Har du lagat powerknappen?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av esseven, 1 sept 2010.

?

Har du lagat powerknappen?

  1. Ja

    31 röst(er)
    23,7%
  2. Nej

    100 röst(er)
    76,3%
  1. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur? Vilken app använder du för att få igång den funktionen?
     
  2. zeno

    zeno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har använt mig av WidgetLocker Lockscreen. Funkar hyffsat.

    Pratade med HTC supporten igår ang powerknappen på min Nexus One. Jag har redan haft den inne på reparation en gång i somras och var ganska skeptiskt till att skicka in den igen. Det tar ju ett par veckor och känns ju inte speciellt kul om felet återkommer om några månader igen.

    Men enligt personen på supporten så lagar de powerknappen på ett bättre sätt nu, och han trodde därför inte att felet skulle återkomma. Vet inte hur mycket man ska tro på det men man kan ju alltid hoppas, skickade iväg telefonen idag! :P
     
  3. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu än när då undrar man ju då.. Fick tillbaka min för nån månad sen, och vill ju så klart slippa återbesök..
     
  4. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag använder GOTO lock screen. Tycker den är snygg och funktionell.
     
  5. JHPadu

    JHPadu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Min powerknapp var ganska glapp ett tag. När man skulle tända skärmen så hände det ibland att den tändes och sedan släcktes lika fort. Ibland reagerade den inte på tryckningar. Efter ett tag blev det dock bättre och nu har den inte glappat alls på flera månader.
     
  6. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Min har börjat glappa den senaste tiden. Konstigt nog märks det nästan aldrig när man ska släcka skärmen, bara när man ska tända den. Tror nog jag ska skicka in den så är den helt fräsch om jag ska sälja den.
     
  7. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Min fungerar fortfarande glappfritt sju månader efter köpet. :)
     
  8. joey

    joey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så började det för mig också, glappade lite först och sen fungerade den klockrent tre månader någonting... Sen började glappa i ett par dagar bara innan den la av helt.

    Fick tillbaka min lur idag från England btw! :D Skickad i måndags, DHL hävdar att dom var här igår men att ingen var hemma... Skitsnack, men efter samtal till kundtjänst fick dom fart :)
     
  9. zeno

    zeno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min telefon från HTC England i tisdags. Power-knappen funkar nu felfritt, men får se hur länge det håller...

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  10. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så dog då knappjäveln för andra gången. Det började med att den svarade dåligt, och tog ett par dar innan det var dags. Lite mer än 2 månader höll den denna gång.

    Lagom kul att kvaliten suger på en så bra lur..
     
  11. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nån som vet hur det Funkar med programmen man köpt? Måste Jag köpa dom igen när jag får tillbaka luren från HTC?
     
  12. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Nej. De ligger ju kopplat till ditt Googlekonto.

    /Söder
     
  13. stening

    stening Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Da jag for tillfallet bor i USA sa blev jag erbjuden en swap istallet for att skicka in telefonen...

    Funkade riktigt smidigt den nya (refurbished) kom efter 6 dagar sen var det bara att skicka tillbaka den trasiga...

    Har dock lite funderingar... Vet nagon om de bytt skarmarna i Nexus one sedan lansering? tycker den nya har mycket skarpare och battre skarm
     
  14. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade ju varit nice med en ny i stället. Ska i alla fall nämna felet med digitizern också, får se om dom gör något åt det. Startar fortfarande luren med att stoppa den i hållaren.

    Kan du se om det är en amoled? (Svärtan)

    Hur många gånger har du lagat din?
     
  15. stening

    stening Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Första gången... Vet inte, allt ser iaf bättre ut.. ska jämför med min gamla idag har inte skickat tillbaka den än...
     
  16. stening

    stening Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan konstatera att det är en annan skärm i min nya nexus... den gamla är mer gulaktig överlag "varmare" medans den skärmen i mun nya nexus är mycket svalare och känns skarpare.. detta vet jag inte då jag inte kan ha dem igång samtidigt då jag inte fick med något nytt batteri utan bara själva telefonen..

    Lite andra saker som skiljer dem åt är att styrkulan på den nya är vita medans den är närmare svart (genomskinlig?) på den gammla (kan vara förslitning)

    Baksidan på den nya har en lite ljusare nyans än den gamla och texten är mer vit än åt beige hållet som på den gamla (vet dock inte om detta är pga av användning heller).
     
  17. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    De nya har lcd istället för amoled
     
  18. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så har man då skickat in den igen för powerknapp nummer 2. Skrev även med att digitizern strular, vilket den ju gör ibland. Så vi får se om dom byter den.

    Får vi se om den håller mer än 2 månader när jag får den denna gång.
     
  19. swipe

    swipe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu åker min in på lagning. Har fungerat bra och dåligt nu ett par dagar. Men klarar inte av att den inte reagerar alls vissa gånger. runt 200:- räknar jag med att det kommer att kosta för frakt osv. Hoppas jag får tillbaka den innan jul, då kan jag passa på att se det som en julklapp till mig själv :D berättar hur det har gått när jag fått den tillbaka!

    Nu blir det den gamla trotjänaren Sony Ericsson w800 som får följa med mig på dagarna...
     
  20. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    113kr kostade min att skicka om jag inte minns fel. Jag skickade in den runt den 23:e och fick nyss mail om att den kommer på måndag :D