Fråga: Har någon operatör börjat packning?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Gurkburk92, 31 mar 2012.

1. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

ok, min är också sorterad nu ;) hehe

teleportering till malmö nu tack :)

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Enligt Toni så hämtades posten lite innan 17-tiden, de skickas från Nacka! :)

Som Toni tidigare sagt så kommer aldrig statusen ändras från typ "behandlas" då de har någon begränsning i systemet som gör att statusen endast kan ändras en gång. Kan du spåra den på posten så är den skickad!

Aduun gillar detta.
  3. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Trodde min skulle komma idag då den skickades igår.... men icke.... då får man hoppas på i morgon! Den eviga längtan ;)

4. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

Helt seriöst, någon med Telenor som fått sin mobil, förbeställd dvs ?

Min har inte ens lämnat lagret..

5. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    ja detta är helskumt, jag kan förstå att det är kalabalik hos TFH, 3 och tele2...de har ju mängder med telefoner att skicka ut, på grund av att de rear ut telefonerna men hur många kan ha köpt en telefon hos Telenor 25st? ;)
    (jag betalade 6000kr första veckan i mars)

det finns ingen logisk förklaring varför inte Telenor kan skicka ut när alla andra kan!

6. Gurkburk92

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

Det går ju inte att skylla på DHL när den inte ens lämnat lagret..

7. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

ÅK DIT FORT! :D

8. mickeg123

mickeg123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, ny här, trevligt att råkas osv. :)

Har precis som er beställt från Telenor och blev lovad senast i torsdags att jag skulle ha min nya telefon i handen denna vecka. Mailade sedan supporten i dag i ett annat ärende och passade även på att fråga om leveranstiden av HOXen och fick då till svar:

Jag:
    "En fundering jag har är leveranstiden. Jag har fått många olika bud och det senaste var när jag var i kontakt med er över telefon i torsdags (29/3) då ni i stort sett lovade att jag kommer ha telefonen i handen denna vecka, stämmer detta?"

Telenor:
    "Hej!
    Vi släppte telefonen i måndags och tidigare under förra veckan fick vi besked om på kundtjänst att de skulle vara en veckas leveranstid.
    Det var något vi hade missbedömt så jag såg nu i måndags att vi hade ändrat leveranstiden till mellan 1-3 veckor."

Så det ser mörkt ut :/

9. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jävla LARV av 3 att inte lämna ut kollinummer till mig som ny kund av säkerthetsskäl, så jag måste vänta på Brevavisering, så jag kan inte hämta ut min telefon förns nästa vecka! Va i helvete.. Varför förhandsbokar långt så in i helvete i förväg för att ändå vänta till sist! Nästa telefon köps direkt i butik..

Men en fråga till nån som kanske vet.. Om dom skickar det imorn, så kommer den till utlämningsplatsen på torsdag, brevavisering skickas på torsdag, jag får den på tisdag alltså.. Kan man inte gå till (Konsum) i mitt fall och fråga om dom fått in den och skickat ut aviseringen? De borde väl gå? Utan kollinummer förstårs då.. Bara på namn..

Långt och rörigt det blev, men har abstinens och vill ha telen innan helgen..

10. Gurkburk92

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

What?! Vad är detta för jävla trams.. 1-3 veckor för en telefonjävel? what the fuck..

11. Laxsjoe

Laxsjoe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag kommer ihåg när jag höll ett fast grepp om min för första gången. Det är en speciell känsla om man inte gjort det förr. Tyvärr vänjer man sig med tiden så njut ordentligt nu i början!

:teeth:

12. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    Telenor sida står det fortfarande preliminär leverans v14 , om man beställer idag!!

sent from my HTC HD

13. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    De lämnar inte ut kolli-nummer pga att det blev några bedrägerigrejjer eller fel person som hämtade ut iPhones vid släppet av iPhone 4 om jag minns rätt. Det var i samband med det dom slutade uppge kolli numret till nya kunder.

Du behöver kolli-nummer för att kunna hämta ut ett paket - återigen av säkerhetsskäl. Jag har aldrig kunnat hämta ut med enbart namn. Om du har tur så skickas aviseringen så den hinner komma till dig på torsdagen också, det beror lite på när paketet anländer till utlämningsstället och om det är en avisering som skickas ut av dem eller om det är en e-avisering som skickas ut tidigare.

Förstår att du vill ha telefonen innan helgen, men tänk så här - om du får den efter helgen så borde du gilla den ännu mer? ;)

14. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Nån med Halebop som får träff på sitt kollinummer? Verkar ej registrerat hos posten ännu :/

Edit: F.ö pissdåligt av 3 att inte lämna ut kollinummer, det hade jag blivit jävligt sur på. Man kan ändå inte hämta ut paketen utan leg så det är dessutom helt efterblivet.

Last edited: 3 apr 2012
  15. kayahah

kayahah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde misstaget att beställa mobilen i min lokala TPH butik och de sa att den levereras inom 1-2veckor jävla kul när de hade en skylt med "Garanterat första leveransen" när man beställde men eftersom den butiken inte fått sin första leverans så spelar dom ju på det.. pajas butik garanterat sista gången jag har något med den att göra, försäljare idag saknar verkligen en själ.

16. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Samma här... Vart hände det? Möjligtvis Örebro?

17. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hehe :) Jo ja förstod att de va av den anledningen ;P Men visar man sitt leg, och dom läser mitt namn på leget, så vet dom att det är rätt person, Sen vet dom på konsum vem jag är ;p men vet du om dom kan se om dom skickat ut aviseringen?

Efter helgen? Då är den ju fan gammal! Hahaha

18. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nej, jag ger upp med 3 nu. I morgon drar jag ner på stan och köper en lur direkt i butik. Om det skulle visa sig att 3 har skickat den är det ju bara att returnera den. Sug på den, 3!

19. jeppe1990

jeppe1990 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det borde inte alls vara några problem att hämta ut ditt paket om det har kommit, bara fråga om det har kommit ett paket i ditt namn, nämn då att det är ett mindre paket <1kg ifrån THP och ge dem din legitimation.

Jag har gjort på detta vis många gånger då jag inte har orkat vänta på avisering men har kollat med kolli ID att saker har kommit fram till utlämningsstället.

20. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Nu ser jag också att den blivit sorterad i Stockholm kl 17:24. Behöver jag skicka pm till Toni för att få kolli-ID om jag vill hämta ut den imorgon eller hur har ni fått era kolli?