Fråga: Har någon operatör börjat packning?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Gurkburk92, 31 mar 2012.

1. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

jag vill inte heller kalla honom troll men, finns ju en anledning till att dem endast har fyra stjärnor av 10 : http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=544

Sen tycker jag det är riktigt dåligt av honom att säga att jag har plats nummer 15, för ärligt talat tror jag bara han sa det för att göra mig glad eller något, eller så skickar dem ut utan ordning.

2. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Galen å galen klart man vill ha sin nya lur ju ;).
    Skämt å sido de jag störs av att Tre ger mig olika besked en säger att jag ev. kommer få den i veckan och en annan v.16. Hur svårt kan de vara att ge ett rakt besked.

3. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det är ju inte så att alla blir galna.
    Men om man blir lovad att få den skickad "på måndag" och sedan ställer in sig på det.
    Bygger upp förväntningar o.s.v. så är det klart man blir besviken.
    Jag bryr mig inte just nu. Men imorgon kommer jag irritera mig över att jag inte har den i handen! :)

4. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    För egen del har jag levt utan telefon senaste månaden när min äckliga O2X gick sönder, så för min del gäller det inte att byta upp sig till något nyare. Det handlar om att komma tillbaka till 2012.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Yep..

"Mike med stora sigen" är i farten om du vill läsa nåt... han är helt desperat.:P

Min lur kommer nog på Onsdag.....:teeth:

6. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

har man lovat något, skall man hålla det! ;) konkurrensen är ju så otroligt jävla stor idag, och vi som konsumenter är ju totalt jävla idioter som ens står ut med tomma löften. Det är helt rätt att skriva i forum som swedroid om sitt missnöje! vi som konsumenter blir alldelles jätteglada över minsta lilla hjälp från personer som "tony the phonehouse manager" när det i själva verket borde vara dom som ska vara glada över att ens ha fått chansen att sälja ett exemplar. Det är en sån otrolig omvänd konsumentkultur här i sverige jämfört med resten av världen. Det är KÖPARENS marknad, och INTE säljarens! trots allt över 6000kr det handlar om, eller 24mån bindning. E så jävla trött all glädjedans vi gör för dessa människor som i själva verket skrattar oss i ansiktet när "dealen" är klar och de går hem med en provision mer. Tro inte för fem öre att "tony" uppskattar din uppskattning....tony uppskattar dina pengar ;) thats it! nu åker all skit ur på "stackars" tony men detta gäller alla som säljer överhuvudtaget!!!

robocik och chambrenoire gillar detta.
  7. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Det stämmer att det var 14 innan dig som hade beställt telefonen, känner inte att jag skulle behöva ljuga om något sådant när det finns andra som jag sagt att de har nummer 50 i kön eller 115 osv.

I just den här releasen har det tyvärr gått fel på flera punkter bland annat kommunikation vilket orsakat både en del förvirring och misstag.
    Det är förstås inget vi har gjort för att jävlas med någon utan meningen var verkligen att alla telefoner skulle ha skickats idag.

Visst är det tråkigt men jag kan verkligen inte göra mer än att beklaga att det gick som det gick.

Som jag sagt i en annan tråd så kommer lagret att koncentrera sig på att få ut telefonen imorgon.

Deebo83 Jag tjänar inte ett enda öre på att sälja, jag är faktiskt här för att hjälpa, hur svårt den än kan vara att tro på.

foxman, Svennen84, Stedad och 5 andra gillar detta.
  8. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Hej (igen) Toni!

Finns det någon möjlighet för oss som ej vet att få veta om vår telefon gått ut idag från er då det verkar lite "si och så" med "ordningen" denna leverans tyvärr? Eller är det bara att vänta och hålla tummarna? Ringt under dagen men ej hunnit sitta kvar i kön och pg a arbete har det varit svårt med tid till chatten med....

I övrigt tack för all hjälp. Tycker du gör en strålande insats på detta forum!

Last edited: 2 apr 2012
    antonholmstedt och sw33troll gillar detta.
  9. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jaaadu tony! jag, tillsammans med många andra, uppskattar hjälpen man får av försäljare. Jag, tillsammans med många andra uppskattar däremot inte när "allt som har gått fel med denna beställning" behöver gå ut över konsumenterna. i din plats, som "hjälpare" borde du ta kontakt med din chef och se till att dom som blivit lovade skall kompenseras med annat än ursäkter. Du får inte tro att jag är hatiskt mot dig, men även du är en konsument och förväntar dig förmodligen mer än en ursäkt av försäljare DU köper saker ifrån.
    Jag har för övrigt inte beställt ifrån er, jag försöker också bara "hjälpa" folk genom att få dom att vakna upp och inse att vi handlar i en marknad som är bestämd av säljaren, när det egentligen borde vara tvärtom och det vet du!

