Fråga: Har försökt installera cyanmode för första gången...kommer ingenstans.

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Marooned, 12 okt 2012.

1. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Efter att ha läst och frågat lite om rom/flash etc så bestämde jag mig för att testa denna:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779426

Så jag började först med att starta om telefonen och ta "WIPE DATA/FACTORY RESET". Vilket jag insåg var inte vad jag skulle göra, men då var det försent.

Iaf. Måste gå ändå tänkte jag. Men jag sitter här som ett frågetecken fortfarande. Har tillbringat 5 stabila timmar på att googa, läsa och försöka utan resultat. Jag_orkar_inte_mer.

Jag måste roota min telefon för att kunna flasha den med cyanmode 10, sålänge har jag fattat det rätt?

Men jag fattar inte hur jag ska göra. Använd programmet "Heimdall" står det (för jag kör mac os x). Enligt denna guiden: http://www.youtube.com/watch?v=TCObLfmWCXk&feature=youtu.be

Så ska jag "bläddra" i programmet efter en först en pit-fil som jag enkelt skapar i programmet bara. Inga problem där. Men på nästa steg kommer det jag inte förstår. Jag ska bläddra efter en recovery.img fil. Vart hittar jag den?

Hitta sen att man kunde installera appen "rom manager" via Play. Men när jag startar den så står det direkt att jag inte har root på min telefon...

Men jag fattar ju inte hur jag rootar, även fast det finns otaliga guider så funkar inte dom för mig. (jag är uppenbarligen dum i huvudet och kan inte ta in enkel information)

Det jag har är alltså en Samsung Galaxy S3 köpt i Sverige. Som kör 4.0.4. En Mac Mini med Mountain Lion (om det nu ens spelar någonroll vad jag för OS?).

Snälla kan någon bara hjälpa mig ur detta och förklara för mig som om jag vore 5 år (jo) så att jag förstår hur jag ska roota min telefon etc för att jag ska kunna köra denna version av android: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779426

Just nu sitter jag med en fabriksåterställd version 4.0.4 av Samsung. Inte riktigt det resultatet jag var ute efter...

Tack som fan och mycket cyberkarma till den som orkar hjälpa mig!

Last edited: 12 okt 2012
  2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    du ska först roota med tex CF i odin. (sök cf på xda). Efter det så tankar du hem senaste cm och lägger. zip filen på ditt sd kort. Starta mobil i recovery läge och välj att flasha cm filen... Klart :)

Marooned gillar detta.
  3. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Orkade inte mer. Testade på brorsans dator (Windows) med Odin etc. Fungerade klockrent sen så uppenbarligen är det nåt som buggar när man ska göra detta på en dator som kör Mac OS X.

4. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    *ryser i hela kroppen när du nämner Mac OS :P

5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Sluta nu, Mac OSX is tha shit! Enda som fattas är koppling till Android lurar.

6. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    hehe.. det är ju det jag säger... *brrrr

7. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

According to extracts of Mr Isaacson's book, obtained by the Associated Press, Mr Jobs said: "I'm going to destroy Android, because it's a stolen product. I'm willing to go thermonuclear war on this."

:-)