Har köpt en Chinamobil för skojj.Men behöver rota den då den är buggig HUR?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av tosper, 1 jun 2013.

1. tosper

tosper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har köpt en kina mobil med beteckningen GT-n7102 (note 2 kopia) med en root som heter Shangijanan.Mobilen är helt okey. Har quad cpu på 1.6 och en gig i ram

problemet är att den är buggig och dummar sig.När man skall ringa så blir skärmen svart bland annat.Jag lurar på att Roota om den till nått annat system för att se om den skuller bli bättre och bli av med kinatoutchen TOTALY. Grejjen är att jag är totalt blåbär på vilken root (opsys) som är passande och stabilt i dagsläget och hur man rootar en telefon (NI KAN SLUTA SKRATTA NU :)finns det guider i detta?? så Please let me be a rootjerk to;)

tosper

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Tveksam till att det finns så mycket support på en sådan telefon. XDA forumet vill inte beblanda sig med kloner så därför finns inte roms eller liknande där. Du kan ju alltid kolla i Note 2 forumet på XDA efter hur den rootas och prova på din lur.

Dock så bör du veta att du kan orsaka större problem som att du inte har en fungerande lur efteråt. Allt du testar gör du på egen risk.