har lite problem med att förstå på min desire hd

Diskussion i 'Desire HD' startad av matte_p, 25 feb 2011.

  1. matte_p

    matte_p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hallå jag har lite frågor om min mobil, jag förstår mig inte på den

    va menas med skrivbordsklocka?
    vilket gpspogram är bäst och använda? bilpanel? maps? latitude? locations? det är dom jag har i min mobil, alla kanske inte är gpser? hur får man bort alla facebook kontakters mobil numer i telefonboken? vill bara ha dom jag har på mitt sim kort. hur rensa man bort program ikonerna? har en hel drös ikoner som jag inte vill ha där. och hur får man bort ikonerna på skrivbordet?

    Tacksam för svar plus lite andra tips som kan vara bra och veta:P
     
  2. challstrom

    challstrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var mycket, byt telefon
     
  3. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    1. Vet inte. Testa och se vad den gör.
    2. Tror inte nån av dem du nämner är ett riktigt navigationsprogram. Maps kan kanske användas till navigering men då kartorna inte sparas på telefonen behöver du tillgång till 3g.
    Ett bra gpsprogram är copilot. Finns på market fast det kostar några hundra.
    3. Har ingen dhd men hos mig är det kontakter - mer - displayalternativ. Där kan jag sedan välja mellen sim, telefon, google mm.
    4. Vet inte om det går i standard launchern men prova att trycka på dem i nån sekund och dra dem till en papperskorg om den dyker upp. Annars kan du installera en launcher från market tex go launcher som möjliggör detta.
     
  4. BimboFarfar

    BimboFarfar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Det är precis vad det låter som (tror jag, har inte kollat så mycket på det)
    2. Har bara precis provat programmen grundligt men tycker locations verkar vara det lättaste att förstå, eftersom att kartorna sparas i din mobil behöver du inte vara uppkopplad när du använder det heller.
    3. Kontakter -> menu -> visa, och där bockar du i/ur dem du vill visa.
    4. Som Domre skrev, tryck och håll in på genvägen du vill ta bort/flytta.

    Vad jag vet så kan du inte ta bort ikoner som ligger i själva menyn, så dem får du leva med! Hoppas mitt svar kunde vara till någon hjälp :)
     
  5. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    RTFM.
     
    fireon och munketh gillar detta.
  6. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    1. Skrivbordsklocka lär vara den s.k klockwidgeten på skrivbordet.

    2. Google Maps är det man skulle kunna kalla ett "navigationsprogram" - dock rekommenderar jag t.ex iGo för navigation och Rmaps för offlinesatellitkartor istället.

    3. Facebook använder jag inte, däremot rekommenderar jag att du skrotar det föråldrade systemet med SIM-kontakter och lär dig att använda synkade kontakter istället. Sparar man på SIM försvinner finesser som t.ex flera telefonnummer för en kontakt m.m. Det är bättre att bygga upp sin kontaktlista i telefonboken och synkronisera den med datorn och Gmail snarare än att spara till SIM-kortet.

    4. Radera ikoner? Jadu, tryck på ikonen tills nallen vibrerar till och dra den till papperskorgen i nederkant på skärmen.

    Slutligen rekommenderar jag att du läser handboken som medföljer Desire HD. Det är ett tips i all välmening - finns ingen anledning att fråga om saker som står i manualen.

    Svensk handbok laddas enkelt ner från HTC och du kan även ha den direkt i nallen för enkel åtkomst.
     
  7. Nfskillen

    Nfskillen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Är du dum?
    OnT pilla med telefonen så löser det sig med tiden.
    Skrivbordsklocka är klockan på homescreenen :)
     
  8. MarcusDaze

    MarcusDaze Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Säger som AVR4000, ladda ner handboken, det finns en engelsk på minneskortet redan om du föredrar engelska före svenska! :)
     
  9. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Ja, läs manualen, du gör dig en björntjänst annars. Det tar längre tid att lära sig den här vägen!

    Sen så är skrivbordsklocka den app som du kan ha igång när din telefon exempelvis är dockad eller ligger i laddning. Då visas en "skrivbordsklocka" såsom en väckarklocka typ... Bra om man använder telefonen som det..