Problem: Har jag sabbat telefonen? Hjälp med flashning etc!

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av sparriskrigaren, 30 nov 2012.

  1. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Problemet är löst - jag tycks inte kunna radera ämnet? Ber om ursäkt för detta.
     
    Last edited: 30 nov 2012
  2. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Varför raderar du? Istället för att ta bort saker kan du väl skriva hur du löste det istället. Om någon annan skulle stöta på samma problem kan de ju hitta lösningen med en enkel sökning. Vet inte hur många gånger jag löst teknikrelaterade problem efter att ha hittat en forumpost på nätet.
     
  3. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    OK - grejen var att jag följde en väldigt kortfattad guide på XDA, som utelämnade vissa steg. Jag låste upp bootloadern och flashade in CWM recovery innan jag kopierade över själva rommen till SD-kortet. När jag väl hade gjort det kunde jag inte längre föra över några filer, jag kom bara in i recovery.

    Så jag undrade vad jag skulle ta mig till - hur skulle jag få in filerna på SD-kortet för att kunna flasha in nya rommen, alltså CM10. Jag hajade inte heller hur jag skulle stänga av telefonen, eftersom när man trycker på power-knappen i recovery så startar bara telefonen om sig.

    Så den enkla lösningen var att hålla ner powerknappen samtidigt som volym upp i 10 sekunder (jag visste bara att man kunde göra det i fem sekunder för att starta om telefonen), så att den stängde av sig helt och hållet.

    Sen kunde jag hålla in volym ner samtidigt som jag pluggade in telefonen med USB i datorn, varpå det gick att flasha in en originalrom med Flashtool. Tidigare trodde jag inte att det skulle gå eftersom jag inte kunde stänga av mobilen ordentligt. Ja, det blev lite rörigt men.. ja.

    Så var det bara att börja om från början - göra precis samma sak, men att jag lade in CM10-zippen samt Gapps-zippen på SD-kortet. Fungerade som en klocka!
     
    Sneaky gillar detta.