Problem: Har ett seriöst problem med plattan.

Diskussion i 'Google Nexus' startad av maxperes, 19 nov 2012.

  1. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Tjena Swedroid. Idag var jag med om det sjukaste på länge. Jag låg och kikade på Solsidan via tv4 play appen samtidigt som jag laddade ner senaste Dexter avsnittet via atorrent. Helt plötsligt låser sig alltihop, filmen fortsätter spelas men laggar lite, jag kan inte trycka på någon knapp över huvudtaget, varken touch eller fysisk knapp. Så jag håller in power knappen typ 15-20 minuter, då slår den av. Fast den börjar boota igen! Eller den försöker, den fastnar vid Google logan. Så jag stänger av den, men den börjar boota igen och fastnar. Så jag tänker att om jag bootar in den i CWM och wipar dalvik och cache så bootar den säkert normalt. Så jag sätter den i bootloader läget och kopplar in den i datorn. När jag bootat in den i cwm så skulle jag kika om jag hade någon rom på sd kortet, så jag gick in i "install .zip from sdcard-> choose .zip from sdcard". Då gick det några sekunder, sen kom det upp "can't mount sdcard". Vilket var väldigt konstigt. Jag gick tillbaka till start menyn i cwm för att wipa cache, det gick. Så gick jag ner till advanced-> dalvik cache. Där "fastnade" skiten igen, bara bakgrunden på cwm syntes, efter en stund kom jag tillbaka till advanced menyn, testade igen, men ingen lycka.
    Så jag bootar då in den i recoveryn TWRP, men där fastnade den på deras logga. Min enda chans att få igång den då tänkte jag, var att flasha factory image från Google. Så jag började med att wipa boot, cache, system, recovery, userdata. Sedan kom jag till momentet där man ska flasha bootloadern, fast då fick jag upp detta:

    C:\Android>fastboot flash bootloader C:\Android\bootloader-grouper-4.13.img
    sending 'bootloader' (2096 KB)... FAILED (remote: (Unkown error code)
    finished. total time: 0.021s

    Jahapppppp. Inte så jävla kung. Då kom jag på den brillianta idén att låsa och låsa upp bootloadern! Men nej. Låsa gick bra, men inte att låsa upp den. Då fick jag detta:

    C:\Android>fastboot oem unlock
    ... INFOerasing userdata...
    INFOerasing userdata done
    INFOerasing cache...
    INFOerasing cache done
    INFOunlocking...
    FAILED (remote: (Unknown error code))
    finished. total time: 3.980s

    Vad i hela hvete är felet? Nu är jag ju ganska superfast här i bootloadern. Eftersom jag inte kan låsa upp den så kan jag inte flasha någonting nytt, till exempel en boot.img så den har en lite större chans att boota i allafall.

    Jag är evigt tacksam till den/ dom som hjälper mig att få igång den med idéer och allt möjligt.

    Tack på förhand allihopa!

    Juste, jag körde stock 4.2 med root innan. Ingenting annat moddat över huvudtaget.
     
  2. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Prova återställa med nexus root toolkit det går nämligen att använda trots att enheten ej går att boota :) Det programmet slutar aldrig att förvåna och kan verkligen vara en livräddare när man tror att allt är åt h#####e. Hoppas det hjälper dig
     
  3. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Fast grejen är ju att bootloadern inte går att låsa upp. Men jag kan testa det! Men jag tror att sdkortet är dött... Annars blir det att höra vad asus säger!

    Sent from my super fast Prime filled with beans.
     
  4. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Aha okej ! Läste lite snabbt där...