Har jag redan lyckats pajja skärmen?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Johnny, 19 apr 2010.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Satt och tittade på min fina Desire och upptäckte att det ser lite annorlunda ut i det svarta området längst upp till vänster, det är som en lite halvcirkel som går ut mot kanten, det ser misstänkt ut att det ha spruckit, jag känner en liten kant om jag känner över området. Gissar starkt på att det inte ska vara så :(

3 dagar gammal och redan börjat gå sönder, även om det är ganska obetydligt i just det området, men det syns ganska bra :(.

Lustigt nog har jag haft den i min gamla pouch och vart väldigt försiktig från start, så det känns lite bittert.

Gissar starkt på att det inte täcks av garantin?

2. Kamii

Kamii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror nog garantin borde täcka det. Bara säga att det va så när du fick den.
    Värt ett försök iaf. :) Lycka till

3. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Borde väl kunna gå under kategorin DOA (Dead on Arrival), brukar väl gälla inom 2 veckor från leverans eller? (Även fast den inte är död, men man kna ju hävda att den var defekt vid leverans...)

4. marot729

marot729 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du inte tappat den eller klämt den nånstans låter det lite märkligt.

Det är nog inte skärmen (som i LCD-panelen) som är paj iofs, utan bara digitizern, dvs glaset framför. Inte direkt dyrt att byta om olyckan skulle vara framme.

Rakt ur butik i Sverige kan du komma undan en bit under 500 kronor skulle jag tro, även om det kanske tar ett tag innan Desire-digitizern dyker upp i hyllorna.
    (eBay/DX/etc = billigare).

5. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja det är inte själva skärmen som är paj iaf, då borde det bli lite jobbigare konsekvenser. så det är nog glaset som du skriver. Men det gick sönder oerhört lätt måste jag säga, har ju ägt en Magic sen förra sommaren och den har fått utstå betydligt mer stryk.

Denna har man ju vårdat som det vore den sista Desireluren på jorden. Får se vad HTC support säger. 3 dagar och redan pajjat luren känns ju sådär asså :P

6. Revoid

Revoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

just darför jag köpte legenden
    liten kläm plasten viker sig o skrämen tar skada...
    nej tackar vet jag alu ram

7. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Fick svar från HTC, och de tycke jag skulle gå till affären och se vad de tyckte, och om de tyckte det var en skada så ska den skickas till HTC verkstad i Nacka, skitkul att ta denna fråga med Onoff, de lär ju bara garva åt mig för att jag inte tog den där extra försäkringen :O

8. widde

widde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tror knappast Alu-ramen skyddar skärmen mer än den på Desire.. Det är ju inte kroppen som gått sönder, utan själva glasytan verkar det ju som.

9. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är klart att det så här i efterhand är lätt att vara efterklok.
    MEN, så vitt jag vet är samtliga försäkringar som dom försöker sälja på en skit. Varför? Därför att dom endast säljer dem för att känna pengar och därmed så är det rent statiskt felaktigt att ta en sådan (om man nu inte råkar vara en riktig klant). Då är det nog bättre att fixa en bra hemförsäkring som täcker alla ens ägodelar.

10. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag brukar inte gå på försäkringarna, det mesta täcks ju av garantin ändå, förutom om man som sagt är extremt klantig person.

Dock mycket lustigt att det är just uppe i vänstra hörnet en liten halvcirkel. hade vart lite mer logiskt med nått rejälare .

Får se vad onoff säger, pallar bara inte att åka ut till f****ng Täby igen. Får ringa och se om man kan åka till valfri Onoff istället.

11. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Min syster köpte en PC på Onoff i Södertälje i mellandagarna. Den har lämnats in för service 2 gånger sen dess (!) och båda gångerna i deras butik i Malmö. Så det ska nog gå bra att välja den närmsta butiken.

12. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hoppas allt fixas tycker synd om dig:(

13. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det här med att små sprickor kan uppstå på glasskärmar behöver inte bero på att ägaren har varit oförsiktig. Det är som sagt glas det handlar om och har man otur och får ett måndagsex så kan t.ex. någon millimeters felmontering resultera i spänningar i glaset och sprickor som följd.
    Definitivt en DOA - skall inte vara några problem att reklamera.

14. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tänkte återuppliva denna tråd igen.

Var hos Onoff och ja, det som kom fram mest var att de trackade mig för att jag inte tog deras dumma försäkring, och att de inte ville ta den på garanti själva, så den skickas nu till HTC's serviceverkstad, får hoppas på att de inser att det inte är jag som gjort skadan och tar på sig att byta glaset.

Säljarna på onoff bubblade om minst 4000-5000 kr om de skulle byta ut hela skärmen..right..vi snackar lite glas här nu va ;) skärmen är intakt.

15. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

OnOff är riktigt bluff och båg företag.
    Kusinen köpte en bärbar dator där med alla möjliga jävla garantier och försäkringar.
    Hon skulle få en ny dator inom 24 timmar om något hände ect ect ect. Det var
    så bra så.

Efter 3 veckor började hårddisken krångla. Hon gick ner med datorn till Onoff och
    vad hände? De nekade henne hjälp för enligt den "jätteutbildade" snorungen som knappt
    lärt sig torka sig fungerade ju datorn utmärkt(han genomföre inga hårddisktester).
    Hon var där 4-5 gånger och varje gång sket de fullständigt i alla garantier och annat som
    hon köpt dyrt. Till slut tröttnade hon och gick med att skicka datorn till verkstad för
    felsökning, en felsökning som de dessutom skulle ha 800kr för att utföra. Hur det gick
    sedan vet jag faktiskt inte. Har inte hört något om det så antingen fick hon hjälp eller så
    ligger den fortfarande på verkstad. Men handla på Onoff, det gör hon inte längre.

16. HeNcE

HeNcE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Expert är också riktigt inkompetenta.

17. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Kan tillägga att jag hade med mig min HTC Magic som exempel på att det fan är omöjligt att göra det där, tryckte och bankade på skärmen rätt ordentligt, inte en skråma..haha :)

18. batiatus

batiatus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z3
    Har även jag lyckats få en spricka i övredelen av skärmen, det känns med nageln men jag märker iaf inget funktionsbortfall, pratade med säljaren och det var inte aktuellt med nån garanti, antingen leva med det eller pröjsa 1500-2500:- för att byta glaset.

Hur går det för er andra?

19. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ni som fått liknande sprickor, ta gärna bilder och lägg upp någonstans. Får tillräckligt många samma sorts sprickbildning så lär det ju vara ett konstruktionsfel och kan man då visa detta för HTC ökar chansen att det blir garantiärende av det.

20. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Gick åt *****e för mig, serviceverkstan hävda yttre påverkan (eller hur.....)

De byter inte bara ut glaset, utan hela fronten tydligen. 1300 spänn ska de ha, och när jag ändå investerat 495 kr för att undersöka skiten så bet jag i det sura äpplet.