10. misewixe

misewixe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ursäkta min skepticism, men om era lager-killar inte kan hantera fler än 15-20 utskick om dagen, då lär man undra hur långt tid det tar för dem att skicka ut alla lurar till kund. Pratar vi om 100 lurar är det en sak men handlar det om 3000-5000 beställningar är det en helt annan femma, imho.

En fråga, som även ställdes tidiagre, skickas lurarna ut i turordning efter lagda beställningar eller plockar lagret helt random?

Trevlig kväll...

11. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Tack :)
    Just nu kan jag inte kolla nåt då jag kom hem för ca 30 minuter sen från jobbet.
    Det med ordningen är just en av delarna som gått helt åt skogen i releasen och är inget vi är stolta över kan jag säga på en gång.

Bara att PM:a mig så håller jag koll och PM:ar tillbaka så fort jag har ett kollinummer.

12. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 692
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Hatisk eller inte

Du får faktiskt lugna ner dig nu.

Skickat från min Xperia S

13. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Skyll för tusan inte på Toni! Han gör ett underbart jobb här på forumet och om han fortsätter bli påhoppad kanske han försvinner? Är det vad ni vill?

14. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Jag förstår din skepticism absolut. Det jag kan säga är att det kom in en leverans på en annan väldigt populär telefon och som jag tidigare skrev har det blivit lite fel i kommunikationen.

Allt SKA skickas i turordning, jag vet inte hur det kommer sig att det verkar random men det är förstås något vi håller på att kolla in på för att det inte ska upprepas.

foxman och misewixe gillar detta.
  15. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Yes sir! got it sir!

16. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Herre gud om folk lugnar ner sig 1-2 dagar så ska ni se att era telefoner dyker upp, Jag är också ivrig och hade gärna haft telefonen 1 vecka innan release. Förstår inte att folk blåser upp sig för småsaker shit happens.

Att ringa sönder butikernas kundtjänst och tjata om vilken plats man har eller kollinummer gör ju inte saken bättre eller att telefonen hamnar i era händer snabbare, det enda ni skapar är irritation både för er och andra kunder som försöker komma fram till kundtjänst för andra "viktigare" ärenden.

chill out njut av påsken och bli glada när telefonen dyker upp.

kalof gillar detta.
  17. sw33troll

sw33troll Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack igen Toni för hjälpen här på forumet!

Jag håller med föregående talare om att det är skönt att du är här för att ge lite klara besked, vilket jag inte upplever att jag fått vare sig av andra i TPHs supportchat och än mindre av försäljaren i min TPH-butik som jag beställt i. Han verkar inte ha någon koll alls och saknar möjligheter att kolla upp hur det ligger till (han meddelade mig att HOXen skulle börja skeppas tidigast veckan efter att jag beställde (beställde den 17/3...) och verkar inte ha fått något bättre hum sedan dess).

I Supportchatten idag fick jag beskedet att supporten inte kunde kolla om min telefon gått iväg eftersom butikerna verkar ha en separat kvot. Vet du om butikernas telefoner har levererats ut? Tänkte gå dit och kolla imorgon, men det kunde vara skönt att ha fått höra om telefonernas status från någon som faktiskt vet något innan jag går dit.

18. blerimus

blerimus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Ringde tele2 idag, och dom sa att dom skickat telefonen! :D

sw33troll gillar detta.
  19. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

On topic:
    grattis!

Off topic:
    du råkar av nån chans inte vara alban ? hahaha med tanke på ditt nick...

20. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Vi har ännu inte fått in alla telefoner som vi ska få och det är endast den vita som kommer att börja skickas ut till butikerna imorgon från lagret då alla grå tog slut. Så imorgon är nog ingen bra dag att gå till butiken då de inte kommer att ha telefonen. Nästa leverans på grå kommer imorgon eller på onsdag (vi skulle fått alla redan idag men det är inte ovanligt i den här branschen att sånt ändras i sista sekund, tyvärr). Jag kan kolla lite mer i detalj imorrn igen när jag är på jobbet så PM:a mig med dina detaljer.