intresserad av det.

    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  16. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Det kanske är dags att skapa ett forum för Defy nu när det börjar komma inlägg i "Motorola Allmänt" som det inte utryckligen står att de handlar om Defy, men det är underförstått.
     
  17. Soulmate

    Soulmate Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beställde för en vecka sedan, och skall åka till posten NU och hämta den :)
     
  18. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Defy har nu fått sin egen forumdel, som synes.

    Have fun.
     
    papinho, 1Ma, ankaon och 3 andra gillar detta.
  19. alle_p

    alle_p Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haj alla,

    Jag har funderat på att beställa en Defy nästa vecka men är det inte bättre att vänta tills den kommer lanseras med Android 2.2 förinstallerad?
    Blir det mycket krångligt att lägga 2.2 i telefonen om jag köper en nu?
     
  20. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Har beställt en nu från cdon tillsammans med andra prylar:) Blir nog bra mobil för mig i jobb o privat.