Fråga: Har jag gjort ett dåligt köp?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Stefan-1987, 27 jul 2012.

1. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Jag bytte fr GN till S3 just för kameran, batteri och minneskortplats. Hade GN haft 32gb s2:ans kamera o lite bättre batteri så hade jag inte bytt.

Har unget emot TW men gillar vanilla bättre, ser så rent ut!

Synd google inte sätter högre krav på ex kamera osv när den ändå kostade över 5000 som ny!

2. maRRtin

maRRtin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    724

MINA ENHETER

Hade jag köpt en ny mobil idag, så hade jag fortfarande köpt en Nexus.
    Har kompisar som har både One X och S3 och ingen av dom lurarna har gett mig något habegär.

Tycker att Nexusen är både snyggare, ligger bättre i handen.

Men det ska tilläggas att jag aldrig kollar på film eller spelar krävande spel på telefonen.

gripen gillar detta.
  3. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Bryr mig inte så mkt om utseendet på luren, visst nokia n900 som jag hade för längesedan var ju inte såååå snygg hehehe, men sjukt najs med fysiskt tangentbord. Men jag fottar en del, även om jag har en dslr oxo, lyssnar mkt på musik, gps, surfar en del, lite spel ibland. Radio händer oxo. Hade ca 20% batteri kvar när man kom hem fr jobb med Gn o har 50-60% på s3. Så för mig var de ett bra byte.

Fast egentligen så skulle jag velat ha en mindre mobil (typ s2:an) med s3:ans specs vanilla android, nokia n8 kamera och fm sändare. Då hade den varit super!

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag köpte en S3'a på releasedagen och testade den lite. Visst den är helt underbar i handen, snygg, snabb, skit bra kamera osv.
    Jag hittar nästan bara hitta en nackdel och det är att det inte är en Nexus. Jag gillar att plilla med min telefon, har haft alla Nexus telefoner och att ha fullt stöd från Google och få det absolut senaste direkt väger över mer än allt annat.

Så jag packade ner S3'an igen och gav den till min flickvän i ettårspresent dagen efter, så där slappt jag tänka på vad jag skulle köpa till henne i sista sekund vilket var en fördel till med telefonen ^^

Så det är helt personligt. Skiter du fullständigt i vilken mjukvara du kör med och är hellre ute efter utseende och småfinesser och skräp som tillverkare trycker in i produkter så är S3 utmärkt. Vill du dock ha en helt ren Android upplevelse med de senaste uppdateringarna så är Galaxy Nexus ett helt klart val!

5. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Fast folk glömmer att nämna om man vill inte flasha sin GN så får du den senaste mjukvara ungefär samtidigt som S3.... :P

6. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nej varför skulle man behöva det? Min flickväns syster har en Nexus S och hon fick Jelly Bean update ca. 3 dagar efter den släpptes.

7. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Fast vi pratar om GN och om den är svensksåld då är det 99,9% att den har yakjuxw ...