Har lite problem med DZ

Diskussion i 'Desire Z' startad av HasseG, 1 feb 2011.

  1. HasseG

    HasseG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en HTC DZ och är jäkligt nöjd med det mesta. Dock så har jag några problem som någon här kanske vet något om:

    1: SMS aviseringen fungerar lite sporadiskt. Ibland visar det att ett sms har kommit, ibland inte. (VD´n skälle ut mig för att jag inte hade ringt tillbaka när han hade lämnat ett meddelande på telesvar, men det såg jag ju aldrig :) ) Jag har satt på att det ska vibrera och ha sig när det kommer något nytt meddelande men det fungerar ändå inte riktigt.

    2: Tappar kontakten helt med nätet. Händer sporadiskt lite då och då.

    3: När man ska skriva ett meddelande och drar fram tangentbordet så blir ÅÄÖ stora. Går inte att ändra. Finns någon buggfix?
    * kolla runt lite på forumet och såg att det inte finns någon buggfix ännu för detta problem *

    Det var väl det som jag kom på just nu.

    Tack på för hand för ev. hjälp.
     
    Last edited: 1 feb 2011
  2. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    3. ÅÄÖ. Jag har samma problem, har inte lyckats avslöja något mönster för när problemet uppstår. Dock fungerar det för mig att stänga/öppna tangentbordet så blir bokstäverna jag sedan skriver små igen, det är den snabbaste lösningen jag funnit. Vi får hoppas att HTC löser detta i någon snart kommande release, klart irriterande.
     
    HasseG gillar detta.
  3. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    1. Jag löste mitt med att byta till Go sms. Har inte missat ett sms efter det. där kan du även ställa in hur du vill att den ska vibrera när du får ett sms och mycket mer.

    2. Du råkar inte köra med 3 som operatör?

    3. Jag brukar trycka på textrutan för att få små bokstäver igen. (läste detta tipset från en på forumet)
     
  4. HasseG

    HasseG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen. Ska prova att byta till GO sms och se hur det fungerar.
    Jag använder Tele2 som har fungerat utmärkt tidigare.
     
    Last edited: 1 feb 2011
  5. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Sitter med Tele2 jag också. Har dock inte märkt att jag tappat nät. Dock tycker jag att jag har märkt att Desire z har sämre mottagning än min Nokia E72 jag hade tidigare.

    Är det nått speciellt tillfälle den tappar nätet?

    Du råkar inte ha ställt in att den bara ska köra på 3G nätet?
     
  6. HasseG

    HasseG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan inte se något mönster i "nättappet" utan det står bara att det inte finna något nät. Efter någon minut är det fullt järn igen.. skumt.
    Telefonen är inställd på att kunna köra på 2G/3G
     
  7. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    ang nättappet. kolla att simkortet verkligen sitter i korrekt. hade samma problem med min Hero tidigare och då var inte luckan låst ordentligt.
    Läste om en annan som haft liknande problem och hade till och med lämnat telefonen på lagning men det visade sig efteråt att det var ett nytt simkort som löste problemet. Så den är med tankvärd
     
  8. maba

    maba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Du kan ju inte ha letat speciellt länge eller bra... https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=340099&postcount=24

    Dock måste du ha rootat din telefon för att detta ska fungera men det är det absolut värt, inte bara för detta men för massa annat också.

    Sent from my HTC Desire Z using Tapatalk
     
  9. HasseG

    HasseG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte varför jag skulle roota telefonen förutom då att ÅÄÖ skulle fungera bättre.. men men det finns kanske andra anledningar.
     
  10. sjoling

    sjoling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Man skall inte behöva roota luren bara för att HTC inte kan programmera sin mjukvara korrekt :( Jag väntar fortfarande på en fix..
     
  11. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag håber att det är VD'en eller foretaget som sponsorerar din telefon. Annars har de inget att klaga på. Och är det foretagets telefon, så får de jo fixa eventuelle problem!
     
  12. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Det där håller jag inte med om MiniMax.
    Som exempel kan jag ge Mitt företag som står för Simkorten och abonnemangen men det har blivit ganska vanligt att våra anställda köper egna telefoner för att få "smartphones" och då är det den enskilda anställda som har bytt sin telefon till något annat än vad som är policy och alltså är det upp till den ansvarige att se till att den funkar men eftersom det är företagets simkort/abonnemang så förstår jag om en chef eller VD undrar varför man inte ringer tillbaka.
     
  13. HasseG

    HasseG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite "of Topic" men det är företaget som betalar allt. Men bara för det vet dom ju inte alla bugga m.m . Att fixa problemen kan jag ju roa mig med på arbetstid :)