Problem: Har flashat rom o kernel men..

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av kevvz0r, 20 aug 2014.

  1. kevvz0r

    kevvz0r Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har flashat in google edition 4.4.4 ROM med Ktoonsez kernel. Allt funkade bra! I tråden( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557353 ) finns det 2 olika roms o 2 olika kernels. Valde första romen o allt gick bra, förutom att google play services crash mkt och jag kunde inte ansluta till google genom spel.. upptäckte också att mobildata inte funkade.. efter MÅNGA om o men och sökningar bestämde jag mig för att flasha den andra romen som fanns med. Samma sak där fast utan crasher och det gick att ansluta till google via appar. MEN.. mobildata funkar inte och jag vet inte varför?!?! Gjorde heller ingen backup innan jag började så vet inte riktigt hur jag ska få tillbaka båda rom o kernel till stock..

    Snälla någon kunnig som kan hjälpa?
     
  2. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Du har rätt apn och senaste modemet?

    /Tapatalked
     
  3. kevvz0r

    kevvz0r Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    japp. senaste modemet har jag inte en aning om vad det är.. Men jag lyckades lösa problemet när jag satt på muggen. mobilanätverk->Åtkomstpunktens namn (APN) Sen fanns det Tele2 och Tele2 SE. Hade ju pillat på dem innan men såg just när jag satt o bajsade att jag kunde bocka i en av dem på sidan! Trycker man på texten så kommer man in på dess inställningar.. Aja simpel lösning iaf haha. Mycket konstigt att jag inte lyckats hitta nånting på internet om detta. Inte ens xda..Säkert många som haft samma simpla problem.